  • 61. Data: 2009-08-14 11:28:40
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
    Od: Końrad <k...@w...to>

    Radosław Sokół wrote:

    > A w czym problem?

    w prędkości. start Gimpa u mnie: 21 sekund. to już wole wrzucić
    nieprzeskalowane ;)

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 62. Data: 2009-08-14 12:04:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Końrad pisze:
    > w prędkości. start Gimpa u mnie: 21 sekund. to już wole wrzucić
    > nieprzeskalowane ;)

    No tak: ja mam problem, to niech cierpią inni... Nie zaskar-
    bisz sobie sympatii takim podejściem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 63. Data: 2009-08-14 12:51:37
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.08.2009 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

    > 1) Niektóre lepsze BIOSy rozróżniają "zimny" start od wyjścia
    > z hibernacji i znacznie skracają POST w tym drugim przy-
    > padku zakładając, że konfiguracja nie uległa zmianie od
    > momentu zahibernowania.
    >
    > 2) Czasem uruchomienie aplikacji, pootwieranie plików i ogól-
    > nie przywrócenie środowiska pracy trwa minutę czy dwie.
    > W takim przypadku hibernacja oznacza dużą oszczędność i
    > dodatkowo motywuje do hibernowania komputera przy każdej
    > dłuższej przerwie w pracy (a nie "tylko wyskoczę na dwie
    > godzinki do sklepu to nie wyłączam komputera, żeby potem
> [...]

    Ale mając w alternatywie sleepa trwającego 2-5 sekund to nawet
    minutowe hibernowanie to wieki, a pobór prądu jest imo marginalny
    (nie wiem czy start/dehibernacja nie pochłonie więcej niż kilka
    godzin sleepa).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 64. Data: 2009-08-14 14:15:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Ale mając w alternatywie sleepa trwającego 2-5 sekund to nawet
    > minutowe hibernowanie to wieki

    Oczywiście.

    > a pobór prądu jest imo marginalny
    > (nie wiem czy start/dehibernacja nie pochłonie więcej niż kilka
    > godzin sleepa).

    Oj, tu bym się zdziwił. Hibernacja równa się prawie że wyłą-
    czeniu komputera, więc parę lub paręnaście watów dalej jest
    zjadanych. Uśpienie jednak podtrzymuje część płyty głównej,
    procesora, pamięci i niektórych kart, więc spokojnie może
    być w zakresie od kilkunastu do niższych kilkudziesięciu
    watów.

    Oczywiście wszystko z uwzględnieniem strat na zasilaczu.

    Warto zatem korzystać z uśpienia, jeżeli chodzi o godzinę
    czy dwie, ale przy wyłączaniu komputera na noc hibernacja
    jest o *wiele* lepsza. Dodatkowo, niegroźny jest dla niej
    chwilowy zanik napięcia zasilającego :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 65. Data: 2009-08-14 14:58:11
    Od: Końrad <k...@w...to>

    Radosław Sokół wrote:

    > No tak: ja mam problem, to niech cierpią inni... Nie zaskar-
    > bisz sobie sympatii takim podejściem.

    a kto cierpiał? naprawdę Wam tak wolno łącza chodzą, że macie problemy z
    obrazkiem 500kB?

    Bo ja myślałem, że Wy się czepiacie na zasadzie sztuka dla sztuki, ale
    zaczynam wątpić :)

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 66. Data: 2009-08-14 15:10:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > procesora, pamięci i niektórych kart, więc spokojnie może
    > być w zakresie od kilkunastu do niższych kilkudziesięciu

    Robiłem taki pomiar w następujących warunkach:
    - zasilacz be quiet 400W
    - płyta głowna GA EP35-DS3R rev.2.1 z 8GB RAM i Q6600
    - miernik mocy wpięty *przed* UPS
    - razem z komputerem do UPS podpięty router

    efekt:
    - komputer w idle, monitor wyłączony: pobór mocy ~160W
    - wstrzymanie: pobór mocy ~30W
    - wyłączony komputer: pobór mocy ~30W
    - wyłączona wtyczka z zasilacza komputera: pobór mocy ~27W

    --
    marfi

  • 67. Data: 2009-08-14 15:27:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.08.2009 marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > - wstrzymanie: pobór mocy ~30W
    > - wyłączony komputer: pobór mocy ~30W
    > - wyłączona wtyczka z zasilacza komputera: pobór mocy ~27W

    Możesz jeszcze zmierzyć sam komputer? I dołuż pomiar w czasie
    startupu, nie tylko idle. Naraze to duży wpływ miał router i
    sam ups.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 68. Data: 2009-08-14 15:30:33
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnh8avvj.kp6.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Możesz jeszcze zmierzyć sam komputer? I dołuż pomiar w czasie
    > startupu, nie tylko idle. Naraze to duży wpływ miał router i
    > sam ups.

    Raczej nie ze względu na koniecznośc przepinania kabli w mało dostępnym
    miejscu :)
    W każdym razie różnica w poborze mocy podczas
    wyłączenia/hibernacji/wstrzymania jest u mnie niemierzalna (dokładność
    wskazań 1W)

    --
    marfi

  • 69. Data: 2009-08-14 15:48:25
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    b.com.pl...

    > Raczej nie ze względu na koniecznośc przepinania kabli w mało dostępnym

    A nie możesz się poświęcić dla nauki? ;) Ale ok, na odpiętym kompie widać
    ile należy odjąć.

    > W każdym razie różnica w poborze mocy podczas
    > wyłączenia/hibernacji/wstrzymania jest u mnie niemierzalna (dokładność
    > wskazań 1W)

    100zł w skali roku też jest u mnie niemierzalne :) więc się nie przejmuję i
    sleepuję.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 70. Data: 2009-08-14 15:52:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    marfi pisze:
    > W każdym razie różnica w poborze mocy podczas
    > wyłączenia/hibernacji/wstrzymania jest u mnie niemierzalna (dokładność
    > wskazań 1W)

    To świadczy o błędzie pomiaru, bo nawet w stanie pełnego wyłą-
    czenia komputer powinien jakieś pojedyncze waty mocy pobierać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |