    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czym zastąpić dekoder kwadraturowy, liczniki, sumator
    Date: Fri, 29 Jan 2016 08:22:35 +0100

    Witam. Ma ktoś pomysł jak zrealizować taki układ ?

    Dwa liczniki 10 bitów z czego jeden napędzany sygnałem typu step/dir a
    drugi sygnałem kwadraturowym. Potem kolejny blok liczy różnicę między
    licznikami i wyrzuca na wyjście. Liczniki w stanie początkowym są
    ustawione dokładnie w środku i taki stan jest też na wyjściu. Dodatkowo
    układ musi mieć wejście reset ustawiające liczniki znowu na środku.
    Częstotliwości sygnałów powiedzmy do 400-500kHz (wydaje mi się, że to
    stosunkowo niewiele jak na współczesną elektronikę).

    Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrealizować ? Chodzi o jakieś bardzo proste
    programowalne układy logiczne. Dla utrudnienia całość chodzi na 5V.

    To ma być wyłącznie sztuka dla sztuki więc w grę nie wchodzą żadne
    kontrolery ani inne popularne rozwiązania. Chciałbym po prostu
    pobawić się czymś nowoczesnym (ale nie ZBYT nowoczesnym bo nie mam
    ani tyle wiedzy ani możliwości technicznych).

    Ktoś coś doradzi ? Już sporo o tym czytałem i mam wrażenie, że w miarę
    prosto się nie da.