  • 11. Data: 2015-06-05 22:23:51
    Temat: Re: czym się różni ładowarka od balancera?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
    > Co prawda w laptopach organizacja podobna, a tego problemu nie ma ...
    > chyba nie ma ... a moze jest i balancer ...

    Jest

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2015-06-06 10:31:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2015 21:23:51 +0100, AlexY napisał(a):
    > J.F. pisze:
    > [..]
    >
    > Jest

    Jedne baterie znam - byl tam taki maly uklad monitorujacy ...
    ale chyba za maly aby mogl robic za balancer - tam sporo mocy moze sie
    wydzialic .

    No i te baterie akurat szybko padly :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-06-06 11:56:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Jun 2015 10:31:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jedne baterie znam - byl tam taki maly uklad monitorujacy ...
    > ale chyba za maly aby mogl robic za balancer - tam sporo mocy moze
    sie
    > wydzialic .

    Tu masz balanser Dualsky'ego:

    http://static.rcgroups.net/forums/attachments/6/2/0/
    0/5/t860181-142-thumb-pcm_pro.jpg?d=1149989341

    Jak widzisz tylko rezystory 1210, balansuje nim pakiety 2.2Ah,
    rezystory nawet nie są ciepłe, stąd nie potrzeba wielkich
    rozpraszaczy mocy.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-06-06 12:41:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Jun 2015 11:56:36 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak widzisz tylko rezystory 1210, balansuje nim pakiety 2.2Ah,
    > rezystory nawet nie są ciepłe, stąd nie potrzeba wielkich

    Ale my o pakiecie ~5Ah. Z pradem ladowania rzedu 2A.
    8W do wydzielenia w rezystorach, chyba ze stan baterii podobny, i
    balancer zaczyna pracowac jak prad ladowania juz spadnie do znacznie
    mniejszego.

    Ale w tym co rozbieralem nawet takiego zestawu rezystorow nie bylo.

    Taki np uklad
    http://www.ti.com/product/BQ771800/datasheet

    Samo zabezpieczenie.
    TI to robi - ktos to kupuje. I produkuje baterie bez balansu ..

    J.

  • 15. Data: 2015-06-06 16:19:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > 8W do wydzielenia w rezystorach, chyba ze stan baterii podobny, i
    > balancer zaczyna pracowac jak prad ladowania juz spadnie do znacznie

    Tak też zwykle się to odbywa, jest faza ładowania i faza wyrównywania
    (np prąd 200mA), można oczywiście balansować "na żywo" w czasie
    ładowania, tylko że do tego trzeba użyć elementów mocy na radiatorze.
    Używałem w tym celu tego:
    http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
    Zmodyfikowanego do radzenia sobie z prądem 3A

    > Ale w tym co rozbieralem nawet takiego zestawu rezystorow nie bylo.

    Jeszcze nie widziałem baterii laptopowej bez balancera, co nie znaczy że
    ich nie ma.

    [..]

  • 16. Data: 2015-06-06 16:57:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Jun 2015 15:19:18 +0100, AlexY napisał(a):
> [...]
    > (np prąd 200mA), można oczywiście balansować "na żywo" w czasie
    > ładowania, tylko że do tego trzeba użyć elementów mocy na radiatorze.

    Tylko ze wiertarka nie uzywana np pol roku, ogniwo w szeregu
    rozladowane roznie - ladujemy duzym pradem, i po wykryciu ze jedno
    naladowane trzeba zmniejszyc prad ladowania i przejsc do fazy
    balansowania.
    Nie mowie ze sie nie da - ale trzeba dodatkowa sygnalizacje.

    > Jeszcze nie widziałem baterii laptopowej bez balancera, co nie znaczy że
    > ich nie ma.

    No coz - rozbieralem dawno temu, potem nie bylo potrzeby - moze teraz
    juz jest. A moze w praktyce nie ma potrzeby ...

    J.

  • 17. Data: 2015-06-06 21:06:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
> [...]
    > balansowania.
    > Nie mowie ze sie nie da - ale trzeba dodatkowa sygnalizacje.

    Nie rozumiem czemu wyważasz otwarte drzwi, opisałeś coś co jest
    stosowane, nie można zrobić tego inaczej (no dobra, można, zamiast
    balansowania przerwać ładowanie) bo mamy pożar przeładowanych ogniw.

    > No coz - rozbieralem dawno temu, potem nie bylo potrzeby - moze teraz
    > juz jest. A moze w praktyce nie ma potrzeby ...

    Niektóre z baterii które rozbierałem to były prawdziwe zabytki, zawsze
    był balancer, wydłubywałem ogniwa by użyć je do modeli elektrycznych
    samolotów więc ich przemiał miałem dość spory.