  • 11. Data: 2009-01-12 03:02:27
    Temat: Re: czy tu dlugosc kabelka zasialcza ma znaczenie?
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > ps. mialem juz do czynienia z zasilaczami majacymi na wysciu sinus ze
    > stabilizacja w urzadzeniu i innymi dla ktorych dlugosc kabelka miala
    > znaczenie (sprawdzone empirycznie). ten zasilacz do nich nie nalezy. tez w
    > koncu nie spalil sie po kilku dniach, tylko dzialal na tej przedluzce
    jakis
    > dluzszy czas.

    uzyj kabla przystosowanego do stosowania na zewnatrz :) te przewody ktore
    sie stosuje w domciu sie nie nadaja za bardzo - zwlaszcza na zewnatrz...

    Rf

  • 12. Data: 2009-01-12 09:14:09
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    7 metrów to nie jest taka dlugosc która moglaby zaszkodzic.
    Ja kiedys prowadzilem jakies 12 metrów zasilania 12V do AP
    wlasnie, z tym, ze zasilanie bylo poprzez PoE i szlo skretka, ale
    to generalnie jeszcze wiekszy problem bo kabelek jest cienszy.

    Badziewny zasilacz moze pracowac na granicy swojej wytrzymalosci.
    Przy zastosowaniu przedluzacza moze nastapic spadek napiecia na koncu
    przewodu czyli przed routerem. Jakos ze router z pewnoscia posiada jakas
    przetwornice to niewielkie zmniejszenie napiecia nawet o 10% nie powinno
    mu zaszkodzic to spowoduje to jednak wzrost pradu jaki bedzie pobierac z
    zasilacza, a to moze spowodowac jego przeciazenie.
    Tak wiec zalecalbym jednak zasilacz lepszej jakosci i o troche wiekszej niz
    wymagana wydajnosc pradowa.

    bhk

  • 13. Data: 2009-01-12 09:20:58
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 00:03:33 +0100, grg12 napisał(a):

    > A sprawdzałeś "zepsute" zasilacze na połączeniu bezpośrednim czy tylko
    > przez ten dodatkowy kabel?

    Sprawdzalem. To samo co na przedluzce, czyli router nie dziala, za to miga
    i buczy.

    > Dodatkowe 7 metrów przedłużacza (nie
    > napisałeś jakiego przewodu użyłeś ale pewnie cienkiego)

    Kabelek przypominajacy ten oryginalny od zasilacza.

    > "rdzewieją" nic nie znaczy. Na wszelki wypadek sprawdziłbym też jakie
    > prąd pobiera ten router

    jakos ponad 2A, bo slabsze zasilacze, dajace ponizej 2A, nie dawaly rady...

    --
    jg

  • 14. Data: 2009-01-12 21:06:37
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    > jakos ponad 2A, bo slabsze zasilacze, dajace ponizej 2A, nie dawaly
    > rady...

    A masz czym zmierzyć? Bo wydaje mi się, że określasz to tak
    "na czuja".
    Może spróbuj dać mocniejszy zasilacz (i może grubszy przewód,
    - chociaż nie wiem jaki masz)

    Tadek

  • 15. Data: 2009-01-13 08:42:51
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "jg" <j...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Kabelek przypominajacy ten oryginalny od zasilacza.

    > jakos ponad 2A, bo slabsze zasilacze, dajace ponizej 2A, nie dawaly

    Pierwsza zasada to jak najmniej zlacz po drodze (szczegolnie takich
    kiepskiej jakosci ktore sa stosowane powszechnie w tanich urzadzeniach) - ja
    mam APka zasilanego po 10m skretce i
    mialem podobne przygody jak zasilałm go przez zlacze dc - kiedy obcialem
    wtyk przy zasilaczu i kabel zasilacza zlutowalem ze skretka a w APku
    podlutowalem sie zylami ze skretki bezposrednio pod gniazdo zasilajace
    klopoty automagicznie sie skonczyly i od 2 lat mam spokoj.
    Moze zmierz jaki jest spadek napiecia na kablu