  • 11. Data: 2014-02-10 11:16:33
    Temat: Re: czy stara płyta główna ogranicza transfer ssd?
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Samsung 840 i Samsung 840Pro to nie są podobne dyski. 840 Pro ma
    > pamięci MLC a 840 zdecydowanie wolniejsze pamięci TLC. W efekcie o ile
    > prędkość odczytu jest zbliżona to zapis dla 840 wersji 256GB to 240Mbps
    > wobec 520Mbps dla wersji Pro. Przy IOPS to w ogóle kosmos: ~95.000
    > wobec 1.000.000. Paradoksalnie od "zwykłego" 840 ciut szybszy jest
    > starszy 830. Niestety magia cyferek powoduje że wielu ludzi kupi 840 bo
    > nowsze musi być lepsze.

    Seria 840 już dawno temu została zastąpiona serią 840EVO gdzie różnica w
    wydajności do 840PRO to ok 3% więc nie jest tak żle.

  • 12. Data: 2014-02-10 11:19:11
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

> [...]

    > wobec 1.000.000. Paradoksalnie od "zwykłego" 840 ciut szybszy jest
    > starszy 830. Niestety magia cyferek powoduje że wielu ludzi kupi 840 bo

    Seria 840 już dawno temu została zastąpiona serią 840EVO gdzie już nie jest
    tak żle choć PRO dalej jest wydajniejsze

    http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Samsung-840-Pro
    -256GB-vs-Samsung-840-Evo-250GB/1408vs1594

  • 13. Data: 2014-02-10 12:29:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Dnia 2014-02-09, o godz. 20:28:32

    > Samsung 840 i Samsung 840Pro to nie są podobne dyski. 840 Pro ma
    > pamięci MLC a 840 zdecydowanie wolniejsze pamięci TLC.

    Ha, tego nie widziałem.

    > W efekcie o ile
    > prędkość odczytu jest zbliżona to zapis dla 840 wersji 256GB to 240Mbps
    > wobec 520Mbps dla wersji Pro.

    To zauważyłem wybierając dysk w wersji Pro. Przypuszczam, że wątkotwórcy
    głównie na odczycie zależy. Pisze o starcie różnych aplikacji jako
    zobrazowanie poprawy jakości pracy.

    Marek

  • 14. Data: 2014-02-10 13:04:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2014 21:10:34 +0100, marfi napisał(a):

    > SSD nie ma w Twoim przypadku sensu.(sata jeden),

    Są SSD na PCI-E, jeśli płyta ma taki slot, warto sprawdzić.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-02-10 13:20:56
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

    > Są SSD na PCI-E, jeśli płyta ma taki slot, warto sprawdzić.

    A widziałes ceny tego ?? z czego co wiem to są tylko produkty Enterpise do
    zastosowań PRO.

  • 16. Data: 2014-02-10 15:03:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Feb 2014 13:20:56 +0100, Chris napisał(a):

    > A widziałes ceny tego ??

    Widziałem :)
    --
    Jacek