  • Data: 2011-11-27 11:57:04
    Temat: czy dobrze policzyłem ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcę zrobić źródło prądowe 5-10 mA zo graniczeniem napięcia do 10-12 V.
    Będę tym ładował baterią akumulatorów NiCd (12V)- ładowanie regeneracyjne
    nadmierniwe rozładowanych baterii.

    Najłatwiej zrobić to chyba na maa723, który mam w rupieciach.
    schemat wewnętrzny kostki : http://elportal.pl/pdf/k01/24_02.pdf, strona
    30.

    Próad wyjsciowy będzie ograniczony (regulowany) w kalsycznym układzie z
    użyciem tranzystora Te. Gdy działa ograniczenie pradowe prąd wyjściowy jest
    sumą pradu UBE Te /Rogr i pradu kolektora Te. Ten zaś może być w
    ekstremalnych warunkach równy prądowi źródła prądwego zasilającego kolektor
    TB wzmacniacza różnicowego.
    Prąd tego źródła:
    1. Napięcie emitera tranzystora w źródle prądowym:= ((6.2V - 0.7V )/ (15K
    + 0.5 K) )* 0.5 K
    2. prąd źróła = U ( z punktu1) /1 (mA)= 0.17 mA

    Czyli nając na uwadze zastosowanie (prąd wyjściowy całego układu w
    granicach 5 mA) do pominięcia.