    From: tomek <t...@a...ma.kota.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czy 9V z baterii to co innego niz 9V z zasilacza ?
    Date: Fri, 29 Jan 2016 22:29:26 +0100

    Witam
    Zgłupiałem po raz kolejny... Jest sobie mianowicie czujnik dymu (eura)
    zasilany z baterii 6F22. Ponieważ prowadzę do niego przewody do centrali
    z wyjscia przekaznikowego postanowilem zasilac go z zasilacza żeby nie
    musieć pamietać o bateriach. Ponieważ w centrali mam napięcie 12V to
    postanowiłem użyć stabilizatora 7809 bezpośredniu przy czujniku. Po
    podłaczeniu stabilizator momentalnie puscił dym ale nie zadązył się
    spalić bo zaraz go odłączyłem. Zmierzyłem prąd jaki czujnik sobie raczy
    pobierać i okazało się że jest to od 1.5A do 0.5A i sobie rośnie i
    maleje w tych granicach a czujnik nie wykazuje oznak działania. Po
    podłączeniu baterii czujnik działa prawidłowo i pobiera niemierzalny
    moim miernikiem prąd... Według producenta czujnik pobiera 10uA w stanie
    czuwania i 30mA w stanie aktywnym. O co tu chodzi? Dlaczego czujnik żre
    bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
    nie działa a na baterii wszystko jest OK. Skąd on wie, że jest karmiony
    z baterii albo z zasilacza?

    Pozdrawiam
    Tomek