  • Data: 2011-11-29 19:51:45
    Temat: czarny ekran
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.

    Poradzono mi zapytać o mój problem u Was, a jest on następujący.

    W telewizorze (Elemis) jedynie co widać to ciemny ekran,
    bez względu na to jaki wybiorę kanał.
    Od jakiegoś czasu działo się tak, że po włączeniu pojawiały się lekko
    ukośne paski, a po ponownym naciśnięciu tego samego kanału, lub po
    jakimś czasie "nagrzewania" się telewizora, pojawiał się obraz.
    Aż któregoś dnia podczas odbioru, "pyknęło" i pojawił się czarny ekran
    oraz światełko kontrolki (taka mała lampeczka) z zielonego zamieniło się
    na czerwone. Tak się robiło do tej pory, gdy przez jakiś czas nie było
    sygnału i telewizor wyłączał się przechodząc w stan czuwania.
    Dla oszczędności ekranu, po co ma świecić, gdy nie dociera sygnał obrazu.
    Teraz jak włączę i wybiorę kanał, to po nagrzaniu się na moment
    pokazują się na szarym tle lekko ukośne paski i zaraz ekran robi się
    ciemny (czarny-bez życia).

    Czy jest to objaw wyeksploatowania się kineskopu?
    Zastanawiam się czy wynieść z domu, gdy będzie wywóz "wielkich gabarytów".
    Czy warto wołać "naprawiacza" od TV?

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."