  • 1. Data: 2009-06-30 22:07:50
    Temat: cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t
    Od: a...@p...pl

    http://www.promaxelectronics.com/ing/news/extdnew.as
    p?text=156

    cyfrowa kablowka kompatybilna z dvb-t - inne podejscie do tematu.

    Dla mnie najwiekszym bezsensem jest to, ze aby ogladac programy z
    kablowki jestem zmuszany do wziecia dodatkowego pudla, ktore zre prad.

    Mozna miec np. tv z hybrydowym tunerem dvb-c/dvb-t - sa takie, albo
    prosciej tv pod dvb-t i takiz sygnal zamiast z anteny naziemnej to
    wziac po prostu z kabla bez dodatkowych sprzetow.

    Nie sadzicie, ze to jest bardziej normalne zastosowanie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-01 06:04:53
    Temat: Re: cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > wziac po prostu z kabla bez dodatkowych sprzetow.
    >
    > Nie sadzicie, ze to jest bardziej normalne zastosowanie?

    Zalety podałeś, ale:
    1. jeśli ktoś nie ma odbiornika DVB-T w tv (albo ma tylko dekoder MPEG2
    a w kablu pojawią się kanały MPEG4) to też musi postawić osobne pudełko.
    2. W tej modulacji w kablu zmieści się mniej kanałów.

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 3. Data: 2009-07-01 09:02:11
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > w kablu pojawią się kanały MPEG4) to też musi postawić osobne pudełko.
    > 2. W tej modulacji w kablu zmieści się mniej kanałów.

    3. Mozna zapomniec o wszelkich uslugach interaktywnych. Tunery DVB-C
    posiadają kanał zwrotny do komunikowania się ze stacją czlową.

    c.

  • 4. Data: 2009-07-01 14:00:48
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Mozna zapomniec o wszelkich uslugach interaktywnych. Tunery DVB-C
    > posiadają kanał zwrotny do komunikowania się ze stacją czlową.

    są tunery DVB-T z kanałem zwrotnym więc to nie problem

  • 5. Data: 2009-07-01 14:17:22
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "sensei" <n...@n...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > są tunery DVB-T z kanałem zwrotnym więc to nie problem
    To wtedy nie ma zadnego sensu. Jesli potrzebny jest dodakowy tuner to juz
    lepiej wejsc w DVB-C.
    Sens wpuszczania DVB-T w kablowke jest tylko wtedy gdy nie chce sie stosowac
    dodatkowych skrzynek. Tunery wbudowane w telewizory raczej nie maja kanalu
    komunikacji zwrotnej.

    c.

  • 6. Data: 2009-07-01 18:14:08
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > Sens wpuszczania DVB-T w kablowke jest tylko wtedy gdy nie chce sie
    > stosowac dodatkowych skrzynek. Tunery wbudowane w telewizory raczej nie

    sa tez telewizory z tunerem DVB-T i kanałem zwrotnym ;-)

  • 7. Data: 2009-07-02 08:47:11
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > sa tez telewizory z tunerem DVB-T i kanałem zwrotnym ;-)

    Podaj przyklad, napisz tez jaki jest ich % na rynku.
    c.

  • 8. Data: 2009-07-02 12:52:26
    Od: a...@p...pl

    generalnie chodzilo mi, ze nie trzeba zmuszac abonentow do tego, aby
    mieli dodatkowe skrzynki do odbioru, skoro sam odbiornik wystarczy. W
    tym przypadku nawet dvb-t. A sa przeciez dostepne na rynku tv
    dvb-c/dvb-t - z CI pod modul CAM (jak potrzeba).

    A to ze jakis kanal zwrotny, to tylko tym co chca dodatkowych uslug
    lub kanalow premium (wtedy specjalny tuner z bajerami). A poza tym
    takim kanalem zwrotnym, to pewnie szpieguja abonentow, co
    ogladaja.....- np. Kowalski oglada pornosy.....

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-07-02 17:05:52
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > tym przypadku nawet dvb-t. A sa przeciez dostepne na rynku tv
    > dvb-c/dvb-t - z CI pod modul CAM (jak potrzeba).

    Tak, ale na początku były dostępne AFAIK tylko graty DVB-C. COFDM to
    sprawa do przemyślenia dla kablówek, które jeszcze nie wprowadziły TV
    cyfrowej.

  • 10. Data: 2009-07-06 09:00:53
    Od: Toworek <T...@0...com>

    sensei pisze:
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    >
    > sa tez telewizory z tunerem DVB-T i kanałem zwrotnym ;-)

    i co? tym kanałem zwrotnym telewizor nadaje do nadajnika DVB-T odległego o
    kilkadziesiąt
    km? :)