-
1. Data: 2015-03-02 19:20:29
Temat: [cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2015-03-02 o 15:13, dddddddd pisze:
> W dniu 2015-03-02 o 13:35, J.F. pisze:
>> Użytkownik napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:54f4557c$0$32229$6...@n...neostrad
a.pl...
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:
>>>>> Całkiem normalne przy tym modelu, a jednak akumulator 100Ah muszę co
>>>>> kilka dni doładowywać
>>>> Jezdzisz jako rozumiem codziennie ? Wiec to raczej nie to.
>>>> Napiecie prawde ci powie, ale najlepiej mierzyc na biezaco.
>>>
>>> Akumulator nowy, napięcie kontroluje na bieżąco wskaźnikiem na
>>> antyradarze (dokładność żadna ale widać czy jest 12 czy
>>> 14v)
>>
>> I co - w czasie jazdy jest powyzej 13.5V ?
>> No to nie w alternatorze problem.
>>
>> W czasie jazdy bylo okolo 14V, a na drugi dzien nie chce zapalic ?
>> Albo aku uszkodzone, co jest raczej malo prawdopodobne, albo cos ci
>> jednak w nocy zre prad.
>>
>> No chyba ze problemu nie ma, tylko klemy trzeba przeczyscic :-)
>>
>> J.
>>
>>
>
>
> to nie do końca tak.
> klemy czyste, akumulator naładuję prostownikiem i tydzień albo dwa mam
> spokój. Jak robię dłuższe trasy (np. wypad 400km w jedną stronę) to
> wydaje mi się że spokój mam dłużej. Jak nie robię wypadów tylko jeżdżę w
> stałe miejsce (30km w jedną stronę autostradą) to po tym czasie albo nie
> odpalę z rana, albo odpalę ale czuję że słabo kręci - a wtedy jak
> przejadę 30km i postawię go na kilka godzin to po tych kilku godzinach
> nie mogę odpalić - dlatego też upieram się przy alternatorze - przy 30km
> autostradą powinien się podładować, choć to tylko 15-20minut jazdy.
> Auto o tyle ciekawe że normalnym jest że w ciągu pół godziny od
> zamknięcia bierze sporo prądu (kilka A) - chyba praktycznie równo po 30
> minutach pobór spada do 20mA (na zakresie pomiarowym 20A więc błąd
> spory, ale pogląd jest i taki prąd tak wielkiego akumulatora
> rozładowywać nie powinien). Wszystkie modele tak mają i powinno być ok.
>
>
Dziś pierwszy dzień pomiarów.
Przy stałej jeździe ładowanie stabilne 14,75V, a po kilku kilometrach
14,8V, przy hamowaniu (w zasadzie chyba w momencie redukcji biegu-
automat) na chwilkę spada (ale ma powyżej 14V, raz tylko pokazało 13,6V)
i zawsze wzrasta do 14,9V - raz nawet pokazało 15,1V, po chwili spada do
14,8V. Dziś jednak ogólnie pokazywało wysokie napięcie (antyradar
pokazywał 14,3-14,6V, często pokazuje 13,6V co oznacza 14,0V na
akumulatorze).
Pytanie czy te 14,8V to nie za dużo i nie zepsuło mi akumulatora? A może
te chwilowe wzrosty do >15V mogły go zepsuć?
Przez najbliższe dni będę kontynuował pomiary
Sposób pomiaru: miernik wpięty bezpośrednio przy klemie na 4-metrowym
przedłużaczu ydy 1,5mm2
--
Pozdrawiam
Łukasz