-
1. Data: 2014-10-29 17:40:59
Temat: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
witam
Pacjent to opel agila silnik diesel 1248cm3 rok 2004
Jeździ normalnie, bez zastrzeżeń. JEdnak jak się zostawi uruchomiony
silnik na luzie, słychać wyraźne stuki. jakby coś się urwało i waliło po
jakiejś obudowie. wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy
wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki
znikają.
Czy to coś z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?
Pozdrawiam
ToMasz
-
2. Data: 2014-10-29 20:02:45
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:
> wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają
imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem
sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.
> wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
> 1000rpm - stuki znikają.
a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.
--
Piter
golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.
-
3. Data: 2014-10-29 20:52:13
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 29.10.2014 20:02, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:
>
>> wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają
>
> imho kasujesz w ten sposób luz na torcie dwumasy. Pchasz dociskiem
> sprzęgła koło wewnetrzne w stronę koła z wieńcem.
>
>
>> wystarczy wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej
>> 1000rpm - stuki znikają.
>
> a tu kasujesz luz obrotami i tort się skleja na chwilę.
czyli "wali" dwumasa? Ale umiera czy to początek zużycia? Czy w tym
modelu opla 1.3 cdti da się wywalić dwumase i zamontowac zwykłe koło
jednomasowe? Jakaś inna tania metoda naprawy?
ToMasz
-
4. Data: 2014-10-30 08:56:01
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz
> wystarczy wcisnąć sprzęgło - stuki znikają. wystarczy
> wcisnąć pedał gazu, tak aby obroty podniosły się powyżej 1000rpm - stuki
> znikają.
Mam coś podobnego samo ostatnio. Czasami dzwoni, czasami aż wali, a czasami
cisza. Jak jest lekki hałas to wciśnięcie sprzęgła go czasem ucisza, a
czasem trzeba podnieść obroty. Byłem chwilę na kanale i prawdopodobnie
ceramika katalizatora się urwała i mi lata po rurze wydechowej.
Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć
wybitny talent. :P
--
Pozdor Myjk
-
5. Data: 2014-11-03 16:08:01
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 29 Oct 2014 17:40:59 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
wrote:
>Czy to coś z łożyskiem oporowym sprzęgła czy umiera koło dwumasowe?
U mnie jest to samo. Mechanik osłuchał, stwierdził że może to być
wysprzęglik (łozysko), albo i sama dwumasa. Jeździć, słuchać, jak się
rozsypie to do warsztatu :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
6. Data: 2014-11-03 16:11:06
Temat: Re: co stuka na luzie? Proszę o pomoc w diagnostyce
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 30 Oct 2014 08:56:01 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>Także nie zakładaj, że to odrazu K2M. Żeby je zajechać, to trzeba mieć
>wybitny talent. :P
Wystarczy stosować się do, jakże ostatnio modnych, zasad eco-drivingu.
I koło dwumasowe można szybko załatwić :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145