  • 1. Data: 2014-12-04 21:13:03
    Temat: ciekawe
    Od: "kociosta" <k...@g...pl>

    http://www.computerworld.pl/news/400146/Atrament.prz
    ewodzacy.prad.zrewolucjonizuje.proces.produkcji.ukla
    dow.elektronicznych.html?utm_source=mail&utm_campaig
    n=newsletter%20-%20computerworld&utm_medium=wiadomos
    ci%20computerworld%20%28html%29

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2014-12-04 22:29:12
    Temat: Re: ciekawe
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 21:13:07 UTC+1 użytkownik kociosta napisał:
> [...]
    dow.elektronicznych.html?utm_source=mail&utm_campaig
    n=newsletter%20-%20computerworld&utm_medium=wiadomos

    Dla kogo ciekawe dla tego ciekawe. Z 10 lat temu zetknąłem się z takim atramentem.
    Produkowała go łódzka firma mająca biuro na ul Jaracza ( niedaleko Magdy).
    Sprzedawali go między innymi do NASA.

  • 3. Data: 2014-12-04 22:29:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aż dziwne, że przez tyle lat co chwila pojawiają się takie "newsy". Za
    każdym razem to jest jakieś badziewie nadające się do eksperymentów dla
    studentów...

    Przecież za żadną cholerę nie da się zrobić drukowalnego obwodu o
    jakości najgorszego trawionego PCB.
    Do tego musiałby być jakiś magiczny proces z nanoszeniem grubej warstwy
    metalu... na pewno nie druk związkami srebra.

    A co chwila ktoś się chwali kolejnym "drukowanym" układem, co to
    wytrzymuje 15 zgięć...

    Mam wrażenie, że niektórzy nie chcą się pogodzić z rzeczywistością :)

    PS: oczywiście, do bardzo specyficznych zastosowań (do zabawy
    przykładowo) to się nada, ale - bez przesady...

  • 4. Data: 2014-12-04 23:53:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 04 Dec 2014 22:29:51 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > A co chwila ktoś się chwali kolejnym "drukowanym" układem, co to
    > wytrzymuje 15 zgięć...

    A po co to zginać? Zalętą nie ma być zginanie ale prostota w
    tworzeniu ścieżek.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-05 00:17:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Mam wrażenie, że niektórzy nie chcą się pogodzić z rzeczywistością :)

    Gdyby wszyscy tak myśleli, nie byłoby postępu. Co do zginania, wystarczyłoby
    jakieś przewodzące tworzywo o właściwościach gumy.

  • 6. Data: 2014-12-05 00:46:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Gdyby wszyscy tak myśleli, nie byłoby postępu. Co do zginania,
    > wystarczyłoby jakieś przewodzące tworzywo o właściwościach gumy.

    szkoda tylko, że w tej konkretnej sprawie przez ostatnie lata jest zero
    postępu :) I nie będzie więcej. Bo póki prawa fizyki się nie zmienią,
    efekt będzie podobny. Dokładnie taki sam new był już całe lata temu -
    też kombinowali z drukiem z czymś co zawiera srebro...

    Oczywiście - jeśli wymyślą coś naprawdę rewolucyjnego - nie wiem co :),
    to może i będzie to pożyteczne. Ale - żadne "drukowane" srebrem
    rozwiązania z natury rzeczy nie mają prawa mieć parametrów nawet
    zbliżonych do tych "tradycyjnych".
    I szkoda czasu i pieniędzy tam ,gdzie wynik jest znany z góry.

    No, ale w porównaniu z innymi badaniami;

    (http://odkrywcy.pl/gid,16287725,page,1,title,Najglu
    psze-badania-2013-roku,galeriazdjecie.html)

    to i tak super pożyteczna sprawa...

  • 7. Data: 2014-12-05 01:15:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-12-04 22:29, sundayman pisze:
    > Aż dziwne, że przez tyle lat co chwila pojawiają się takie "newsy". Za
    > każdym razem to jest jakieś badziewie nadające się do eksperymentów dla
    > studentów...

    Pamiętam ok. roku 2000 nius o telefonach komórkowych z papieru. Miały
    być jednorazowe, po wydzwonieniu do wyrzucenia do kosza. Nie weszły do
    produkcji, bo nie udało się zrobić "ekologicznej" baterii, którą można
    by wyrzucić razem z papierowym telefonem.

  • 8. Data: 2014-12-05 09:11:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Dec 2014 01:15:36 +0100, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> [...]
    > produkcji, bo nie udało się zrobić "ekologicznej" baterii, którą
    można
    > by wyrzucić razem z papierowym telefonem.

    Do czego byłby przydatny jednorazowy telefon? ;)

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-12-05 09:46:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Dec 2014 00:46:14 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > I nie będzie więcej. Bo póki prawa fizyki się nie zmienią,
    > efekt będzie podobny. Dokładnie taki sam new był już całe lata temu
    -
    > też kombinowali z drukiem z czymś co zawiera srebro...

    Etam. Kwestia wygenerowania potrzeby posiadania przez wszystkich
    giętych telefonów, wtedy fizyka zaraz się znajdzie.
    Dopóki dobrze sprzedają się urządzenia ze sztywną płytką nie ma
    ciśnienia na giętkie.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-12-05 09:54:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    edu.pl...

    Miały

    >Do czego byłby przydatny jednorazowy telefon? ;)

    Do sprzedawania (czytaj:nakręcania koniunktury) głownie?