-
1. Data: 2013-09-10 22:03:11
Temat: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
--
refleksyjny konstruktor
-
2. Data: 2013-09-10 22:17:14
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 09/10/2013 10:03 PM, Refleksyjny wrote:
> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
>
> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
>
>
>
> --
> refleksyjny konstruktor
ja czekam na ciąg dalszy
-
3. Data: 2013-09-10 22:36:29
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
> Biorąc pod uwagę obecne
> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
Proponuje maly reaktor nuklearny.
Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
odnawialnych :-)
> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
A jaki silnik wybrales ?
J.
-
4. Data: 2013-09-10 22:54:26
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
>> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
>> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
>> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
>> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
>> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
>
> Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
>
>> Biorąc pod uwagę obecne
>> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
>> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
>
> Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
> Proponuje maly reaktor nuklearny.
Tak, a paliwo to brykiety do grilla?
> Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
> podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
> odnawialnych :-)
Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.
>> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
>> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
>> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
>
> Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
> A jaki silnik wybrales ?
Silnik parowy jest wzorowany na silnikach braci Stanley z sukcesem
produkowanych do 1920 roku w USA. Ale oczywiście użyłem nowoczesnych
materiałów i rozwiązań (łożyskowanie, tworzywa sztuczne, elementy
gumowe, smary współczesne itp), co powoduje że silnik jest lżejszy i
mocniejszy. Plastiki zastąpiły miedź i żeliwo tam gdzie się dało,
wydajniejszy i lżejszy skraplacz itd.
Nie zamierzam zdradzać szczegółów konstrukcji, dopóki samochód nie
będzie w 100% gotowy.
-
5. Data: 2013-09-10 22:55:54
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
> Chciałbym (...)
wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
- tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG
ToMasz
-
6. Data: 2013-09-10 23:06:33
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
> W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
>> Chciałbym (...)
> wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
Nawzajem.
Nie znasz historii motoryzacji. Proponuję się dokształcić.
Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
spalinowych.
(rok 1906, Fred h. Marriot , 206km/h na aucie z silnikiem parowym Stanley)
-
7. Data: 2013-09-10 23:16:56
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 22:54, Refleksyjny pisze:
> W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
>> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
>>> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
>>> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
>>> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
>>> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
>>> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
>>
>> Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
Zasada działania silnika parowego, tak samo jak elektrycznego do napędu
samochodu jest starsza od spalinowego, więc to wychodziło > 100 lat temu
i teraz też wychodzi znakomicie :)
>>> Biorąc pod uwagę obecne
>>> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
>>> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
>>
>> Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
>> Proponuje maly reaktor nuklearny.
>
> Tak, a paliwo to brykiety do grilla?
>
>> Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
>> podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
>> odnawialnych :-)
>
> Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
> płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
> olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
> propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.
Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
Większość tej pary da się zrecyklingować z powrotem do kotła poprzez
skraplanie w skraplaczu, ale zawsze coś wyparuje więc zakładam, że co
300 km jazdy z zaworem pary na ok 50% trzeba będzie dolać 20 litrów wody.
--
refleksyjny konstruktor
-
8. Data: 2013-09-10 23:39:00
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
> Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
> podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
> odnawialnych :-)
:)
Tak, już myślałem o hybrydowym napędzie parowo elektrycznym, ale
porządne akumulatory dostatecznie lekkie - litowe - są bardzo drogie, no
i waga całego napędu z tymi akumulatorami wzrasta ok 300%. Mocny silnik
elektryczny i transmisja też nie będą najtańsze.
A sam silnik parowy plus kocioł ważą ok 60 kg, zapas paliwa płynnego i
wody drugie tyle. Można brać mniej wody, bo na każdej stacji benzynowej
jest toaleta więc można zatankować kanister wody za napiwek dla obsługi
--
refleksyjny konstruktor
-
9. Data: 2013-09-10 23:45:26
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
napisał:
> Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
> samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
> produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
to lepsze od perpetuum mobile
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2013-09-10 23:53:29
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
W dniu 2013-09-10 23:45, masti pisze:
> Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
> napisał:
>
>> Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
>> samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
>> produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
>
> to lepsze od perpetuum mobile
A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
wodę. Spalin w nowoczesnym małym silniku parowym, a więc external
combustion jest o kilka rzędów wielkości mniej od od spalin silnika typu
internal combustion czyli spalinowego. To nie jest lokomotywa, żeby było
tyle spalin jak od koksu :)