  • 1. Data: 2010-11-28 17:16:36
    Temat: cewka - zakłucenia
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    planuje wykonać powietrzną cewke mocy o sporej indukcyjności:O)
    no i mam dylemat z tym co ta cewka będzie mi "siała" czyli z polem
    wypromieniowywanym prze nią, wiec mam pytanie:

    czy jest jakiś sposób konstrukcji cewki w taki sposób żeby większość
    wytważanego pola nie wyparowywała w przestrzeń?
    nie wiem, cewka toroidalna, chodzi o to żeby pole cewki zamykało się w
    zamkniętej pętli w ograniczonej przestrzeni, czyli jednym słowem żeby cewka
    nie była anteną, czy to jest w ogóle realne, ma ktoś jakieś pomysły czy
    sugestie?:O)

  • 2. Data: 2010-11-28 20:17:40
    Temat: Re: cewka - zakłucenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papuso,

    Sunday, November 28, 2010, 6:16:36 PM, you wrote:

> [...]

    > nie była anteną, czy to jest w ogóle realne, ma ktoś jakieś pomysły czy

    Nic nie piszesz o indukcyjności tej cewki, prądzie RMS i prądzie
    szczytowym. Jak mamy Ci pomóc?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-11-28 20:23:41
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    > Nic nie piszesz o indukcyjności tej cewki, prądzie RMS i prądzie
    > szczytowym. Jak mamy Ci pomóc?

    On chce ta cewke pchac w wsoj odbyt i zastanawia sie pewnie czy to
    lepsze niz wibrator.
    !

  • 4. Data: 2010-11-29 10:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>
    > planuje wykonać powietrzną cewke mocy o sporej indukcyjności:O)

    Powietrzna nie ma sporejindukcyjnosci, albo ci sie nie zmiesci :-P

    > czy jest jakiś sposób konstrukcji cewki w taki sposób żeby
    > większość
    > wytważanego pola nie wyparowywała w przestrzeń?
    > nie wiem, cewka toroidalna,

    Dokladnie - toroid.

    Ale inne konstrukcje tez sa kiepska antena, o ile maja wymiary
    znacznie mniejsze od dlugosci fali :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-11-29 16:15:17
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Nic nie piszesz o indukcyjności tej cewki, prądzie RMS i prądzie
    > szczytowym. Jak mamy Ci pomóc?

    nie piszę bo to nie ma znaczenia, no chyba że uważasz że ma to powiedz jaki
    ma to wpływ?:O)
    cewka ma mieć sporą indukcyjność, bliską 1H, oraz prądy 30-50A

  • 6. Data: 2010-11-29 16:15:18
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Powietrzna nie ma sporejindukcyjnosci, albo ci sie nie zmiesci :-P

    jak zrobisz sporej indukcyjności to będzie miała, a do kufra mi się zmieści,
    chociaż pewnie to tfojej komórki nie:O)

    > Dokladnie - toroid.

    a czy widzisz może jakieś inne alternatywy?:O)
    co do toroida, to mniej więcej jaki procent energii pola płynie wewnątrz
    toroidalnego pierścienia, a jaka część poza nim i na jakie odległości?:O) bo
    przy dużych mocach to nawet jeden procent to sporo

    > Ale inne konstrukcje tez sa kiepska antena, o ile maja wymiary znacznie
    > mniejsze od dlugosci fali :-)

    to że coś jest słabą anteną to nie znaczy że będzie kiepsko nadawać przy
    dostarczanych ogromnych mocach:O)
    ale bardziej mnie interesuje mnie to w jakich odległościach pole cewki
    będzie indukowało moc w innych urządzeniach, i czy jeśli taką toroidalną
    cewkę zamknę w metalowej puszce to czy ta cewka już przestanie być
    powietrzna?:O)

    wiem że we wzmacniaczach audio nawet toroidalne, rdzeniowe transformatory o
    zaledwie paruset watach mocy sieje podobno tak strasznie po elementach
    wzmacniacza, ze jeżeli się ich jakoś specjalnie nie zaekranuje to indukują
    spore zakłucenia w calym wzmacniaczu tak że nie da się go słuchać:O(

  • 7. Data: 2010-11-29 19:08:36
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl> napisał w wiadomości

    > cewka ma mieć sporą indukcyjność, bliską 1H, oraz prądy 30-50A

    hehe.
    Chyba 1uH.

    e.

  • 8. Data: 2010-11-29 19:18:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papuso,

    > nie piszę bo to nie ma znaczenia, no chyba że uważasz że ma to powiedz jaki
    > ma to wpływ?:O)
    > cewka ma mieć sporą indukcyjność, bliską 1H, oraz prądy 30-50A

    Czy o to samo pytasz mnie (i wiele innych osób z innych firm) na
    służbowym mailu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-11-29 20:08:56
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 29 lis 2010 17:15:18 in article news:<id0q82$hrd$3@news.onet.pl>
    Papuso Smurfo wrote:

    > jak zrobisz sporej indukcyjności to będzie miała, a do kufra mi się zmieści,
    > chociaż pewnie to tfojej komórki nie:O)

    Założenia projektowe
    1H, drut fi=4mm, toroid powietrzny cylidryczny R/r=4
    R - średni promień toroidu
    r - średni promień uzwojenia

    Wstępne, przybliżone obliczenia z wykorzystaniem wzoru:
    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/magnetic/
    indtor.html
    dają (jak się nie pomyliłem):
    - uzwojenie 1-warstwowe -> R ~ 2.6m
    - uzwojenie 10-warstwowe -> R ~ 0.7m

    ;)

  • 10. Data: 2010-11-29 20:52:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-29 21:08, Mirek pisze:

> [...]
    > R - średni promień toroidu
    > r - średni promień uzwojenia
    >
    > Wstępne, przybliżone obliczenia z wykorzystaniem wzoru:
    Inaczej:
    średnica "rdzenia" całego toroida 4m, średnica "grubościowa" (przekroju
    przez toroid) 1m, 2500 zwojów drutu, dla powietrznego (k=1) rdzenia da
    indukcyjnosc 0.981 H Troche duże to i drogie (zwłaszcza przy miedzianym
    drucie)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173