  • 1. Data: 2011-12-30 19:38:46
    Temat: ceny połączeń
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    http://tvp.info/informacje/biznes/rzad-oszczedzi-31-
    mln-na-telefonach-dla-administracji/6065488

    stawka za minutę połączenia krajowego: 0,03 zł, stawka za SMS krajowy:
    0,04 zł, oraz stawka za MMS krajowy: 0,33 zł.

    3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płacąc 29gr brutto jestem
    dymany w odbyt?

  • 2. Data: 2011-12-30 20:13:13
    Temat: Re: ceny połączeń
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:38:46 +0100, Jasio napisał(a):

    > 3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płacąc 29gr brutto jestem
    > dymany w odbyt?

    Jeżeli twoje rachunki przekraczają 50 mln zł rocznie to zdecydowanie tak,
    powinieneś renegocjować umowę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 3. Data: 2011-12-30 20:16:56
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 30.12.2011 20:38, Jasio pisze:
    > http://tvp.info/informacje/biznes/rzad-oszczedzi-31-
    mln-na-telefonach-dla-administracji/6065488

    > stawka za minutę połączenia krajowego: 0,03 zł, stawka za SMS krajowy:
    > 0,04 zł, oraz stawka za MMS krajowy: 0,33 zł.
    Nie wczytywałem się w tekst, ale przyszedł mi do głowy pomysł że
    operator sprzedaje hurtem tyle a tyle rozmów i smsów, ze jak się je
    wszystkie wykorzysta to ceny będą tak niskie. jak się ich nie wykorzysta
    -trudno, płacić trzeba

    > 3 gr netto za minutę to poniżej kosztów, czy płacąc 29gr brutto jestem
    > dymany w odbyt?
    a telefon za złotówkę dostałeś? jak nie, to jesteś dymany w portfel, bo
    na przełomie 2011/2012 rozmowy na poziomie 10-15 groszy to raczej
    standard, a żeby klient się "rzucił" na 2letni abo, trzeba mu dołożyć
    darmowe w sieci lub internet....

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-12-30 20:47:37
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 21:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > na przełomie 2011/2012 rozmowy na poziomie 10-15 groszy to raczej
    > standard, a żeby klient się "rzucił" na 2letni abo, trzeba mu dołożyć

    żadnego telefonu za darmo nie dostałem, mam prepaid.
    to oświeć mnie gdzie będę miał 10-15 gr?
    - tak, żeby do mnie dzwoniący nie płacili kilka razy więcej niż do
    normalnych sieci
    - i tak, żebym nie musiał codziennie śledzić strony operatora i wpisywać
    co dwa dni jakieś śmieszne kody do miliarda promocji.

  • 5. Data: 2011-12-30 20:51:50
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 21:13, Waldek Godel pisze:

    > Jeżeli twoje rachunki przekraczają 50 mln zł rocznie to zdecydowanie tak,
    > powinieneś renegocjować umowę.

    a to ciekawe
    29gr brutto to około 23,5 gr netto
    załóżmy że dostali ofertę gdzie operator nie zarobi ani grosza
    23,5/3 ~= 7,8

    czyli płacę prawie 8 razy więcej niż duzi gracze.
    auta za 100k nie kupisz za 12,5k przy dużym zakupie. przy większości
    produktów masowych nie ma takich różnic.

  • 6. Data: 2011-12-30 21:08:34
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 21:51:50 +0100, Jasio napisał(a):

    > a to ciekawe
    > 29gr brutto to około 23,5 gr netto
    > załóżmy że dostali ofertę gdzie operator nie zarobi ani grosza

    A kto powiedział, że nie zarobi?
    Kto powiedział, że musi zarobić na stawce minutowej?

    Jest tyle różnych sposobów zarabiania - choćby na pakietach minut w
    abonamencie opłaconych a nie wydzwonionych. Choćby na połączeniach
    przychodzących.
    Oprócz tego tak duży klient generuje taki przychód, że nawet jeżeli nie
    przynosi dochodów (co jest w zasadzie niemożliwe), to przynajmniej pokrywa
    koszta utrzymania sieci, pensji pracowników itp. Co z kolei znaczy, że
    każdy inny klient będzie przynosił sporo wyższy zysk (bo koszta pokrył już
    kto inny).
    Przypominam też, że już ładnych kilka lat temu duzi klienci (ale znacznie
    mniejsi od tego) typu elektrownie czy banki dostawali oferty z kosztami
    połączeń w okolicach 1 grosza za minutę. Podkreślam - LAT TEMU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 7. Data: 2011-12-30 21:19:57
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 22:08, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > mniejsi od tego) typu elektrownie czy banki dostawali oferty z kosztami
    > połączeń w okolicach 1 grosza za minutę. Podkreślam - LAT TEMU.

    pokaż mi inną masową branżę, gdzie za duży zakup dostaniesz 23 razy
    niższą cenę...

  • 8. Data: 2011-12-30 21:28:56
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 30 12 2011 22:08, Waldek Godel pisze:

    > Przypominam też, że już ładnych kilka lat temu duzi klienci (ale znacznie
    > mniejsi od tego) typu elektrownie czy banki dostawali oferty z kosztami
    > połączeń w okolicach 1 grosza za minutę. Podkreślam - LAT TEMU.

    Wewnątrz sieci, czy poza? Bo o połączeniach za 5 gr w sieci
    korporacyjnej to słyszałem dobre 10 lat temu, ale poza sieć? Czyli MTR
    jest dla maluczkich, władzy nie dotyczy.

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 9. Data: 2011-12-30 21:40:39
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 22:28:56 +0100, ALEX napisał(a):

    > Wewnątrz sieci, czy poza? Bo o połączeniach za 5 gr w sieci
    > korporacyjnej to słyszałem dobre 10 lat temu, ale poza sieć? Czyli MTR
    > jest dla maluczkich, władzy nie dotyczy.

    Podobno mądrej głowie dość dwie słowie, widać nie każdemu starczy.
    No to prościej:
    biurwa ma 1000 minut w abonamencie po 3 grosze. W poprzednim miesiącu
    biurwa wydzwoniła 600 minut (z czego powiedzmy 50% poza sieć macierzystą za
    które to operator zapłacił innemu operatorowi po 3 grosze za minutę), ale
    urząd zgodnie z umową zapłacił abonament za 1000 minut.
    Do tego biurwa odebrała 300 minut połaczeń (z czego powiedzmy 30% spoza
    sieci macierzystej, za które operator otrzyma po 3 grosze od operatora z
    którego sieci połączenie było inicjowane).
    Policz czy operator zyska czy straci. Zadanie w zasadzie na poziomie
    podstawówki. Jak już zaliczysz podstawówkę, to jeszcze pogadamy o opłatach
    za DATA, SMS-y i inne sprawy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

  • 10. Data: 2011-12-30 21:49:04
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2011-12-30 22:40, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Policz czy operator zyska czy straci. Zadanie w zasadzie na poziomie
    > podstawówki. Jak już zaliczysz podstawówkę, to jeszcze pogadamy o opłatach

    no tak, bo mali klienci to nie odbierają rozmów z po za sieci oraz
    zawsze wykorzystują abo co do minuty...