  • 11. Data: 2019-11-19 19:46:50
    Temat: Re: celebryci na drodze
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-19 18:05, T. wrote:

    > Czytałem swego czasu świetną książkę - "Czy kierowca winien?" opisany
    > tam był m.in bardzo podobny - w sensie oceny - przypadek: chłop jechał
    > wozem (furmanką) bez lampy. Na wóz wpakował się facet samochodem -
    > zginęła jego żona. Chłop dostał mandat za niemanie światła, a kierowca -
    > poszedł siedzieć za wypadek ze skutkiem śmiertelnym, bo nie dostosował
    > prędkości do warunków. Tak to ma funkcjonować? Bo opisywali to jako
    > swego rodzaju kuriozum...
    > T.

    I to prawo jazdy to taka lampka?

  • 12. Data: 2019-11-19 19:47:56
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-19 09:59, robot wrote:
> [...]
    karza-piotra-najsztuba

    > E tam.
    > Dostał normalny wyrok, tak jak każdy inny by dostał.

    To nie jest takie pewne. Raczej przeciętny ludzik nie obroniłby się. Bo
    tak to jest w sądzie, że trzeba wiedzieć jak się bronić a nie tylko mieć
    rację.

    > A pisarzo-kurwy prasowi robią sensacje za pomocą użycia słowa "uniewinnił".

    A czego według Ciebie jest winny?

  • 13. Data: 2019-11-19 21:14:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sąd nie sprawdza kto ma rację tylko czy działanie było zgodne z przepisami. Za brak
    pj, przeglądu, OC został wcześniej ukarany. Brak pj nie oznacza braku umiejętności.
    On kiedyś pj mial to i miał umiejętności. PJ potwierdza umiejętności. Chyba w czasie
    kiedy był wypadek nie miał sądowego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych. On tam
    zrobil wszystko czego wymagają przepisy. Przede wszystkim zwolnił do abstrakcyjnie
    niskiej prędkości. Nigdzie nie ma opisu czym trafił starszą panią. Czy jak
    przechodziła dla niego z prawa na lewo trafił ja swoim prawym blotnikiem czy lewym? A
    może uderzyła w bok samochodu.

  • 14. Data: 2019-11-19 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > śmiertelnym, bo nie dostosował prędkości do warunków. Tak to ma
    > funkcjonować? Bo opisywali to jako swego rodzaju kuriozum...

    I naprawde widzisz tu analogie? OMG...

    To rozwazmy taka sytuacje: jezdzie samochodów, za nim drugi.
    Drugi samochód prowadzi pijany człowiek ale jedzie normalnie.
    Nagle ten z przodu wrzuca wsteczny, cofa i wali w pijanego.
    Rozumiem, ze winny pijany?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 15. Data: 2019-11-19 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > Jeśli porwę tramwaj z pętli i się nim przejadę bez uprawnień i kogoś
    > potrącę to też mi nic nie grozi? Bo ktoś wtargnie?

    Jeżeli kiedys zostaniesz oskarzony o gwałt to pewnie zaczniesz załowac ze
    sobie wczesniej nie obciałes...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 16. Data: 2019-11-20 00:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    karza-piotra-najsztuba

    >E tam.
    >Dostał normalny wyrok, tak jak każdy inny by dostał.

    Mowisz o pierwszym wyroku, czy Ziobro by interweniowal w sprawie
    "kazdego innego" ?
    Co prawda Najsztub to chyba nie jest z PiS ?

    Swoja droga ten pierwszy wyrok .. czemu zaocznie ?
    I czy nie za wysoki, czy w sam raz ?

    J.

  • 17. Data: 2019-11-20 00:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Dla mnie to jest proste powiązanie przyczyny ze skutkiem - gdyby nie
    >wsiadł za kierownicę, bo nie miał uprawnień, potrącenia by nie było,
    >bo by go na tej drodze nie było.

    To jest zbyt duze powiazanie.
    Bo kiedys ci wejdzie pieszy na czerwonym, a uslyszysz, ze gdybys
    pojechal na badanie, bo sie wczoraj skonczylo, to bys nie przejechal.

    Z tym brakiem uprawnien to ponoc ciekawsza sprawa - ponoc policja mu
    kiedys pj zabrala, burmistrza powiadomila, a ten decyzji o cofnieciu
    uprawnien nie wydal.
    Wiec uprawnienia mial, choc pj nie mial .. przy sobie, ani nawet w
    domu ..

    >Jeśli porwę tramwaj z pętli i się nim przejadę bez uprawnień i kogoś
    >potrącę to też mi nic nie grozi? Bo ktoś wtargnie?

    A wtargnie czy nie wtargnie ?

    >Ps. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że ta pani wbiegła na przejście,
    >zwłaszcza w tym wieku i z parasolem. Jeśli dochodziła do przejścia to
    >powinien ją przepuścić,

    ale nie ma takiego obowiazku.
    To pieszy ma obowiazek poczekac.

    >Według mnie - skoro nie ma prawa jazdy - powinien odpowiadać za
    >zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym.

    Cos w tym jest, tylko jak wykazac, ze to BEZPOSREDNIE zagrozenie z
    duzą iloscia ofiar ...

    Poza tym nastepnym razem to ty mozesz byc oskarzony, bo jechales
    60/50, przejechales na czerwonym, czy nie zauwazyles znaku
    ograniczenia predkosci/obszaru zabudowanego ...

    J.

  • 18. Data: 2019-11-20 11:22:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-19 o 23:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Drugi samochód prowadzi pijany człowiek ale jedzie normalnie.
    > Nagle ten z przodu wrzuca wsteczny, cofa i wali w pijanego.

    Ale ten pijany miał uprawnienia do jazdy autem... Więc - moim zdaniem -
    analogia chybiona.
    T.

  • 19. Data: 2019-11-20 11:23:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-19 o 19:45, kk pisze:

    > Jak już pisałem nie raz, prawo jazdy należy zlikwidować a prowadzenia
    > pojazdów osobistych uczyć w szkołach powszechnych bo to podstawowa
    > umiejętność życiowa.

    > Po prostu wlazła mu pod koła jak jechał 20km/h.

    > Rozumiem uprawnienia. A jak dokumentu nie ma przy sobie to jak powinien
    > odpowiadać?

    Zdaje się że teraz ni musi mieć, bo jest to w bazie. W sumie to nie
    jestem pewny, czy nie chodzi tylko o DR...
    T.

  • 20. Data: 2019-11-20 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Ale ten pijany miał uprawnienia do jazdy autem... Więc - moim
    > zdaniem - analogia chybiona.

    Czyli dla ciebie faktyczna wina nie ma zadnego znaczenia? Liczy sie tylko
    urzedniczy papierek i on decyduje o ocenie tej sytuacji?
    Wow...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"