  • 1. Data: 2012-03-08 03:43:11
    Temat: byc moze [OT] bluetooth
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    zna moze ktos, wie gdzie mozna kupic
    expander/repeater/extender/wzmacniacz sygnalu bluetooth.
    potrzebuje co najmniej 2x tyle ile oferuje standard.
    z gory dzieki za info. <rs>

  • 2. Data: 2012-03-08 09:19:50
    Temat: Re: byc moze [OT] bluetooth
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-08 04:43, rs pisze:
    > zna moze ktos, wie gdzie mozna kupic
    > expander/repeater/extender/wzmacniacz sygnalu bluetooth.
    > potrzebuje co najmniej 2x tyle ile oferuje standard.
    > z gory dzieki za info.<rs>
    bt to to samo pasmo co wifi 2.4GHz więc cały osprzęt
    "hardwarowo-analogowy" się nadaje.

    Na początek - dodać wyjście na rp-sma i dołączyć zewnętrzne antenki (od
    wifi), ewentualnie anteny kierunkowe (od wifi). Już to powinno zwiększyć
    zasięg z 3x, ale... może też zmniejszyć, jeśli w okolicy jest dużo
    zakłóceń w paśmie 2.4GHz. BT nie jest pomyślany jako transmisja
    dalekiego zasięgu i nie jest odporny na duży syf w eterze. Dlatego
    najlepiej antenki kierunkowe, jeśli to jest stacjonarne zastosowanie.

    Wzmacniacz (sprzętowy) taki sam jak do wifi, tylko szukaj takiego, który
    może chodzić przy małych mocach na wejściu (niektóre wymagają większej
    niż ma bt, przynajmniej te 50mW, by przełączać się rx/tx)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-03-08 16:03:02
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 08 Mar 2012 10:19:50 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:

> [...]
    >dalekiego zasięgu i nie jest odporny na duży syf w eterze. Dlatego
    >najlepiej antenki kierunkowe, jeśli to jest stacjonarne zastosowanie.

    dzieki.

    to gowniany nadajnik do sluchawek. czesc nadawcza jest/moze byc
    stacjonarna.

    bede kombinowal w tym kierunku, choc spodziewalem sie dedykowanego
    urzadzenia, ale jak anteny kierunkowe moga pomoc, to sie w pierwszej
    kolejnosci tym zajme. <rs>

  • 4. Data: 2012-03-08 23:30:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-08 17:03, rs pisze:
    > to gowniany nadajnik do sluchawek. czesc nadawcza jest/moze byc
    > stacjonarna.
    A jesteś pewny że to jest prawdziwy bluetooth? Jeśli to jest "komplet,
    para nadajnik odbiorni, działa prosto po wyjęciu z pudełka, nie działa z
    innymi słuchawkami BT" to może być różnie... Jest kupę sprzetów które
    co prawda chodzą na 2.4GHz ale wcale bt ani wifi nie są (ale to nie
    szkodzi, patent z anteną kierunkową się tu sprawdzi). Oraz kupa gratów
    typu "głośniki bezprzewodowe do kina domowego, bluetoth" które wcale nie
    są BT i nie chodzą na 2.4GHz...

    > bede kombinowal w tym kierunku, choc spodziewalem sie dedykowanego
    > urzadzenia, ale jak anteny kierunkowe moga pomoc, to sie w pierwszej
    > kolejnosci tym zajme.<rs>
    Jak jest jeden stacjonarny nadajnik - to zdecydowanie antenę mu dodać
    typu panel, skierowaną w kierunku potencjalnego odbiorcy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-03-09 02:44:14
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 09 Mar 2012 00:30:50 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:

> [...]
    >szkodzi, patent z anteną kierunkową się tu sprawdzi). Oraz kupa gratów
    >typu "głośniki bezprzewodowe do kina domowego, bluetoth" które wcale nie

    no w zeby mu nie zagladalem. mowia, ze BT to zakladam, ze BT. wiem, ze
    to taki psi sygnal, ale co mam zrobic. mam wrazenie jednak, ze
    przynajmniej chodzi po 2.4GHz

    >Jak jest jeden stacjonarny nadajnik - to zdecydowanie antenę mu dodać
    >typu panel, skierowaną w kierunku potencjalnego odbiorcy.

    tak tez zrobie. dzieki. moze jakis namiar na taka kierunkowa antene
    juz gotowa? <rs>