    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: budżetowy do 600?
    Date: Wed, 4 Feb 2009 19:09:00 +0100
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 12:40:18 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Długość stażu z Linuxem - jak sie przekonałem - nie zawsze daje
    > doświadcznie.

    To prawda. Jednak nie polecajmy dziecku takich trudnych zadań jak
    grzebanie w konfiguracji Linuksa i zapoznawanie się z manami, bo mało
    które rodzi się geniuszem komputerowym z biegłą znajomością
    angielskiego.

    > Choć ja akurat pierwszy kontakt miałem ze Slackware
    > około roku 1994/95 i od tego czasu używam regularnie choć głownie
    > systemy bez interfejsu graficznego bo ich nie potrzebuję tam gdzie
    > działam. ;-) Jaki to system kamerowy? Bo może niekoniecznie potrzeba
    > IE i ActiveX-a.

    No niestety, ale bez obsługi ActiveX nie zadziała większość kamerek IP
    dostępnych w ofercie Vivoteka. Mnie udało się to obejść dokładając
    osobny rejestrator obrazu pn. IPCorder czeskiej firmy Koukaam.
    Przechwytuje on obraz z tych kamerek po RTSP, a na zewnątrz wystawia
    interfejs działający w Javie.

    > Ja to zestawiłem a parę miesięcy później okazało sie
    > że jest soft do obsługi który tego nie wymaga. Pod Windows co prawda
    > ale pod Wine mi śmiga ładnie i nei wymaga żadnych kontrolek. Pewne
    > jakbym się uparł i poszperał to to nadaje jakiś strumień video. A! Jak
    > mi sie znudzi system desktopowy to okazało sie że udsotępniono też
    > soft pod WM i Symbiana na komórki ;-)

    Strumień strumieniem, ale co ze sterowaniem tymi kamerkami? :-)

    > A co do innych rozwiązań jak Wine czy IE4Linux jest Cedega dedykowana
    > do gier właśnie. No i dal dzieciaka warto wybrac jakąś dystrybucję
    > desktopową z duża ilością bajerów i kreatorami do konfiguracji. Np.
    > mój Ojciec używa Mandrivy i nie ma dla niego znaczenia jaki właściwie
    > ma system. Korzyta z Firefoxa, Thunderbirda, Skype'a i kadu. A jak
    > sobie z czymś nei radzi to mu po VNC pokazuje co i jak.

    Wiesz, dla swojego ojca to może i bym się zdecydował na sprzęt z
    Linuksem, on i tak by pewnie w nic nie grał poza szachami, ale dla
    swojego dziecka to już na pewno nie. Pozna Windows i da sobie radę w
    każdej firmie, gdzie tylko złoży CV. A kto szuka do pracy ludzi (nie
    programistów) znających Linuksa - hmmm?
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/