-
1. Data: 2010-03-25 18:04:55
Temat: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Witam
Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
2. Data: 2010-03-25 19:01:52
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2010-03-25 19:04, Piotr Rezmer pisze:
> Witam
>
> Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
> asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
> po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?
>
chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej
odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich
biegach będzie mocniejszy/słabszy.
To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
3. Data: 2010-03-25 19:12:42
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Monster pisze:
> chyba trochę źle kombinujesz,dodajesz na jednej zębatce ew na drugiej
> odejmujesz,ale zmienią się wszystkie przełożenia czyli na wszystkich
> biegach będzie mocniejszy/słabszy.
> To o co Ci chodzi to bardziej zmiana przełożeń samych zębatek 1go biegu.
Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście
np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne
dodanie ząbka na tylnej tarczy.
Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie
zmienię.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
4. Data: 2010-03-25 19:36:09
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Piotr Rezmer pisze:
> Witam
>
> Czy ktoś z Was kombinował ze zmianą zębatek w dakarze? Jak dla mnie (na
> asfalt) jedynka jest zbyt głośna/wolna) dwójka zbyt słaba. Czy dodanie
> po 1 ząbku na przodzie i tyle uczyni jedynkę praktyczniejszą?
To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.
Musisz znalezc przelozenia fabryczne i policzyc zmiane w %.
KJ
-
5. Data: 2010-03-25 19:55:25
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2010-03-25 20:12, Piotr Rezmer pisze:
> Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście
> np. z 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne
> dodanie ząbka na tylnej tarczy.
> Zdaję sobie sprawę, że proporcji przełożeń poszczególnych biegów nie
> zmienię.
Zmieniałem w Dukacie tylną zębatkę na +2 zęby,zmiana była o jakieś 15%
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
6. Data: 2010-03-25 21:43:45
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał
>
> Myślę o dodaniu 1 ząbka na obu aby zmniejszyć wielkość zmiany. Przejście np. z
> 15 na 16 to duży skok, chciałem go zmniejszyć przez jednoczesne dodanie ząbka
> na tylnej tarczy.
>
>
Zmiana o jeden zab na malej zebatce odpowiada w przyblizeniu zmianie o
trzy na duzej. Jak dodasz jeden na malej - to tak jak bys odjal trzy na duzej.
Czyli efekt ktory chcesz uzyskac mozesz miec zmniejszajac ilosc zebow
duzej o dwa - bez zmiany malej. To chyba latwiej?
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
-
7. Data: 2010-03-25 21:46:45
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał
>
> To bedzie mala zmiana, IMO na tyle mala ze praktycznie nieodczuwalna.
> Ja bym zmienil o 1 zabek tylko na tylnej.
>
>
To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
-
8. Data: 2010-03-25 22:48:50
Temat: Re: bmw dakar i zmiana przełożeń
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Hinek pisze:
> To bedzie jeszcze mniejsza zmiana :]
fakt.
KJ