  • 1. Data: 2011-03-18 15:52:41
    Temat: bezprzewodowa komunikacja z LCD.
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Takie mam zadanie nietrywialne :)

    Otóż , mamy LCD rzędu 6-7 cali. Ten wyświetlacz ma pracować w jakimś
    wbudowanym sterowniku.
    Na razie nie wiem, czym to bedzie sterowane - albo jakiś lepszy MCU z
    wbudowanym interfejsem dla LCD, a może
    jakiś ARM9 (np. samsung S3C2440) - coś w tym rodzaju.

    I teraz - jakie by tu cudo wymyśleć, coby można było oddzielić ten LCD od
    systemu ?
    Chodzi o potrzebę fizycznej izolacji, a nie galwanicznej - ale w sumie efekt
    ten sam :)

    Czyli - zasilanie moge dać transformatorkiem - w obudowie modułu z LCD dać
    uzwojenie wtórne, w obudowie "głównej" pierwotne.
    Ale jak tu oddzielić wizję ? Żeby tak jeszcze zachować szybkość transmisji.
    Ostatecznie mogę rozważać np. LCD z wejściem RGB,
    tyle że dodatkow muszę taką konwersję zrobić po stronie MCU. A tu każda
    złotówka się liczy...

    Macie jakieś genialne pomysły ?
    Odległość żadna - chodzi o to, żeby się dało wyjąć z obudowy głównej obudowę
    z LCD. Czyli normalna praca polega na tym, że się "wtyka" moduł z LCD i
    gitara.
    Oczywiście - żadne złącza nie wchodzą w grę :)

  • 2. Data: 2011-03-18 16:54:25
    Temat: Re: bezprzewodowa komunikacja z LCD.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 16:52:41 +0100, sundayman wrote:
    >Takie mam zadanie nietrywialne :)

    >Chodzi o potrzebę fizycznej izolacji, a nie galwanicznej - ale w sumie efekt
    >ten sam :)

    Ale w jakim celu ?

    Mozesz wstawic wifi, a wizja na netbooku. Przez x-windows, VNC czy
    RDP. I nie bedziesz ograniczony co do odleglosci - moze nawet przez
    modem sie da.

    Mozesz wstawic modulator TV i dac normalny telewizorek.

    J.

  • 3. Data: 2011-03-18 18:20:52
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Wifi to odpada, żadnych netbooków itp.

    Pomysł z przesyłem radiowym już prędzej - jakkolwiek nie mogę tam dać
    "całego" TV ( i sensu nie ma , także ekonomicznego) , ew. może
    panel z wejściem RGB + moduł video. Chociaż obawiam się o jakość obrazu ,
    ale może niepotrzebnie...

    No, ale może jakieś inne koncepcje ? Przypominam, że odlegość "stykowa"
    czyli prawie żadna.
    No, tyle że bez styków :)

  • 4. Data: 2011-03-18 18:23:37
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Czyli - zasilanie moge dać transformatorkiem - w obudowie modułu z LCD dać
    > uzwojenie wtórne, w obudowie "głównej" pierwotne.
    > Ale jak tu oddzielić wizję ? Żeby tak jeszcze zachować szybkość transmisji.
    Są transformatorki do CCTV służące do galwanicznej separacji.

    Paweł

  • 5. Data: 2011-03-18 22:19:26
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Ale w jakim celu ?
    O rany, a co za różnica :)
    No tak musi być. Pomysł z transmisją wizji per radio jest niezły, tyle że
    wymaga dodatkowego dekodera wizji do rgb.
    Oraz - co gorsza jakiegoś układu "generatora wizji" w części głównej. Nie
    wiem na ile tanio można to wykonać, biorąc pod uwagę,
    że musi się to dać potem podłączyć np. do ARM9 tak, żeby OS (powiedzmy
    android) mógł to potem obsłużyć normalnie
    (będą wykorzystywane "zaawansowane" metody generowania grafiki). Czyli żadne
    tam wynalazki z specjalizowanym systemem generowania
    obrazu (w rodzaju "generator wizji na mcu").

    Oczywiście nie użył bym do odbioru całego "TV", ale jakiś fragment toru, bo
    ma to być ekonomicznie też , a liczymy każdą złotówkę.
    No i zastanawiam się nad tym, na ile to popsuje mi jakość obrazu, ale może
    niewiele...
    No, to jest jakiś pomysł w każdym razie.

    A coś innego ?
    Pomyślałem o optycznej transmisji - via diody nadawcze i odbiorcze IR. Można
    ich dać ileś tam (taki "interfejs zrobić"), może to być
    dwustronne - co jest o tyle istotne, że musi być komunikacja "od lcd" - bo
    musi mieć touch panel.

  • 6. Data: 2011-03-18 22:42:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-18 16:52 sundayman napisał(a):

> [...]
    > jakiś ARM9 (np. samsung S3C2440) - coś w tym rodzaju.
    >
    > I teraz - jakie by tu cudo wymyśleć, coby można było oddzielić ten LCD od

    Zserializuj sygnały idące do twojego sterownika LCD i przepuść traktem
    optycznym. Jeżeli na wyświetlaczu dużo się nie dzieje (np. odświeżasz
    max 10 ekranów na sekundę przy pikselu 565 i rozdzielczości 800x480) to
    nie jest wymagana jakaś ekstremalna przepływność. Po drugiej stronie
    masz już swój procek podczepiony do LCD (np. ten ARM9), niech zajmuje
    się przy okazji deserializacją.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-03-19 00:13:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest wymagana jakaś ekstremalna przepływność. Po drugiej stronie masz już
    > swój procek podczepiony do LCD (np. ten ARM9), niech zajmuje się przy

    no niezupełnie. Znaczy - nie chciałem PRZY lcd dawać arma, bo potrzebuję
    jego "peryferiów" w części głównej.
    Ale - ew. do obsługi samego LCD mogę ew. dać jakiegoś najtańszego , który
    się nada.
    Tylko teraz tak, odswiezanie 10/s moze byc mało...tam mają być "animacje" w
    GUI , więc chociaż tak z 15-20 chyba powinno być.

    Policzmy, ile tego trzeba.Załóżmy ten 800x480, 15 ramek, 5/6/5 bit/kolor to
    daje... 88 Mbit ? A dla 20 ramek 107 Mbit mi wychodzi.
    No to zdeserialozować to na jakimś FPGA to pewnie spokojnie, ale na MCU ?

    Jak to kolega widzi ?

  • 8. Data: 2011-03-19 00:50:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    A może zrobić sprzętowy deserialiser ?
    Tylko na czym, bo jak mam jakiś przeciętny LCD z interfejsem RGB (np. coś
    takiego
    http://www.ampdisplay.com/product_specs/7.0%20Digita
    l-specs/ADI_7.0_AM800480E2-TMQW-01H-pre.pdf)

    no to potrzebuję przesłać dla typowej szybkości CLK 40MHz dane z szybkością
    720Mbit.
    Możemy powiedzmy wykorzystać 4 kanały : CLK,R,G,B to mamy wtedy 240Mbit.

    Sporawo. W co to wpuścić ???

  • 9. Data: 2011-03-19 01:29:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 23:19:26 +0100, sundayman wrote:
    >O rany, a co za różnica :) No tak musi być.

    Ale z tego czasem wynikaja inne pomysly albo inne rozwiazania.
    Np czemu nie moze byc zlacza ....

    >Oczywiście nie użył bym do odbioru całego "TV", ale jakiś fragment toru, bo
    >ma to być ekonomicznie też , a liczymy każdą złotówkę.

    ... albo skoro ma byc tak latwo odlaczalny, to po co on tam w ogole
    jest - i moze wystarczy jeden na 10 sterownikow, a wiec najrozsadniej
    bedzie kupic gotowy TV zamiast robic samemu.

    >Pomyślałem o optycznej transmisji - via diody nadawcze i odbiorcze IR. Można
    >ich dać ileś tam (taki "interfejs zrobić")

    Dokladnie, sa np tranceivery do swiatlowodow, ale dzialaja tez bez
    wlokien - wystarczy zblizyc.

    J.

  • 10. Data: 2011-03-19 09:33:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-19 01:13 sundayman napisał(a):

> [...]
    > to daje... 88 Mbit ? A dla 20 ramek 107 Mbit mi wychodzi.
    > No to zdeserialozować to na jakimś FPGA to pewnie spokojnie, ale na MCU ?

    Musisz do tego podejść całkiem z innej strony: jeżeli masz "głupi" LCD
    (bez wbudowanego kontrolera) to i tak potrzebujesz ARMa z wbudowanym
    kontrolerem LCD. Mały to już i tak nie będzie. Dlaczego więc by nie
    włożyć w niego większości operacji, które w GUI muszą być realizowane?
    Bitmapy, przyciski, okienka itd. Jeżeli ten wyświetlacz ma być jeden,
    wkładany na zmianę do wielu urządzeń - to tym bardziej do niego trzeba
    przerzucić jak najwięcej kodu a oszczędzić kasę na prockach w wielu
    urządzeniach. Trywialnym sprzęgiem optycznym doprowadzisz z/do niego
    UART, przez który właściwe urządzenie niech zleca tylko proste operacje
    - wypisanie ciągu znaków, pokazanie bitmapy o nazwie "abc.png" w
    określonym miejscu ekranu, pokazanie przycisku itd. Wtedy rzeczywiście
    kawałek sprzętu przy LCD się rozbuduje (większy procek, jakiś Flash na
    bitmapy) ale procki w wielu urządzeniach nie będą tego musiały umieć.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/