eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Fri, 21 Jan 2011 15:29:58 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <ihc598$4a5$1@news.onet.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 213.186.75.93
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295620200 4421 213.186.75.93 (21 Jan 2011 14:30:00 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Jan 2011 14:30:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <f...@f...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634743
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-21 06:46, doktorski pisze:
    > On 21 Sty, 00:59, "NESSO"<NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
    >
    >> jake sa wasze opinie ?
    > Pozytywne.
    >
    >> czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
    > Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
    > moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate

    Jest tyle opinii na ten temat ile jest osób na ten temat się
    wypowiadający. Zamiast sięgać do innych warto zastanowić się samemu czy
    podczas zmiany biegu mamy szanse na wyrównanie momentów obrotowych po
    między kołami zębatymi w dwóch różnych biegów? Wg mnie sprawą oczywistą
    jest że nie! Fakt iż zmiana biegów odbywa się bez zgrzytów czy innych
    hałasów nie oznacza że jest "zdrowa" dla skrzyni.

    Bez rozłączania sprzęgłem koła napędowego od skrzyni mamy jeden
    obracający sie zespół o pewnej masie z np obr 100obr/min w tym czasie
    mamy przekładnie np 1/1.6 a wiec obroty drugiego wałka to 160obr /min
    zmieniamy przekładnie na 1/1.3 a wiec obroty powinny być 130obr /min -
    zakładając że obroty koła napędowego nie będą się zmieniać czyli po
    zmianie biegów spadną obroty o 30obr/min a wraz z nimi przez kolejne
    przekładnie obr silnika. Jak w takim razie chcesz wyrównać te obroty bez
    udaru skoro nie używasz sprzęgła?

    Natomiast jeżeli w.w sytuacji użyjesz sprzęgła to owe 30obr różnicy to
    tylko róznica jednego wałka w skrzynki (bo wirujący wał silnika jest
    odłaczony od skrzyni) co oznacza o wiele mniejszą masę wirującą i
    mniejszy moment udarowy! Po załączeniu sprzęgła następuje udar ale jest
    łagodzony przez sprzęgło na którym następuje niewielki poślizg co w
    rezultacie łagodzi całe zdarzenie.

    Fakt iż zęby skrzyni w motocyklach nie rozlatują się od zmian bez
    sprzęgła nie oznacza że taka zmiana jest dla skrzyni zdrowa - wręcz
    przeciwnie - jest nie poprawna a zdjęcia zużytych kół zębatych od takich
    zmian są dostępne w internecie.

    Pozdrawiam
    Rafał
    DL'a szukam...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: