  • 61. Data: 2017-09-20 01:19:23
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A z ZSRR sie smiali i wprowadzili ich system. W ZSRR poza miastami kupowalo sie
    paliwo tak ze trzeba bylo podjechac pod dystrybutor i wsadzoc pistolet w dziure.
    Potem isc do budki zaplacic. Placilo sie za okreslona ilosc. Jak sie szlo do
    samochodu to pompa juz dzialala i paliwo lalo sie do baku. Jak sie zaplacilo za mniej
    to ok. Ale jak za wiecej to nadmiar sie wylewal z baku i nie mozna bylo tego
    zatrzymac.

  • 62. Data: 2017-09-20 02:05:50
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-19 17:36, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message

    > Nie widzę powodu aby miała nie działać... przecież to co terminal
    > zapyta i to co użytkownik wpisze jest wysyłane do końcowego
    > banku autoryzującego kartę więc powinno ładnie zadziałać.
    > Gorzej gdybyś mieszkał w Kanadzie czy UK i Twój kod pocztowy
    > miał miksturę cyfr i liter - nie wiem jak to zadziała wtedy.
    > Inne państwa europejskie tez mają 5 cyfr na kod pocztowy jak my?

    Różnie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Postal_code#/media/Fil
    e:Postal_codes_by_country.svg

  • 63. Data: 2017-09-20 06:10:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > - czy sie dalo zaplacic karta kredytowa za karte podarunkowa
    > (pewnie tak),

    Przetestowane osobiście.

    > - jaki podatek Wallmart naliczyl,

    Tego niestety nie pamiętam i nie planuję kupować kart podarunkowych.

    > - co sie dzieje po wlaniu wiecej paliwa.

    Tak jak napisałem, dostałem kartę Visa na $50 w prezencie
    więc wydam ją na coś w sklepie nie do końca, zostawię 2-3 dolce
    i się zatankuje - ale potrwa to parę dni bo przecież nie pali się :-P

  • 64. Data: 2017-09-20 06:16:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czyli co, jesli masz limit na karcie $100 to bank nie
    > pozwoli ci miec na koncie kk $101 i wydac tylko $1?
    > Pokazesz mi komunikat o bledzie jesli chcesz
    > wplacic na konto powyzej limitu karty?

    Ciężko mi będzie pokazać komunikat o błędzie
    bo mój limit na karcie to jakieś 15000 tysięcy dolarów.
    Nie zamierzam tyle "wpłacać".
    Zrozum, że różne karty działają inaczej niż ta Twoja.

    Cały sens karty kredytowej polega na tym, że NIE MASZ
    na koncie pieniędzy... to jest karta KREDYTOWA :-)

    To co Ty masz, że jakieś pieniądze swoje tam trzymasz to
    jakaś karykatura karty bankomatowej nazwana kredytową :-)

  • 65. Data: 2017-09-20 06:24:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Od "zawsze" korzystam z nadplacania karty kredytowej (bo cenie sobie
    > wygode kk, ale nie potrzebuje drogiego kredytu) i to tak nie dziala. Jesli
    > chce cos kupic to najpierw wplacam sobie pieniadze na konto kk i wtedy
    > place - nie mam zadnych dodatkowych kosztow kredytu. Zreszta jak niby bank
    > mialby mi naliczac odsetki skoro konto karty nie jest na debecie. Odsetki
    > od czego?

    U Ciebie tak działa. U mnie działa inaczej niż u Ciebie.
    Kiedy to zrozumiesz? :-)

    Ja mam kartę kredytową na której koncie nie mam ŻADNEJ kasy.
    Używam jej przez miesiąc, potem przysyłają rachunek i mam
    20-parę dni na zapłacenie rachunku w całości aby nie mieć odsetek.
    Jeśli nie zapłaciłbym całości to wchodziłbym w kredyt...
    Nie chcąc brać kredytu, co miesiąc płacę wszystko co wydałem
    w poprzednim miesiącu, ale NIGDY nie mam na karcie swoich
    pieniędzy. Innymi słowy, nie wpłacam nic z góry, wyrównuję z dołu.
    Mało tego, w banku który wydał mi tą kartę kredytową nie mam
    żadnego konta gotówkowego: ani oszczędnościowego ani RORu.
    Użycie takiej karty do wypłaty gotówki skutkuje natychmiastowym
    wejściem w kredyt, bez tego gratisowego 20-paru dniowego okresu,
    to się nazywa wtedy "cash advance".

    Karty bankomatowe/debetowe (debit) działają tu odwrotnie: masz
    na swoim koncie bankowym pieniądze które za pomocą karty wydajesz.
    I takie karty wydaje "twój" bank w którym masz konto ROR lub
    jakieś oszczędnościowe, do którego masz wpływy i z którego konta
    płacisz rachunki, itp...

    p.s. mieszkam w USA, na wypadek gdybyś nie był zorientowany z kim gadasz.

  • 66. Data: 2017-09-20 06:24:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:opri7v$nou$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    > VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    > A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    > dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    > marżę wszyscy.
    > ---
    > Rabaty za gotówkę dają, cena ta sama :-)

    Zgodnie z kontraktami takie rabaty są nielegalne właśnie.

  • 67. Data: 2017-09-20 06:30:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A Visa to niby nasza, polska :-)
    > MC ma dluzsza historie, ale tez amerykanski :-)
    >
    > Nie ma wyboru :-)

    Visa i Mastercard obsługiwały cały świat od bardzo dawna.

    American Express tak jak Discover, Dinners Club itp nie były
    nigdy bardzo popularne w USA a już poza granicami USA ledwie
    o nich słychać było. Niszowe karty. Nawet numer miały tylko
    15 cyfrowy, bo kont na świecie dużo mniej miały niż MC/Visa.
    Ja 20 lat temu to nawet wyciągałem swego Amexa z portfela
    jadąc do Polski bo wiadomo było że nikt go nie przyjmował.
    Teraz coraz mniej ludzi używa Amexa w USA a popularyzuje
    się, jak widzę, w Polsce - jaja jakieś :-)

  • 68. Data: 2017-09-20 06:34:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Moze w USA za kredytowa nie ma prawa byc wyzszej oplaty, to i nie wiedza
    > :-)

    Jest inna opłata bo odpowiedzialność za transakcję jest w rękach
    przedsiębiorcy akceptującego taką kartę a nie w rękach banku
    który kartę wydał, jak w przypadku karty kredytowej...

  • 69. Data: 2017-09-20 06:37:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na Neste czytnik/komputer dwie pompy obsluguje.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Z_M1c0n9OUk

    Ach, czyli w ramach oszczędności terminal jest jeden na dwie pompy.
    Nie ma takiego ruchu aby był problem że podjadą dwa auta i muszą na siebie
    czekać bo terminal do kart to wąskie gardło :-)

    > Neste juz nie ma, teraz sie nazywala eMila
    > https://www.youtube.com/watch?v=g5B56OLpgPo

    Nie widziałem w Krakowie...

  • 70. Data: 2017-09-20 06:38:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:oprmvt$e29$1@dont-email.me...

    > Nie wiem, tak ktoś zaprojektował.

    Już wiemy - jeden terminal kartowy obsługuje więcej niż jedną
    pompę/dystrybutor.