  • 51. Data: 2013-07-24 14:50:59
    Temat: Re: atmega i lcd + pamiec
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Nie mam juz pomyslow, sprawdzalem tez inna konfiguracje, reset do + na
    > stale, FS odpinany...sprawdzone kilakrotnie polaczenia, wygenerowalem na
    > zmiane stany portow na wszyskich liniacz danych i sterowania by zobaczyc
    > czy dochodza sygnaly..wyglada ok..
    > moze jest jakos uszkodzony?

    Możliwe, mi się jeden LCD niedawno uszkodził. Spróbuj skombinować drugi, np.
    pożyczyć jak masz znajomego elektronika. Nie wiem ile kosztuje taki LCD, ale
    może taniej wyjdzie kupić drugi niż poświęcać Twój czas.
    A jak testujesz, to na minimalnym kodzie, co wyświetla jeden piksel, łatwiej
    się szuka problemu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 52. Data: 2013-07-24 15:03:34
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > LCD, ale może taniej wyjdzie kupić drugi niż poświęcać Twój czas.
    > A jak testujesz, to na minimalnym kodzie, co wyświetla jeden piksel,

    problem jest w tym, ze cokolwiek chce wyswietlic mam kolumny:(
    wyglada na padake..szkoda, zakupie drugi

  • 53. Data: 2013-07-24 15:06:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > problem jest w tym, ze cokolwiek chce wyswietlic mam kolumny:(
    > wyglada na padake..szkoda, zakupie drugi

    Ewentualnie możesz skorzystać z biblioteki napisanej w C. Miałem kiedyś
    przypadek wyświetlacza, któremu się te Bascomowe funkcje nie podobały, a
    działał ze znalezioną w necie biblioteką napisaną w C. Pewnie był wybredny
    co do czasów sygnałów czy coś. Oczywiście mógł też być błąd po mojej
    stronie, ale jak mi zadziałało z C to już nie dociekałem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 54. Data: 2013-07-24 18:14:05
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

> [...]
    > wybredny co do czasów sygnałów czy coś. Oczywiście mógł też być błąd po
    > mojej stronie, ale jak mi zadziałało z C to już nie dociekałem.

    Szukam wlasnie takiej, a moze znajdzie sie caly kod testowy..

  • 55. Data: 2013-07-25 11:41:05
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Znalazlem cos takiego:
    http://chomikuj.pl/tomcio_pl/Elektronika/Biblioteki+
    dla+LCD+graficznych/T6963C

    Zmienilem porty i nadal to samo..zamawiam drugi wyswietlacz:(

  • 56. Data: 2013-07-25 12:42:27
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-07-25 11:41, wchpikus pisze:
    > Znalazlem cos takiego:
    > http://chomikuj.pl/tomcio_pl/Elektronika/Biblioteki+
    dla+LCD+graficznych/T6963C

    > Zmienilem porty i nadal to samo..zamawiam drugi wyswietlacz:(

    Z tej strony tez nie dziala:
    http://en.radzio.dxp.pl/t6963/

    dokladnie taki sam objaw..ehh..
    musialem go jakos uwalic.

  • 57. Data: 2013-07-27 22:42:40
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > I dlatego dostałeś już radę, żeby użyć naprostszej kompresji:
    > http://www.binaryessence.com/dct/en000057.htm
    >
    > Chmura, czy słońce z jednolitym tłem powinny się ładnie kompresować.

    Właśnie ukończyłem obsługę GLCD 480x272.
    Wnioski mam takie:
    1) Użyłem 32 bitowego procesora z pamięcią 0,5MB i 128kB RAM
    2) Wyświetlałem 3 rodzaje grafiki:
    a) 480x272 24 bity na pixel
    b) 240x136 24 bpp
    c) 240x136 1 bpp monochromatyczna i tylko czarno-biała.

    Najbardziej czasochłonne okazało się wyświetlanie grafiki monochromatycznej,
    ale obraz zajmował najmniej miejsca. W jednym słowie 32-bitowym są 32
    pixele.

    Kolory 24bpp kodowałem tak, że w trzech słowach 32-bitowych mam 4 pixele.
    Podczas wyświetlania mogę nawet coś jeszcze wcisnąć w NOPy.

    Przy wyswietlaniu 1 bpp nie moge nic już wcisnąć, bo wyłuskanie bitu, jego
    przesunięcie i odpowiednie wystawienie 24 bitów na dwóch portach zajmuje
    czas na max.

    Piszę w asm.
    Linia trwa od 40 do 80 us

    Gdybym zastosował kompresję 1 Bit RLE czas byłby silnie uzależniony od
    zawartości.
    Niektóre grafiki są specjalnie tak kodowane, aby "1" i "0" były w miarę
    równomiernie rozłożone.
    W związku z powyższym długości trwania poszczególnych linii dość znacznie by
    się różniły
    w ramach jednego obrazu.
    Nie sądzę, że byłby to duży problem, ale nie sprawdzałem w praktyce.
    Myślałem o tym kodowaniu, ale właśnie miałem wyświetlać kody QR, gdzie ta
    metoda kompresji nic nie da, a one akurat dużo pamięci nie zabierały.
    Dekodowanie to kilka instrukcji tcy=12,5 ns więcej na pixel.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 58. Data: 2013-07-29 08:35:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 27.07.2013 22:42, Sylwester Łazar pisze:

> [...]
    > przesunięcie i odpowiednie wystawienie 24 bitów na dwóch portach zajmuje

    W trybie 24bpp i 1bpp lepiej by się chyba sprawił cortex-M3/4 z
    zewnętrzną szyną do pamięci. Można by połączyć trzy mechanizmy:
    mapowanie LCD na adresy w zewnętrznej pamięci, adresowanie bitowe w
    SRAMie i DMA. I miałbyś czas na coś więcej niż tylko wyświetlanie obrazu.

    > Gdybym zastosował kompresję 1 Bit RLE czas byłby silnie uzależniony od
    > zawartości.

    W wątku była mowa o wyświetlaczu z _własną_ pamięcią i kompresji
    obrazów, żeby wlazły do flasha.

  • 59. Data: 2013-07-29 10:04:50
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > mapowanie LCD na adresy w zewnętrznej pamięci, adresowanie bitowe w
    > SRAMie i DMA. I miałbyś czas na coś więcej niż tylko wyświetlanie obrazu.

    Ten też ma pamięć zewnętrzną PARALLER MASTER PORT i 4 kanały DMA, ale
    zrobiłem już płytkę tak, że nie da się użyć PMP.
    Poza tym jest tylko 16-bitów danych przy tym rodzaju transferu, a ja mam 24
    bity.
    Tak więc musiałbym jeszcze te 8 bitów też obsłużyć przez DMA i
    zsynchronizować.
    A może samo DMA tylko zapis do portu?
    Czy w tym CM4 to można wysłać 24 bity na raz i wpisać ?
    No właśnie, ten 32MX/MIPS wydaje się, że nie ma zwykłego pośredniego,
    adresowania bitowego.

    Czasu mi starcza na wszystko inne ze spokojem, bo w czasie gdy nie nadaje
    danych bity zegarowe impulsów H iV są wysyłane sprzętowo, a obsługa klawiszy
    i przygotowanie obrazu
    statycznego to niewiele mi teraz zajmuje.
    S.

    > W wątku była mowa o wyświetlaczu z _własną_ pamięcią i kompresji
    > obrazów, żeby wlazły do flasha.
    Tak wiem. Autor wątku musiałby spróbować zamienić grafikę w arkuszu
    kalkulacyjnym chociaż, aby sprawdzić,
    czy dla niego ta kompresja wystarcza. Myślę, że będzie O.K., ale tylko myślę
    :-)

  • 60. Data: 2013-07-29 10:07:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 29.07.2013 10:04, Sylwester Łazar pisze:

> [...]
    > zsynchronizować.
    > A może samo DMA tylko zapis do portu?
    > Czy w tym CM4 to można wysłać 24 bity na raz i wpisać ?

    Nie da się. Dopiero jak napisałem posta, to przypomniałem sobie że
    wyświetlacze muszą dostać wszystkie kolory jednocześnie a nie np. 3 *
    8-bitów.
    Trzeba by ograniczyć paletę kolorów do 16 bitów.