-
1. Data: 2014-08-10 02:40:54
Temat: animacja postaci
Od: firr <p...@g...com>
juz onegdaj zastanawialem sie nieco nad tym tematem i wydaje mi sie on wazny
chodzi o pare kwestii z tym zwiazanych np
1) jak robi sie w realnych tudejszych systemach taka animacje
2) w idealnym wypadku mz taka postac powinna byc czyms w rodzaju obiektu w
teoretycznym oop ;/ tj przyjmowac
rozmaite komendy i miec wewnetrznie oprogramowane plynne 'tranzycje' z jednago stanu
do drugiego
(np w jakiejs bijatyce wydawane polecenia kolejnych
ciosow poinny przechodzic przez jakies plynne tranzycje tak samo z zaliczaniem ich)
- to sie da zrobic choc wymaga pewnej ilosci kodowania - we wspolczesnych grach te
postaci wydaja
sie strasznie sztywno zrobione - i tak naprawde nie wiem czy to nie jest glowny
czynnik ktory psuje efekt w grach (animacje sa robione nawet ladnie ale
sztywno-wasko)
mz temat warty jest przepracowania