  • 1. Data: 2013-11-20 18:03:20
    Temat: android, namierzanie telefonu, ustalanie położenia
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Mam problem z ustaleniem położenia swojego telefonu z androidem. Są w
    sklepie play, programy pomagające odnalezienie zgubionego telefonu. Dla
    niewtajemniczonych: zakładając że telefon z androidem to komputerek na
    stałe wpięty do internetu i posiadający GPS, da się to jakoś połączyć i
    ustalić zdalnie położenie. Co więcej goooglowski "devicemanager" potrafi
    podać położenie w oparciu o BTSy!. Tyle ze zawsze urządzenia musza być
    online. Tak więc zainstalowałem "androidlost", namierza tylko jak
    telefony sa w domu i bez firewalla. dzisiaj telefony sobie jeździły po
    okolicy, a ja starałem się je lokalizować (w przypadku kradzieży tak
    łatwo nie będzie. czasu nie będzie!)
    jeden (sgs2 bez firewalla) nie da się namierzyć, nie odpowiada na nic. w
    zasięgu domowego wifi - działał wzorowo
    drugi (arcS z firewalem) działa w domu po wyłączeniu firewalla. nie wiem
    jakie procesy(programy) pozałączać aby firewal "przepuszczał" Być moze
    proces jest celowo ukryty. z dala od domu reaguje na smsy- odpowiada
    zwrotnie smsem gdzie jest.

    Pytanie do Was. Jaki program, w jaki sposób można ustalić położenie
    swojego telefonu w PRAKTYCE!? Sprawdzone metody (wolałbym przez internet
    nie przez sms)
    Dziękuje
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-11-20 19:45:07
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Polecam Avasta

  • 3. Data: 2013-11-21 00:25:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Nov 2013 18:03:20 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > Pytanie do Was. Jaki program, w jaki sposób można ustalić położenie
    > swojego telefonu w PRAKTYCE!? Sprawdzone metody (wolałbym przez
    internet

    A jak wyobrażasz sobie takie "namierzanie"? GPS odpada bo by musiał
    być caly czas włączony. Cellid (bts) daje bardzo "zgrubsza"
    dzielnicę, wspomagany bazą id znanych sieci wifi może nieco
    przybliżyć... ale czy ktoś kiedykolwiek znalazł w ten sposób
    skradziony tel.?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-11-21 01:33:17
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > wspomagany bazą id znanych sieci wifi może nieco przybliżyć... ale czy
    > ktoś kiedykolwiek znalazł w ten sposób skradziony tel.?

    a AGPS?

  • 5. Data: 2013-11-21 08:16:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > A jak wyobrażasz sobie takie "namierzanie"?
    wysyłam smsa o treści" androidlost gps" i po 3 minutach dostaje smsa
    zwrotnego z linkiem do googlemaps. To samo mogę zrobić _przez internet_
    gdy telefon stoi na parapecie. nie ważne czy wifi czy gprs. niestety po
    pewnym czasie lub zdala od domu gprs przestaje działać. Myślałem że to
    przez firewalll

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-11-21 09:07:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Nov 2013 01:33:17 +0100, "Mr. Misio"
    <m...@g...pl> wrote:
    > a AGPS?

    No ale.to wymaga włączonego gps czyli drenuje baterię. Złodziej
    pierwsze co zrobi to wyłączy gps a api samo go nie włączy z powrotem.

    Ale najważniejsze to odpowiedź na pytanie: ile skradzionych telefonów
    zostało dzięki takiej funkcji znalezionych? Bo jak na razie ta
    funkcja to raczej jest dla lepszego samopoczucia właściciela niż
    praktycznego zastosowania.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-11-21 12:17:49
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 21.11.2013 09:07, Marek pisze:

    > No ale.to wymaga włączonego gps czyli drenuje baterię.
    nie. wymaga włączonej transmisji danych. po odebraniu sygnału włącza GPS
    podaje pozycje i wyłącza.

  • 8. Data: 2013-11-22 01:03:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Nov 2013 12:17:49 +0100, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
    > nie. wymaga włączonej transmisji danych. po odebraniu sygnału
    włącza GPS
    > podaje pozycje i wyłącza.

    "co" włącza gps? service przez api nie może samo włączyć sobie gps.
    Jeśli serwis korzysta z gps oznacza że on był wcześniej wlączony
    świadomie przez użytkownika. W takich przypadkach nie ma pełnego
    wyłączenia gps.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-11-22 18:35:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 00:25, Marek pisze:

    > A jak wyobrażasz sobie takie "namierzanie"? GPS odpada bo by musiał być
    > caly czas włączony.

    czemu jest to problem?

  • 10. Data: 2013-11-22 18:40:24
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 09:07, Marek pisze:

    > No ale.to wymaga włączonego gps czyli drenuje baterię.

    ja mam nonstop włączony gps i transmisje danych 3g i telefon trzyma pond
    26-30h

    Złodziej pierwsze
    > co zrobi to wyłączy gps

    jeśli ma dostęp do systemu. Android można łatwo zablokować hasłem, pinem
    lub wzorem

    > a api samo go nie włączy z powrotem.

    błąd. na zrootowanych urządzeniach można antythiefom udostępnić
    włączanie gpsu

> [...]
    > zostało dzięki takiej funkcji znalezionych? Bo jak na razie ta funkcja
    > to raczej jest dla lepszego samopoczucia właściciela niż praktycznego

    fakt. Trochę szans mamy jak telefon zgarnie tępy, łysy idiota, reszta z
    chociaż namiastką inteligencji z miejsca wypatroszy baterię, powyciąga
    karty i zrobi wipe'a