  • 1. Data: 2015-12-28 13:59:03
    Temat: android aplikacja youtube adresy
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Witam

    mam takie pytanie - orientuje sie toś z jakim adrasami sie łączy mobilna
    aplikacja youtube na androida?

    Chodzi o to iż mam ustawione restrykcje dostępu do yotube na routerze. No i
    restrykcje (na adres youtube.com oraz youtu.be) działają z przeglądarką
    internetową ale nie działają z aplikacja youtube na androidzie. Ta sobie
    działa jak gdyby nigdy nic.

    Orientuje sie może co tam powinienem wpisać?

    po adresach IP wolałbym nie bo jest ich całkiem sporo :)
    http://artica-proxy.com/youtube-tcpip-addresses-list
    /
    a mój router nie ma opcji importu adresów z plku - na każdy zakres
    musiałbym tworzyć osobną regułę.

    ewentualnie może po portach?

  • 2. Data: 2015-12-28 14:37:44
    Temat: Re: android aplikacja youtube adresy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 13:59:03 +0100, qrt napisał(a):
> [...]
    > działa jak gdyby nigdy nic.
    > Orientuje sie może co tam powinienem wpisać?

    Czekaj - a jak zablokowales te "zwykle" ?

    To powinno byc tak, ze przegladarka prosi lokalny system o znalezienie
    IP dla adresu www.youtube.com, po czym sie ze zwroconym IP laczy.
    Wcale nie tak latwo to zablokowac "na routerze", jesli adresow IP w
    DNS jest wiecej.

    Gdzies po drodze moze byc skrypt, ktory podobnie dziala, tylko z innym
    tekstowym adresem.

> [...]
    /
    > a mój router nie ma opcji importu adresów z plku - na każdy zakres

    Zakresow tam znow tak wiele nie ma ... ale w kazdej chwili moze sie
    zmienic.

    > ewentualnie może po portach?

    a to nie jest po http/https ?

    J.

  • 3. Data: 2015-12-28 15:00:15
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 14:37:44 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > IP dla adresu www.youtube.com, po czym sie ze zwroconym IP laczy.
    > Wcale nie tak latwo to zablokowac "na routerze", jesli adresow IP w

    restrykcje po domenie. To działa w wypadku przeglądarki czy aplikacji
    youtube na windowsa.
    W wypadku aplikacji mobilnej na anadroida już nie.

> [...]
    > tekstowym adresem.

    /

    > Zakresow tam znow tak wiele nie ma ... ale w kazdej chwili moze sie

    to też prawda.

    > a to nie jest po http/https ?

    w sumie nie wiem.
    Pewnie trzeba zanalizować ruch sieciowy ale ja nie dość ze sniffera
    włączyłem raz ostatni jakies 15 lat temu to jeszcze słabo sie na tym znam
    :)

  • 4. Data: 2015-12-28 23:50:10
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    "qrt" <...@i...jakis> wrote in message
> [...]
    > sobie
    > działa jak gdyby nigdy nic.
    >
    > Orientuje sie może co tam powinienem wpisać?
    Spróbuj może wpisać ten adres: youtube-ui.l.google.com i zobacz jakie
    będą efekty.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 5. Data: 2015-12-29 08:51:48
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 23:50:10 +0100, Mark napisał(a):

    > "qrt" <...@i...jakis> wrote in message

    > Spróbuj może wpisać ten adres: youtube-ui.l.google.com i zobacz jakie
    > będą efekty.

    Dzieki
    wczoraj znalazłem też następujące nazwy domen:

    googlevideo.com oraz
    ytimg.l.google.com

    ich blokowanie faktycznie przynosi pożądany efekt.