  • 11. Data: 2012-03-08 18:02:24
    Temat: Re: algorytmy 'per pixel'
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > a tak, zapomnialem - dochodza zalamania i odbicia, w sumie
    > chyba nawet z (pojedynczymi) odbiciami jest to pare obliczen na pixel
    > (dalej jest liniowo) wiec sytuacja miedzy renderingiem bez
    > odbic a z odbiciami sie drastycznie nie zienia wiec wydaje sie
    > ze karty moglyby i odbicia (przynajmniej 1krotne) spokojnie
    > udzwignac (chyba ze sie myle bo nie mam glowy teraz do nauki
    > bo zalatwiam sprawy)

    jak zwykle nic nie zalatwilem poza przezyciem 'malego'
    koszmaru (tak naprawde nie jest on ataki maly) - jak zwykle
    ci ktorzy powinni pomagac i byc rozumnymi ludzmi zobowiazanymi
    po to by pomagac choremu robia zgola cos zupelnie innego
    - za miesiac ew nastepna wizyta (ew pogadam z rzecznikiem
    praw pacjenta) tak ze nie pozostaje mi nic innego jak w miedzyczasie
    duszenia sie zajac sie programowaniem do tego czasu

  • 12. Data: 2012-03-09 06:47:26
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Powinieneś zainteresować się rozwojem demosceny z lat 90.

    a tak, interesuje sie demosceną (choc akurat to pytanie
    jest bardziej w kontekscie teoretycznym - klasyfikacji algorytmow)

    fir ( http://dl.dropbox.com/u/42887985/06032012_004.jpg )

  • 13. Data: 2012-03-09 12:46:16
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    tak wogole to shader to kolejna z nieco glupich nazw czy wyrazen
    (obok 'logika programu' albo 'synchroniczny/asynchroniczny' i inn)
    powinno byc juz raczej 'lighter' -

  • 14. Data: 2012-03-09 16:17:47
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 07-03-2012 o 22:45:15 Wojciech Muła <w...@g...com>
    napisał(a):

    > Który to "zaawansowany"? Pathtracing?

    Jeśli mnie pamięć nie myli, on się zajmował obliczaniem oświetlenia
    bazującym na energii. Patenty pokroju kolorowej ściany barwiącej odbijane
    od niej światło.

    Czytałem jego opracowanie na temat metody, którą stosował, fragment:

    <cytat>
    Wyobraźmy sobie, że obraz jest zbiorem całek (każdy piksel reprezentuje
    całkę z funkcji radiancji po półsferze w punkcie uderzonym przez promień
    pierwotny).

    Całki te są mniej lub bardziej ze sobą skorelowane (najbardziej
    skorelowane mogą być całki reprezentowane przez sąsiednie piksele). Obraz
    jest więc zbiorem skorelowanych całek.

    Pomysł redystrybucji energii polega na rozkładaniu wysiłku wkładanego w
    szacowanie jednej całki ze zbioru na pozostale całki poprzez badanie
    korelacji, a następnie rozsiewaniu porcji energii z tej całki do innych
    proporcjonalnie do zbadanego stopnia korelacji.
    </cytat>

    > w.

    Pozdrawiam -- Spook.