-
11. Data: 2014-02-03 07:18:20
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sun, 2 Feb 2014 14:22:03 -0800 (PST), k...@g...com wrote:
>
>Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro ma dużą
oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
Bezpiecznik ma duza opornosc wewmetrzna?...
A.L.
-
12. Data: 2014-02-03 16:07:50
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-02-02 11:07, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
>> w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
>> woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
>> Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
>> spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
>> napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
>> no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
>> osobówki w osi czasu? :)
>
> po 20s prad sie stabilizuje w okolicach wydajnosci alternatora, a to
> akumulator rozruchowy, zdolny do duzych pradow przez 20s :-)
>
> Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
> Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
> przestal wywalac.
Ja miałem 0V tylko jak przerwał się kabel między celami. I to w
akumulatorze Boscha tej droższej linii. Teraz to już niczemu nie da się
zaufać.
-
13. Data: 2014-02-03 16:15:37
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
ps.com...
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
>
>
> Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
>
> Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
>
> przestal wywalac.
>
>
> Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro
> ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
>
Dużą czyli ile?
Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
14. Data: 2014-02-03 19:13:22
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
ps.com...
>
> W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>
> > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
>
> >
>
> >
>
> > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
>
> >
>
> > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
>
> >
>
> > przestal wywalac.
>
> >
>
> >
>
> > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik skoro
>
> > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
>
> >
>
>
>
> Dużą czyli ile?
>
>
>
> Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
>
> zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> yabba
Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że akumulator to
SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję wewnętrzną. SEM jest stałe w
dużym zakresie w sprawnym akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień
rozładowania. Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw
większe. Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w okolicach 2V ale tak duże Rw że
jak podłączyć żarówkę od małej latarki to całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach
akumulatora napięcie spadnie do bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu
podlączenie miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt dużego prądu
( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki,
krotko ale by dala). Przy ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż
(Uład-Uaku)/Rw. Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To jak
całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w giga omach
może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
-
15. Data: 2014-02-03 21:12:30
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: "kk" <...@...pl>
To jak wytłumaczys zten fenomen,
że rozładowany akumulator ładowany napięciem znamionowym pobiera większy
prąd niż wtedy gdy jest naładowany ?
SEM bez zmian, RW maleje więc prąd powienien ... rosnać w miarę ładowania
?
-
16. Data: 2014-02-03 21:31:08
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: Frez <f...@g...com>
W dniu 2014-02-02 10:04, PiteR pisze:
> w osobowym a tu czeba szybko jechać. Kierownik-dresiarz wyciąga Nokię i
> woła spycharko-ładowarkę z placu budowy.
>
> Operator ładowarki (granatem od pługa oderwany) zapodaje kable od
> spawarki 50mm2. Wydajność prądowa maszyny bliska nieskończoności,
> napięcie 14.4v stoi jak skała. Osobowy odpala po 20 sek.
>
> no i teraz właśnie pytanie: jakie zjawiska zachodzą w akumulatorze
> osobówki w osi czasu? :)
>
>
14,4V ?
przecież te budowlane mastodonty, począwszy już od zwykłego Stara ( jak
ktoś pamięta) jadą na 24V...
-
17. Data: 2014-02-03 21:46:29
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 21:12:30 UTC+1 użytkownik kk napisał:
> To jak wytłumaczys zten fenomen,
>
> że rozładowany akumulator ładowany napięciem znamionowym pobiera większy
>
> prąd niż wtedy gdy jest naładowany ?
>
>
>
> SEM bez zmian, RW maleje więc prąd powienien ... rosnać w miarę ładowania
>
> ?
Według Ciebie powinie rosnąć a z prawa Ohma wynika że będzie spadał. Teraz moje
pytanie. dlaczego prąd ładowania spada?
-
18. Data: 2014-02-03 22:20:51
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F.
napisał:
>> Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do
>> 0V.
>> Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
>> przestal wywalac.
>Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
>skoro ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął
>duży prąd?
widac sa na swiecie rzeczy, ktore sie Kogutkom nie snily ..
J.
-
19. Data: 2014-02-03 23:58:01
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:3a2bfd38-fc19-472a-bff9-69596973d133@googlegrou
ps.com...
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
ps.com...
>
> W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>
> > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
>
> >
>
> >
>
> > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
>
> >
>
> > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
>
> >
>
> > przestal wywalac.
>
> >
>
> >
>
> > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
> > skoro
>
> > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
>
> >
>
>
>
> Dużą czyli ile?
>
>
>
> Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
>
> zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
>
>
>
> Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że
> akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję
> wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym
> akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania.
> Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw większe.
> Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w
> okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki to
> całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do
> bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie
> miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
> zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt
> dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy
> zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy
> ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw.
> Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To > jak
> całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w
> giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
Tego stałego SEM w funkcji rozładowania nie byłbym taki pewny. Mogę się
mylić, ale coś mi się kołacze, że SEM spada mocno po przekroczeniu
dopuszczalnego poziomu rozładowania. Rw zaś zmienia się z okolic 0,1-0,3
omów na 1-2 omy.
Zresztą doświadczenia potwierdzają tę teorię.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
20. Data: 2014-02-04 01:09:02
Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 23:58:01 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> news:3a2bfd38-fc19-472a-bff9-69596973d133@googlegrou
ps.com...
>
> W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
>
> > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
>
> >
>
> > news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
ps.com...
>
> >
>
> > W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>
> >
>
> > > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > > przestal wywalac.
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> > > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
>
> > > skoro
>
> >
>
> > > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
>
> >
>
> > >
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > Dużą czyli ile?
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
>
> >
>
> > zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że
>
> > akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję
>
> > wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym
>
> > akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania.
>
> > Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw większe.
>
> > Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w
>
> > okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki to
>
> > całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do
>
> > bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie
>
> > miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
>
> > zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt
>
> > dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy
>
> > zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy
>
> > ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw.
>
> > Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To > jak
>
> > całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w
>
> > giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
>
>
>
> Tego stałego SEM w funkcji rozładowania nie byłbym taki pewny. Mogę się
>
> mylić, ale coś mi się kołacze, że SEM spada mocno po przekroczeniu
>
> dopuszczalnego poziomu rozładowania. Rw zaś zmienia się z okolic 0,1-0,3
>
> omów na 1-2 omy.
>
> Zresztą doświadczenia potwierdzają tę teorię.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
>
>
> yabba
Zadanie.
Jaką rezystancję wewnętrzną będzie posiadał akumulator ołowiowy rozruchowy o SEM 12V
jeśli po dołączeniu do niego silnika elektrycznego pobierającego 1kW napięcie na
zaciskach akumulatora spadnie do 10,5V.
Jaką rezystancję wewnętrzną będzie miał taki sam akumulator jak z poprzedniego
zadania jeśli po podłączeniu do niego żarówki 5W napięcie na zaciskach spadnie do 9V.