  • 31. Data: 2011-01-05 11:26:38
    Temat: Re: akumulator :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    > no widzisz, co czlowiek to inna opinia...
    > u mnie pady aku ograniczaly sie do dosc szybkiego spadania pradu
    > rozruchowego i wzrastania rezystancji wew a takze samej
    > pojemnosci - przy czym jedna wazna rzecz: czasami sporo potrafie
    > zezrec na postoju pradu(taka robota) ale ladowanie ok

    Rozejrzyj sie moze za jakims "trakcyjnym" a nie rozruchowym.

    J.

  • 32. Data: 2011-01-05 11:26:46
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ja ostatnio zwierzyłem firmie banner, cena chyba ta sama co centra,
    ponoć austriackie czy cś w ten deseń, odpukać jeden już chodzi drugi rok.

  • 33. Data: 2011-01-05 11:52:36
    Od: qba <l...@o...pldupa>

    W dniu 2011-01-04 22:38, Irokez pisze:

    > Teraz mam nową Vartę Silver, bo taka w piwnicy 10-letnia jeszcze
    > spokojnie kręci Fiatem Ściemą.

    moja warta daje rade już 9 lat z 1.9SDI

  • 34. Data: 2011-01-05 12:15:51
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "news-gazeta" <n...@g...pl> wrote in message
    > Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,
    > np gdy auto uzywane na krotkich odcinkach, czyli extremalnie dla aku.

    Uzywam auta prawie wylacznie na krotkich odcinkach. Jeszcze raz przeczytaj,
    co napisalem w poprzedniej wiadomosci. W sprawnym aucie kazdy akumulator
    bedzie trzymal w zimie, poza zupelnymi gownami. Auta, ktore po dwoch latach
    jeszcze jezdza tez uwazasz za dobre?

    --
    Axel

  • 35. Data: 2011-01-05 13:57:20
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-01-05 11:26, Nex@pl pisze:
    > Ja ostatnio zwierzyłem firmie banner, cena chyba ta sama co centra,
    > ponoć austriackie czy cś w ten deseń, odpukać jeden już chodzi drugi rok.

    Sam mam Bannnera 3 zimę w Golfie 1,9TD. Autko garażowane pod chmurką i
    nie miałem problemów z odpaleniem autka przez akumulator. Kręci aż miło :)

  • 36. Data: 2011-01-05 15:01:45
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Ja tam nie wiem co Wy macie z tymi akumulatorami. Miałem już w życiu
    > Centra Plus i chodził ze 3 lata i jak go sprzedałem (auto) to dalej
    > działał, w nast aucie miałem Yuasa i chodził 7 lat, teraz mam chyba Delphi
    > i jak narazie mija mu 5 rok i działa. W drugim aucie mam Vartę Silver ok 5
    > lat i działa mimo że auto stoi nieraz po 4 dni. Wszystkie auta nie
    > garażowane nigdy. Mam super szczęście czy o co tu chodzi że innym padają
    > po roku, dwóch?

    Centra kiedyś produkowała dobre akumulatory. Sam użytkowałem 2 stare
    akumulatory Centry. Jeden z nich załatwiłem po 8 latach, bo chyba nigdy nikt
    nie dolewał do niego wody i poziom był ponizej 1/2 coś mnie podkusiło i
    dolałem wodę do pełna, a wtedy opadł szlam i było po akumulatorze. Dopóki
    niedolewałem nawet największe mrozy nie były mu straszne. Drugi akumulator
    miałem przez 6 lat i szlak go trafił, bo zapomniałem wyłączyć światła na
    mrozie ok. -15stC.
    Byłem tak przekonany do Centry, że kolejne zakupy to były centrowskie
    Futury, na których się zawiodłem.

  • 37. Data: 2011-01-05 15:09:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Trzymasz samochód w piwnicy??? W piwnicy temp. jest równa temp. otoczenia?
    > Co to za porównanie akumulatora który mrozu nie czuje.

    Nie, poszedł do piwnicy po 7 latach i 170kkm jak w duże mrozy dwa razy nie
    dał rady zakręcić 2.4JTD. Bez problemu za to kręcił Sieną 1.4 zeszłej zimy
    kiedy w niej padł jakiś dziki Carjack czy jakoś tak. Jak to cudo zobaczyłem
    to się zdziwiłem, bo myślałem że tylko płyny do spryskiwaczy robią.

    Trzymam go na zapas a tak w razie czego.
    Sklepy się ostatnio wycwaniły i do ceny od razu dodają opłatę, te chyba 15zł
    co było kiedyś za zwrot starego. Na pytanie jak przyniosłem rupcia, czy więc
    dostanę te 15 zeta tylko uśmiech i stwierdzenie, że w markecie i tak drożej
    by mi wyszło. Więc oddałem tylko kompletne złomy (carjack i jakiśtam
    jeszcze) a Vartę zostawiłem.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2011-01-05 15:38:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-05 08:43, news-gazeta pisze:

    jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl felerny i
    wymieniony na gwarancji.

    > Tak, kolego - po dwoch sezonach można stwierdzic czy w zime aku trzyma,

    Po dwóch sezonach można stwierdzić, czy trzyma po dwóch sezonach,
    a po sześciu - czy trzyma po sześciu. Niby nic odkrywczego,
    ale tak dla jasności zaznaczmy...

  • 39. Data: 2011-01-05 16:55:03
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > ROTFL! I te dwa sezony maja swiadczyc o jakosci aku? Nie przypominam
    > sobie,
    > zeby jakis akumulator mi padl wczesniej, niz po 3-4 latach, chyba ze byl
    > felerny i wymieniony na gwarancji.

    a ja miałem takie doświadczenie z dwoma boschami. Jeden umarł na gwarancji,
    drugi wymagał doładowywania praktycznie po każdym kilkudniowym postoju na
    dużym mrozie albo kręcił także ledwo silnik zaskakiwał.

    Tak więc można w dwa lata i dwie zimy z duzymi mrozami stwierdzić czy aku
    jest dobre. Test na 6 czy 8 lat też jest do dupy bo zazwyczaj nie ma w
    sprzedazy już tych samych modeli które były 6 czy 10 lat temu.

    Ja bym np stara centrę polecał ale z nowymi modelami nie jest już tak super.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 40. Data: 2011-01-05 17:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał

    > Po dwóch sezonach można stwierdzić, czy trzyma po dwóch sezonach,
    > a po sześciu - czy trzyma po sześciu. Niby nic odkrywczego,
    > ale tak dla jasności zaznaczmy...

    Ale, w zaleznosci od ceny, czasem juz po dwoch sezonach mozna
    stwierdzic ze sie oplacalo :-)

    J.