  • 11. Data: 2016-11-04 21:35:11
    Temat: Re: akcyza - kto placi
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 20:11, Cavallino pisze:
    > Ale przecież nie chodzi o to, żeby każdy mógł.
    > Raczej o coś dokładnie odwrotnego.
    > Na drogach samochodów, jest za dużo, a nie za mało.
    > Więc im mniej będzie mogło, tym lepiej.
    To może niech na te drogi składają się też tylko ci, którzy z nich
    korzystają?

    Maciek

  • 12. Data: 2016-11-04 21:47:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-04 19:53, Cavallino wrote:

    > I tak od 12 lat.
    > 10 mln złomów więcej.
    >
    > Po co nam było jeść tą żabę?

    zaba zaba, ale nie sadze zeby ulice zapychaly samochody z silnikami 4+ litra

    a proponowane stawki akcyzy uderzaja w zasadzie tylko w pojemnosci
    powyzej 2 czy 2,5 litra

    tak ze wplyw akcyzy na ilosc samochodow na drogach bedzie moim zdaniem
    przyzerowy

    a dla entuzjastow ktorzy chetnie pojezdziliby czyms duzym, a w dodatku
    wiecej grzebia niz jezdza nowe stawki sa moze nie zaporowe, ale
    zdecydowanie nieprzyjemne

  • 13. Data: 2016-11-05 00:03:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 4 Nov 2016 19:16:42 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    >
    > na przyklad wezmy samochod za 30k pln, chryslera, rocznik 2004, silnik 5,7
    >
    > zakladajac ze ten samochod kosztuje w grudniu w europie 6k euro co daje
    > jakies 25k pln plus 4,7k akcyzy to co stanie sie z cenami na polskim
    > rynku w styczniu jezeli sprowadzenie tego samego samochodu bedzie nagle
    > kosztowalo 25k plus 18k akcyzy?
    >
    > i skad pomysl ze tych kilku sprzedajacych nie podniesie solidarnie cen o
    > ladnych pare tysiecy?
    >
    > a bredzenie o ekologii to ordynarne klmastwo, zwlaszcza jezeli wezmiemy
    > pod uwage ze osobowki z silnikami o tej pojemnosci i z tego rocznika w

    Szybko tłumaczę jak działają finanse tego państwa.
    Bez wnikania w szczegóły weźmy liczby z Twoich przykładów.

    W zeszłym roku sprowadzono 750k samochodów płacąc po 4.7k akcyzy od
    każdego. W przyszłym roku stawka akcyzy wyniesie 18k.

    Czyli "spodziewamy się" jakiego wzrostu wpływów? - ano co do złotówki
    spodziewamy się (18k-4.7k)*750k =~10mld

    I mamy już na papierze wirtualne 10mld, a to dopiero początek.
    Zakładam teraz że niezmienny stan rzeczy będzie trwał minimum 10 lat.

    Teraz jak z wirtualnych pieniędzy zrobić prawdziwe - najprostszy sposób to
    wyemitować obligacje skarbowe, z założeniem że spłacać się je będzie tymi
    wirtualnymi wpływami po 10mld rocznie.

    I nagle w budżecie państwa, z dnia na dzień mamy ładnych kilkadziesiąt mld
    do wydania tu i teraz.

    Proste? :)

  • 14. Data: 2016-11-05 01:34:59
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 20:11, Cavallino pisze:

    > Ale przecież nie chodzi o to, żeby każdy mógł.
    > Raczej o coś dokładnie odwrotnego.
    > Na drogach samochodów, jest za dużo, a nie za mało.
    > Więc im mniej będzie mogło, tym lepiej.

    Sugerują kartki na drogi. Będziesz dostawał od (nie)rządu kartkę
    uprawniającą Cię do jazdy po drogach w środy i niedziele i wtedy tylko
    będziesz mógł jeździć. Samochodów będzie mniej na drogach - ergo będzie
    lepiej.

  • 15. Data: 2016-11-05 08:36:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-04 o 15:54, asiulkaaaa pisze:
    > kto placi akcyze ? kupujacy czy handlarz ?
    > jak handlarz to chyba wykrusza sie sprzedajacy

    Zaczną się kombinacje z rejestracjami poza granicami naszego kraju...

    Lewis

  • 16. Data: 2016-11-05 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

    > Zaczną się kombinacje z rejestracjami poza granicami naszego kraju...

    Tez mi to przyszło do głowy.
    Gdzie sa ceny Oc porównywalne do naszych?
    Moze to jest pomysł na biznes? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 19. Data: 2016-11-05 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik asiulkaaaa a...@o...pl ...

    > ludzie beda kupowac samochody ktore sa zarejestrowane w kraju, bo nie
    > bedzie sie oplacac sprowadzonych

    Przypominasz mi inna uzytkowniczne usenetu z nickiem również na A :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 17. Data: 2016-11-05 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale przecież nie chodzi o to, żeby każdy mógł.
    > Raczej o coś dokładnie odwrotnego.
    > Na drogach samochodów, jest za dużo, a nie za mało.
    > Więc im mniej będzie mogło, tym lepiej.

    Przy wiekszym smogu gdzies tak maja ze raz jezdza te co maja parzysta
    ostatnia cyfre w rejesteacji, raz nieparzyste.
    Moze tam czułbyś się lepiej?...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 18. Data: 2016-11-05 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > je będzie tymi wirtualnymi wpływami po 10mld rocznie.
    >
    > I nagle w budżecie państwa, z dnia na dzień mamy ładnych kilkadziesiąt

    Znam conajmniej dwie osoby ktore łykną to bez mydła :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 20. Data: 2016-11-05 17:27:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

> [...]
    > Więc im mniej będzie mogło, tym lepiej.
    To może niech na te drogi składają się też tylko ci, którzy z nich
    ---
    Czyli kto ? Przecież jak kupujesz w sklepie chleb to korzystasz z tego, że
    istnieje rozwinięta sieć dróg bo ktoś ten chleb do sklepu przywiózł albo
    chociaż mąkę na jego upieczenie na miejscu. A jedzą wszyscy.