  • 1. Data: 2014-04-07 16:32:34
    Temat: aero2 - co za bezsens
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    historia komunikacji z Aero2:

    Moje pytanie nr 1:
    "(...) chciałbym uzyskać informację o podstawę prawną i formalną na
    politykę kodów capcha wprowadzoną przez firmę Aero2 Sp.z. o.o. w usłudze
    BDI.
    W żadnym punkcie regulaminu nie ma mowy, że powinieniem posiadać
    przeglądarkę www do korzystania z usługi BDI.
    Jeśli jest inaczej, proszę mi wskazać w regulaminie dokładnie taki punkt.
    Urządzenie, które zainwestowałem niemałe pieniądze, nie posiadają takiej
    możliwości - wykorzystują do transmisji ogólnie dostępne protokoły
    internetowe (...)"

    Odpowiedz z Aero2:
    "Wprowadzenie Captcha w żadnym stopniu nie złamało Regulaminu ani
    postanowień umowy rezerwacyjnej"

    Moje pytanie nr 2:
    "(...) to prosze o instrukcje jak skorzystac z nowego mechanizmu nie
    posiadając przeglądarki www.
    Usługa BDI miała nie ograniczać dostępu do internetu w porónaniu do
    usługi komercyjnej.
    Wprowadzony mechanizm blokuje, łamiąc tym samym postanowienia regulaminu.
    Czekam na wskazówki jak skorzystać w takim razie z opcji BDI bez
    graficznej przeglądarki www."

    i miażdżąca odpowiedz z Aero2:
    "Informujemy, że do wyświetlaniu kodu CAPTCHA w BDI niezbędna jest
    przeglądarka działająca w środowisku graficznym z obsługą JavaScript
    Pozdrawiam,
    BOK BDI
    cid:i...@0...7E0EED70
    Aero2 Sp. z o.o.
    email: b...@a...pl"

    No to jak skorzystać z BDI bez przegladarki www?
    Wprost sie przyznaja, ze przegladarka z Java musi byc dostepna - a w
    regulaminie o tym cicho-sza.

    Moze jakis protest globalny zorganizowac?
    Zasypac UKE skargami - niech im przywala kare za utrudnianie zycia
    uzytkownikom, zamiast rozwiazac problem ssaczy po swojej stronie.

  • 2. Data: 2014-04-07 17:09:48
    Temat: Re: aero2 - co za bezsens
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 07 Apr 2014 16:32:34 +0200, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    >historia komunikacji z Aero2:
    >
    >Moje pytanie nr 1:
    [ciach]

    Ciesz się że w ogóle odpisali na maile:)
    Co do protestów do uke moim zdaniem nic to nie zmieni, uke przyklepał
    że nie jest to złamanie regulaminu, niby teraz media trąbią że uke
    interwenjuje w sprawie captcha tyle że to nie chodzi o wycofanie
    captcha tylko o to:
    "Pomimo początkowego pozytywnego przyjęcia przez UKE kodów captcha w
    usłudze BDI, Urząd poinformował, że zwrócił się do spółki Aero2 o
    przedstawienie wyjaśnień oraz o rozważenie zmian formy prezentowania
    kodu."
    Także o wycofaniu captcha nie ma tam mowy, gdyby przezesem uke była
    nadal Anna Streżyńska to uke by coś z tym zrobiło, a tak to jest to
    tylko pozorowanie że się coś z tym robi, zresztą o tym że będzie
    captcha wprowadzana, słychać było już jakiś czas temu więc uke mogło
    się jakoś na to przygotować.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-04-07 21:07:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-04-07 16:32, AL pisze:
> [...]
    > Zasypac UKE skargami - niech im przywala kare za utrudnianie zycia
    > uzytkownikom, zamiast rozwiazac problem ssaczy po swojej stronie.

    Złóż formalną reklamację do Aero. Postrasz ich UOKIKiem bo UKE się nie
    boją. IMO powinni miec to wpisane do regulaminu. Jak nie mają to powinni
    listownie przesłać zmianę (albo chociaz mailem)

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2014-04-08 00:20:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AL" lhucu3$953$...@d...me

    > Moze jakis protest globalny zorganizowac?

    W razie czego -- przyłączę się. :)

    -=-

    IMO dla mnie by było najlepiej, gdyby wywalili
    Solorza i wzięli VirginM lub coś podobnego. :)

    -=-

    Solorz buduje nowy ład w Polsce. Zbudował już
    infrastrukturę (3.33(3) minuty miesięcznie dla
    każdego w zamian za spore pieniądze -- czyli
    w ofercie komercyjnej) a teraz zabiera się za
    reformę polskiej Służby Zdrowia, powołując do
    życia stado orzeczników badających
    przydatność do bezkapciowego dostępu...

    Kolejnym krokiem będzie zapewne budowa wyższych
    uczelni kształcących ,,lekarzy'' -- toż tych
    orzeczników potrzeba bardzo dużo, a znać się
    nie muszą na niczym?... Klient nasypie prosa
    do miski orzecznika -- dostanie orzeczenie
    o niemożliwości czytania z kapcia...

    Mamy zatem przy okazji kapciowej od razu reformę
    szkolnictwa i służby zdrowia, a dodatkowo mamy
    zmniejszenie bezrobocia, bo i kształcicieli wielu
    potrzeba, i orzeczników...

    A że będzie to działalność pro publico bono, Solorz
    zapewne otrzyma kolejne transze z kieszeni podatników...

    Jeden człowiek -- a tak wiele dobrego czyni dla Ojczyzny!!!
    Szkoda, że nie robi tego zupełnie bezinteresownie -- że
    jednak korzysta czasami z netu. ;)

    -=-

    Mam dwa startery Play -- może warto je uruchomić,
    zarejestrować i przenieść numery do Virgin?...

    Po co mi teraz te dualSIMy?...
    I w tablecie, i w smartfonie...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-04-10 22:43:21
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    AL wrote:

    > Moze jakis protest globalny zorganizowac?
    > Zasypac UKE skargami - niech im przywala kare za utrudnianie zycia
    > uzytkownikom, zamiast rozwiazac problem ssaczy po swojej stronie.

    Ludzie, proszę przestańcie jęczeć od rana do wieczora o to nieszczęsne
    Aero2. Jest tyle ciekawych tematów.

    Wprowadzili kapcia - poniekąd słusznie, ponieważ włączanie zasysania
    filmów full HD non-stop na tym jest moim zdaniem niewłaściwym
    zachowaniem. Ale widocznie wielu tak robiło i zakładam się, że nawet nie
    oglądali tych filmów, bo nie ma kiedy, zresztą to amerykańskie gnioty na
    jedno kopyto.

    Komercyjny dostęp mobilny bez kapci, bez przycinania przepustowości jest
    w dzisiejszych czasach śmiesznie tani, więc nie ma o co kruszyć kopii.

  • 6. Data: 2014-04-11 08:42:50
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Poldek pisze:
> [...]
    > zachowaniem. Ale widocznie wielu tak robiło i zakładam się, że nawet nie
    > oglądali tych filmów, bo nie ma kiedy, zresztą to amerykańskie gnioty na
    To byłoby sprawiedliwiej gdyby captcha było wymagane np. co 50MB -
    100MB. A tak, utrudniono życie tym co wykorzystują również w minimalny
    sposób pasmo.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-04-11 10:01:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-11 08:42, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:

    > To byłoby sprawiedliwiej gdyby captcha było wymagane np. co 50MB -
    > 100MB. A tak, utrudniono życie tym co wykorzystują również w minimalny
    > sposób pasmo.

    Tu nie chodzi o sprawiedliwość ale o kasę czyli o ograniczenie ruchu.
    Android to gówniany system i kiedy nosisz go w kieszeni on całkiem
    niepotrzebnie nawiązuje połączenie w siecią i generuje ruch.
    Jak wyskoczy kod do wpisania połączenie z siecią stoi.
    Kod wpiszesz dopiero jak włączysz ekran czyli być może za pół dnia.
    I te pół dnia bez ruchu to zysk operatora.
    A bajki o ściąganiu przez AERO2 filmów w full HD to wymysł kretynów
    dla idiotów, ale jak widać nie brakuje jednych i drugich.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-04-11 10:59:27
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 11 Apr 2014 10:01:00 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >A bajki o ściąganiu przez AERO2 filmów w full HD to wymysł kretynów
    >dla idiotów, ale jak widać nie brakuje jednych i drugich.

    O ściąganiu filmów hd na aero to mówią tylko osoby które albo nigdy
    nie miały do czynienia z aero albo korzystają okazjonalnie raz na
    ruski rok, albo tacy co nie odróżniają internetu mobilnego od
    stacjonarnego i z tym pierwszym nie miały nigdy do czynienia (mobilny
    w kompie zamiast łącza stałego)
    Wystarczy poużywać choćby na kompie przez miesiąc to człowiek zrozumie
    jakie są ograniczenia

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-04-11 14:39:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 10:01:00 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > Kod wpiszesz dopiero jak włączysz ekran czyli być może za pół dnia.
    > I te pół dnia bez ruchu to zysk operatora.

    Ale masz świadomość, że kapeć jest tylko do ruchu www, więc androidy będą
    dalej generowały ruch bez żadnych przeszkód?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 10. Data: 2014-04-11 15:23:05
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-04-10 22:43, Poldek pisze:

    > Wprowadzili kapcia - poniekąd słusznie, ponieważ włączanie zasysania
    > filmów full HD non-stop na tym jest moim zdaniem niewłaściwym zachowaniem.

    to teraz wytłumacz mi w jaki sposób captcha to utrudnia? Jak uzywasz
    torrentów to widzisz, transfer spadł do zera, wpisujesz captcha i
    jedziesz maksem dalej.
    Solorzowi nie chodzi o "zasysaczy" czy "backupujacych internet". Ci nie
    są jego potencjalnymi klientami. Mierza go dualowcy, tabletowcy,
    kierowcy, którzy uzywają aero do synchronizacji sprzetu. Transfer jest
    tyle co nic, ciagle jednak blokują IPiki no i nie dają zarabiać
    Solorzowi. A taki klient jest najbardziej pożądany. Szczegolnie taki co
    nawet pakietów nie kupuje (albo zapomni) i jak mu OTA zadciągnie 100 MB
    to sie porzyga na widok rachunku...
    --
    @foe_pl