  • 1. Data: 2013-10-15 14:17:50
    Temat: Zwrotnice multimedialne
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Są zwrotnice np TRIS-202 i inne podobne.
    1. Jak lub po czym odróżnić które są tzw cyfrowe a które analogowe?
    2. Czy takie zwrotnice zwiększają poziom błędów w przekazywanym sygnale? Mam na myśli
    coś takiego czy tzw jakość sygnały spada czy tylko poziom?
    3. czy jak jest na wejściu jedna zwrotnica tris218 a za nią 307 to na obu końcach 307
    poziom sygnału jest mniejszy o sumę tłumienia poszczególnych, np 218 ma 8,5dB a 307
    8,2dB to pomiędzy wspólnym wejściem a każdym z wyjść jest suma (zakładając ze mówimy
    o sygnałach cyfrowych). A teraz jak na początku będzie 307 a na obu jej końcach
    stawię po jednej sztuce 218 to czy obie te konfigurację są takie same?

  • 2. Data: 2013-10-15 15:32:42
    Temat: Re: Zwrotnice multimedialne
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-15 14:17, Slawek h pisze:
> [...]
    końcach stawię po jednej sztuce 218 to czy obie te konfigurację są takie same?

    To trochę takie samo pytanie jak o anteny. Czy antena od telewizji
    analogowej będzie odbierać telewizję cyfrową?

    1.Tak jeżeli ma odpowiednie pasmo. A pierwsze lepsze zdjęcie pokazuje
    pasmo 5-1000MHz wiec powinno być bez różnicy.
    Rozumiem że nie jest istotny kanał zwrotny ( istotne w kablówce ).

    2. To zależy, poziom sygnału na pewno spada. Nie zawsze jednak jest to
    źle. Zarówno za mocny sygnał jak i za słaby powoduje problemy.
    Spece z kablówki często celowo zwiększają tłumienie.

    3. Trzecie pytanie jest za długie i nie chce mi się czytać.

    Adam

  • 3. Data: 2013-10-15 20:29:26
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Tue, 2013-10-15 at 15:32 +0200, Adam Górski wrote:
> [...]
    > pasmo 5-1000MHz wiec powinno być bez różnicy.
    > Rozumiem że nie jest istotny kanał zwrotny ( istotne w kablówce ).

    tak, pod warunkiem, że jest podłączona cyfrowym kablem. uświadomiłem to
    sobie, gdy w castoramie zobaczyłem DIGITAL ANTENA CABLE... teraz juz
    wiem, czemu na sdtarym analogowym kablu nie chce mi odbierać

    ;)

    a.

  • 4. Data: 2013-10-15 20:51:27
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Właśnie chodzi o ten kanał zwrotny. Jak doszukać się informacji o tym kanale w
    zwrotnicy.
    A co to takiego kabel cyfrowy? czy nie chodzi o pasmo częstotliwości?

  • 5. Data: 2013-10-15 21:36:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Slawek h" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Są zwrotnice np TRIS-202 i inne podobne.
    1. Jak lub po czym odróżnić które są tzw cyfrowe a które analogowe?

    "Cyfrowe" w sensie parametrów technicznych czy w sensie slangu monterów
    kablówki?

    2. Czy takie zwrotnice zwiększają poziom błędów w przekazywanym sygnale? Mam
    na myśli coś takiego czy tzw jakość sygnały spada czy tylko poziom?

    Nie, nie mają układu specjalnie zakłócającego sygnał. :) Tłumią sygnał, jego
    poziom spada. Poniżej pewnego poziomu sygnału modem zacznie odbierać sygnał
    z błędami.

    Tak.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2013-10-15 21:55:48
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-10-15 20:51, Slawek h pisze:
    > Właśnie chodzi o ten kanał zwrotny. Jak doszukać się informacji o tym kanale w
    zwrotnicy.
    > A co to takiego kabel cyfrowy? czy nie chodzi o pasmo częstotliwości?

    Proszę sobie poczytać jak to działa.

    http://www.dipol.com.pl/transmisja_danych_w_sieciach
    _kablowych_bib49.htm

    Co to znaczy kabel cyfrowy ? Jakby to ująć... to taki chłyt makietingowy.

    To mniej więcej tak jakby wymieniać "kabel zasilający 230V" z
    analogowego na cyfrowy. Bardziej istotny jest jego przekrój niż nazwa.

    Pzdr.

    Adam

  • 7. Data: 2013-10-16 08:32:04
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    kablówki?
    Obie. Domyślam sie że różnica taka że jeden przepuszcza sygnał zwrotny a drugi nie?
    Problem mam taki, że np w karta katalogowa TRIS-202 jakoś pokrętnie to opisuje. nie
    wiem gdzie tam jest opisane coś na temat kanału zwrotnego.

    Co do tych obu konfiguracji, dlaczego jak zamienię z pojedynczego 218 na układ w
    którym są dwa 218 to stosunek S/N spada w modemie.

    A powiedzcie mi jak to jest i o co chodzi że błędy wzrastają jak poziom sygnału
    wzrasta lub maleje.

  • 8. Data: 2013-10-16 22:27:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    kablówki?
    Obie. Domyślam sie że różnica taka że jeden przepuszcza sygnał zwrotny a
    drugi nie?

    Zwrotnica charakteryzuje się zakresami częstotliwości sygnałów jakie
    przepuszca lub nie. Jest jej obojetne czy sygnały są cyfrowe czy analogowe.
    Wyrażenie "cyfrowa zwrotnica" istnieje tylko w bełkocie marketingowym i w
    żargonie technicznym.

    Problem mam taki, że np w karta katalogowa TRIS-202 jakoś pokrętnie to
    opisuje. nie wiem gdzie tam jest opisane coś na temat kanału zwrotnego.

    technetix.pl/files/TRIS-202FIN_COMPLETE.pdf

    To jest rozgałęźnik z separowanym wejściem. Zakres od 5 do 1000 MHz. Kanał
    zwrotny zajmuje pasmo 5 do 65 MHz. Nic więcej nie ma tu do rozumienia.

    Co do tych obu konfiguracji, dlaczego jak zamienię z pojedynczego 218 na
    układ w którym są dwa 218 to stosunek S/N spada w modemie.

    Czy w niewykorzystywane wyjścia wkręcasz obciążenie 75 Om?
    http://technetix.pl/images/T-75HRCL.jpg

    A powiedzcie mi jak to jest i o co chodzi że błędy wzrastają jak poziom
    sygnału wzrasta lub maleje.

    Układy elektronicznie najlepiej pracują jeśli sygnały, które otrzymują na
    wejścia, znajdują się z zakresie napięć przewidzianym przez konstruktora.
    Zbyt małe sygnały nikna w szumie, zbyt duże sygnały przesterowywują układy
    elektroniczne czyli układy elektroniczne zaczynają pracujować inaczej niż
    przewidział konstruktor.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2013-10-17 12:38:47
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    > Czy w niewykorzystywane wyjścia wkręcasz obciążenie 75 Om?
    >
    > http://technetix.pl/images/T-75HRCL.jpg

    Zastanawiałem się czy to stosować, ale technicy UPC tego nie zakładali więc
    pomyślałem że jest to zbędne

  • 10. Data: 2013-10-17 20:19:54
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Slawek h" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Czy w niewykorzystywane wyjścia wkręcasz obciążenie 75 Om?
    >
    > http://technetix.pl/images/T-75HRCL.jpg

    Zastanawiałem się czy to stosować, ale technicy UPC tego nie zakładali więc
    pomyślałem że jest to zbędne

    Raczej niezbędne. :)

    --
    Pozdrawiam,