    From: Barnaba <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Zrobie sobie Harleya
    Date: Thu, 16 Feb 2012 07:32:32 -0800 (PST)

    Witam szanownych precli,

    Mam oto taki pomysl - postanowilem zbudowac/przerobic sobie motocykl.
    Takie weekendowe zajecie. Pomysl jest (pewnie ostatnio modny) na
    zbudowanie czegos na ksztalt bobbera, zalozmy na podstawie HD
    sportstera. Czyli maksymalne odchudzenie, siedzisko na sprezynach,
    silnik, akumulator, dwa kola, rama i swiatla.

    Pomysl sie wzial z wielkiego zakochania do royala enfielda bulleta
    pare lat temu, ale przerodzil w poki co zauroczenie bobberami (ktos mi
    napisal w watku Moto Vietnam o tym ze przejdzie mi pomysl na motocykle
    o pojemnosci 125ccm - no i mial racje - teraz wsadzilbym 1200ccm :))

    Wszystko brzmi pieknie i prosto, ale poprosze o racjonalne spojrzenie,
    moze troche ostudzi to moj zapal (np Kuczu)

    Zalozenia sa takie: zalozmy ze mam dostep do czesci w hameryce
    (najlepiej w IL, albo w samym Chicago), z transportem do PL nie bede
    mial wiekszego problemu. Jezeli chodzi o pojedyncze czesci to chyba
    clo nie bedzie zbyt duze? Juz nie pamietam, raz tylko samochod
    pomagalem sprowadzac. Podstawowe narzedzia calowe tez moge zdobyc. Na
    mechanice sie znam tak, ze potrafie sporo rozkrecic i skrecic bez
    utraty srubek :) Aczkolwiek silnika nie rozkladalem sam na czynniki
    pierwsze. Ale wiekszosc innych elementów - tak.

    Teraz pytanie: szukac rozbitej bazy motocykla i na jego podstawie (i
    papierach ramy - o ile bedzie prosta) opierac cala budowe? Domyslam
    sie, ze majac papiery na rame bedzie o wiele latwiej zarejestrowac.
    Czy moze probowac robic pojazd typu SAM, od podstaw? Na czesciach
    znalezionych na ebay i np zrobionej ramie przez specjaliste w Polsce?
    Rozne opinie czytalem na ten temat.

    Teraz juz takie szczegolowe pytania: gdzie szukac w Illinois w USA
    czesci, czy aukcji (tych takich prawdziwych) w celu zbudowania sobie
    motura? Chodzi rowniez o rozbite przypadki. Czy ktos jest w posiadaniu
    ksiazki Haynesa Sporstera?

    Dodam jeszcze, ze gorna granica kosztow okreslam na maks. 10-13 tys.
    zl. W tym lakierowanie. Jak myslicie? Da rade?

    Z gory dzieki za odpowiedz, albo za przekierowanie na odpowiednie
    forum/do odpowiednich ludziow.

    Pozdrawiam,
    Barnaba
    VFR 800 '02