  • Data: 2012-02-16 16:18:38
    Temat: Re: Zrobie sobie Harleya
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-16 16:32, Barnaba pisze:
> [...]
    > zbudowanie czegos na ksztalt bobbera, zalozmy na podstawie HD
    > sportstera. Czyli maksymalne odchudzenie, siedzisko na sprezynach,
    > silnik, akumulator, dwa kola, rama i swiatla.
    >
    > Pomysl sie wzial z wielkiego zakochania do royala enfielda bulleta
    > pare lat temu, ale przerodzil w poki co zauroczenie bobberami (ktos mi
    > napisal w watku Moto Vietnam o tym ze przejdzie mi pomysl na motocykle
    > o pojemnosci 125ccm - no i mial racje - teraz wsadzilbym 1200ccm :))
    >
    > Wszystko brzmi pieknie i prosto, ale poprosze o racjonalne spojrzenie,
    > moze troche ostudzi to moj zapal (np Kuczu)

    Skoro mnie wywolales do tablicy to sie wypowiem

    > Zalozenia sa takie: zalozmy ze mam dostep do czesci w hameryce
    > (najlepiej w IL, albo w samym Chicago), z transportem do PL nie bede
    > mial wiekszego problemu. Jezeli chodzi o pojedyncze czesci to chyba
    > clo nie bedzie zbyt duze?

    Gratulacje. Co do cla to zalezy jak i kto wysyla i co zadeklaruje w polu
    wartosc. Clo na czesci jest znikome (4,5% chyba) ale dochodzi VAT czyli
    nastepne 23%. W sumie doplacisz ponad 1/4 wartosci zadeklarowanej.

    > Teraz pytanie: szukac rozbitej bazy motocykla i na jego podstawie (i
    > papierach ramy - o ile bedzie prosta) opierac cala budowe? Domyslam
    > sie, ze majac papiery na rame bedzie o wiele latwiej zarejestrowac.
    > Czy moze probowac robic pojazd typu SAM, od podstaw? Na czesciach
    > znalezionych na ebay i np zrobionej ramie przez specjaliste w Polsce?
    > Rozne opinie czytalem na ten temat.

    Majac papiery jest latwiej ale na kompletnego Sporstera 1200 (a
    zrozumialem ze o ten motocykl chodzi) wydasz caly swoj zalozony budzet.
    Zamiast robic rame SAMa lepiej kupic gotowca (np. firmy Paughco) w USA.
    Bedzie idealnie pasowac, koszt podobny a i tak musisz to zarejestrowac
    jako SAM. Wiem bo wlasnie buduje motocykl na ramie holenderskiego
    Zodiaca i z oryginalnymi papierami na nowa rame sie nie da. Musi byc SAM
    albo nic.

    > Teraz juz takie szczegolowe pytania: gdzie szukac w Illinois w USA
    > czesci, czy aukcji (tych takich prawdziwych) w celu zbudowania sobie
    > motura?

    ebay.com jest wielki. A rozbitka to z copartu albo iaai.com

    > Chodzi rowniez o rozbite przypadki. Czy ktos jest w posiadaniu
    > ksiazki Haynesa Sporstera?

    Ale jaki Sportster ? Bo tego bylo i jest wiele rodzajow.

    > Dodam jeszcze, ze gorna granica kosztow okreslam na maks. 10-13 tys.
    > zl. W tym lakierowanie. Jak myslicie? Da rade?

    Pomnoz budzet x2 jesli ma byc porzadnie i ladnie. Jesli wystarczy Ci
    strucel na drutach to doloz 50%.

    > Z gory dzieki za odpowiedz, albo za przekierowanie na odpowiednie
    > forum/do odpowiednich ludziow.

    Prosze

    --
    Kuczu