eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZrób to sam: WEBASTOZrób to sam: WEBASTO
  • Data: 2017-11-26 16:09:41
    Temat: Zrób to sam: WEBASTO
    Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W tym co piszę będzie dużo uproszczeń, ale proszę nie krytykować szczegółów, a raczej
    całościowo, nieco z dystansu spojrzeć na mój pomysł i powiedzieć, czy ma on sens.

    1. Wprowadzenie:
    a) Rozruch zimnego silnika:
    więcej pali, szybciej się zużywa (m.in. gorsze smarowanie), ma (zanim się rozgrzeje)
    gorsze osiągi, nie ma ogrzewania w samochodzie.
    b) Ciepły silnik:
    wolniej się zużywa, mniej pali, szybciej uzyskuje się ogrzewanie we wnętrzu, ma
    lepsze osiągi.

    2. Na co mnie nie stać:
    Na urządzenia profesjonalne, Webasto czy Eberspracher, służące podgrzaniu auta w
    czasie mrozów podczas postoju.

    3. Mój pomysł na PRYMITYWNE i PROSTE podgrzewanie auta w garażu:
    Mam jeden niewielki grzejnik w garażu, panel wielkości ok. 45x60 cm. Umieszczony na
    ścianie na wieszaku dokładnie przed parkującym samochodem, przed wlotem chłodnicy.
    Chcę ten grzejnik przenieść o około 1-1,5 metra i umieścić na leżąco, na płasko pod
    blokiem silnika?
    Temperatura grzejników w domowej instalacji mierzona pirometrem to od 38 C w nocy do
    45 C w dzień. Załóżmy, że pod autem grzejnik w garażu będzie miał 35-40 stopni C.
    Ciepły/gorący grzejnik pod silnikiem, ciepłe powietrze unosi się od góry, i pod maską
    silnika jest w pewnym stopniu zatrzymywane, nie może unieść się wyżej i opuścić
    komory silnika.
    Podgrzewany więc będzie blok silnika, temperatura oleju/miski olejowej/bloku
    silnika/płynu chłodzącego będzie pi-razy-oko około 25-30 stopni.
    Efekt: ciepły silnik - mniejsze zużycie silnika, większa trwałość, mniejsze zużycie
    paliwa, szybciej ciepło w kabinie, osiągi bliskie maksimum od startu.

    4. Inne dane o garażu: tylko jeden grzejnik. Jeśli jest wyłączony to w największe
    mrozy było tam 6 stopni. Obecnie około 12-13. Przy włączonym grzejniku 14-16 w
    zależności od mrozu na zewnątrz.

    5. Pytania:
    Czy ma to sens?
    Czy tak można ogrzać silnik leżącym tuż nad podłogą i tuż pod blokiem silnika
    grzejnikiem?
    Czy (zakładając maks. temp. 45 st. C) nic nie uszkodzę?
    Czy zysk z ogrzanego auta to będzie np. jego większa trwałość i mniejsze koszty
    napraw? I czy ten zysk będzie większy niż inwestycja w dwie rury 1,5 metra i godzina
    pracy z przenoszeniem grzejnika?

    Majka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: