  • 21. Data: 2014-02-03 15:47:45
    Temat: Re: Znowu...
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    wiadomości news:825236277.20140203154027@pik-net.pl.invalid...

    > Jasne. Bo kupno kolejnego kaszlaka to taki straszny problem...

    Dla pijaka problem - woli kupić flaszkę, niż nowy samochód.

    > Znasz pojęcie ,,równość wobec prawa"?
    > Co, gdy właścicielem jest członek rodziny? Też ma być karany za to, że
    > alkomatu w samochodzie nie zainstalował?

    Trzeba pilnować komu daje się kluczyki.
    W przypadku fotoradarów też właściciel, a nie kierowca musi sie tłumaczyć -
    choć niedługo pewnie i to się zmieni.

    > Na pewno nie zrobi tego miłośnik kaszlaków. I na pewno zrobi to
    > posiadacz wypasionego Mercedesa - o ile już dawno tego nie zrobił.
    >
    > Że też tak idiotyczny pomysł musi się przez grupę co jakiś czas
    > przewalać...

    To zostawmy tak jak jest - widocznie prawo jest dobre, kary odpowiednie i
    ilość nietrzeźwych za kierownicą zacznie wkrótce spadać.
    EOT.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 22. Data: 2014-02-03 15:58:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Leszek,

    > Dla pijaka problem - woli kupić flaszkę, niż nowy samochód.
    > Trzeba pilnować komu daje się kluczyki.

    I CKJ? Żandarmem być?

    > W przypadku fotoradarów też właściciel, a nie kierowca musi sie tłumaczyć -
    > choć niedługo pewnie i to się zmieni.

    Ale odróżniasz mandat od przepadku samochodu?

    > To zostawmy tak jak jest - widocznie prawo jest dobre, kary odpowiednie i
    > ilość nietrzeźwych za kierownicą zacznie wkrótce spadać.

    Prawo nie jest dobre i prawa nie naprawi się w jeden dzień głupawymi
    pomysłami. Rzeczywistość jest wymyślniejsza niż prawo.

    > EOT.

    Lubisz mieć ostatnie słowo?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-02-03 16:22:00
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    wiadomości

    > I CKJ? Żandarmem być?

    Ja wychodzę z założenia, że żony i samochodu się nie pożycza.
    Jak miałbym dać pijanemu, to musze się liczyć z utratą czy rozbiciem auta.

    > Ale odróżniasz mandat od przepadku samochodu?

    Odróżniam, czasem mandat może być droższy od samochu (vide Twój przykład z
    kaszlakiem o ujemnej wartości).

    > Prawo nie jest dobre i prawa nie naprawi się w jeden dzień głupawymi
    > pomysłami. Rzeczywistość jest wymyślniejsza niż prawo.

    Prawo jakie by nie było, to nigdy nie będzie idealne - to utopia. Mimo to
    trzeba próbować je udoskonalać.
    Skoro za rozpowszechnianie nielegalnego oprogramowania można utracić
    komputer, to czemu za pijaństwo nie zabierać samochodu? Na początek można
    zacząć delikatnie i tylko właścicielom - sprawcom zabierać.

    > Lubisz mieć ostatnie słowo?

    Nie lubię, ale widzę iż odpowiada Ci obecny porządek prawny i dyskusja nic
    tu nie zmieni, więc jest bezcelowa.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 24. Data: 2014-02-03 17:18:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Leszek,

    > Ja wychodzę z założenia, że żony i samochodu się nie pożycza.
    > Jak miałbym dać pijanemu, to musze się liczyć z utratą czy rozbiciem auta.

    A skąd założenie, że dajesz pijanemu. Dasz trzeźwemu - masz gwarancję,
    że nie zapije po drodze?

    > Odróżniam, czasem mandat może być droższy od samochu (vide Twój przykład z
    > kaszlakiem o ujemnej wartości).

    A po drugiej stronie skali masz luksusowy samochód.

> [...]
    > komputer, to czemu za pijaństwo nie zabierać samochodu? Na początek można
    > zacząć delikatnie i tylko właścicielom - sprawcom zabierać.

    Ale dlaczego prawo ma traktować tak nierówno?

    > Nie lubię, ale widzę iż odpowiada Ci obecny porządek prawny i dyskusja nic
    > tu nie zmieni, więc jest bezcelowa.

    NIE odpowiada mi pijaństwo na drogach. Ale nie wymyślam idiotyzmów i
    nie żądam ich kodyfikacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-02-03 17:52:18
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    wiadomości news:933614808.20140203171827@pik-net.pl.invalid...

    > A skąd założenie, że dajesz pijanemu. Dasz trzeźwemu - masz gwarancję,
    > że nie zapije po drodze?

    To już Twój problem. Twoje auto i Ty decydujesz komu je dajesz.

    > NIE odpowiada mi pijaństwo na drogach. Ale nie wymyślam idiotyzmów i
    > nie żądam ich kodyfikacji.

    Jeżeli prawo zostanie w takim stanie jakim jest, to liczba pijanych
    kierowców nie będzie się zmniejszać.
    Brak świadomości, brak wyobraźni, małe kary, etc. Trzeba coś zmieniać,
    jednak pomysły rządu typu "alkomat w każdym samochodzie" nie są strzałem w
    dziesiątke i nabiją kasę importerom alkomatów (może to i dobrze, bo
    gospodarka się ruszy).
    Prawda jest taka, że 90% społeczeństwa najbardziej boli kara która uderzy
    konkretnie po kieszeni, do tego ważna jest też jej nieuchronność.

    P.S. W necie wyczytałem iż w San Salvador za prowadzenie w stanie
    nietrzeźwości grozi kara śmierci poprzez rozstrzelanie. Ciekawe ile w tym
    prawdy i jak tam wyglądają statstyki.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 26. Data: 2014-02-03 18:10:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Leszek,

    > To już Twój problem. Twoje auto i Ty decydujesz komu je dajesz.

    Tak samo MZK decyduje, komu daje autobus. Tez mają zabierać autobysu?
    Może też tramwaje?

    > Jeżeli prawo zostanie w takim stanie jakim jest, to liczba pijanych
    > kierowców nie będzie się zmniejszać.

    Ale to nie oznacza, że wprowadzenie chaotycznych i bezsensownych
    zmian, które nie mają szans oprzeć się w TK cokolwiek zmieni.

    Tusk chciał wprowadzić alkomaty - na szczęście ktoś mądry wybił mu
    idiotyzm z głowy.

    [...]

    > P.S. W necie wyczytałem iż w San Salvador za prowadzenie w stanie
    > nietrzeźwości grozi kara śmierci poprzez rozstrzelanie. Ciekawe ile w tym
    > prawdy i jak tam wyglądają statstyki.

    Przeprowadź się.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-02-03 22:41:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 3 Feb 2014 15:11:59 +0100, Leszek Kowalski napisał(a):

    > Jakieś fakty, dowody?

    policja.pl -> statystyka

    > 90% wypadków powodują kierowcy mającay 0,00 lub do 0,20; więc idąc tą
    > logiką, to trzeba odpuścić pijakom, bo powodują nieznaczny procent wypadków?
    > Porównaj ilość śmiertelnych wypadków gdzie kierowca (sprawca) miał w
    > wydychanym 0,20 - 0,49 promila, z tymi gdzie kierowca miał ponad 0,50 w
    > wydychanym. Udział tych drugich jest znacznie większy.

    Gdzie widzisz takie dane?
    A nawet jak takie widzisz, to żeby je porównać trzeba by jeszcze znać
    udział poszczególnej grupy kierowców w całości uczestników ruchu.
    Bo np. kierowcy mający powyżej 4 promili powodują zapewne bardzo małą ilość
    wypadków, dlatego podchodząc do sprawy wyłącznie ilościowo można dojść do
    całkiem nieprawidłowych wniosków.

  • 28. Data: 2014-02-04 14:12:53
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-02-02 21:57, Tomasz Pyra pisze:

    > Przeważnie nie.
    > Zaledwie kilkanaście procent takich wypadków powodują mający powyżej 0.5
    > promila.
    > Więc takich powodowanych przez mających ponad promil może być najwyżej
    > kilka procent.
    >
    > Wychodzi że dziewięć na dziesięć wypadków mają kierowcy poniżej pół
    > promila.
    >
    > I co teraz?

    To oczywiste.
    Zakaz kierowania pojazdem dla osób trzeźwych.
    Dopiero od 0,5 promila można prowadzić.
    Na drogach ekspresowych powyżej 0,8.
    I po to właśnie ma być ten obowiązkowy alkomat.

    --
    pozdro

  • 29. Data: 2014-02-04 16:15:41
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > policja.pl -> statystyka

    Całkiem ładna ta styastyka. Podział ze względu na wiek, płeć, województwo,
    pore roku i chyba jeszcze numer buta
    Podziału na ilość alkoholu w wydychanym powietrzu nie znalazłem (jedynie
    rozgraniczenie na wykroczenie i przestępstwo) - trochę to za mało, ale
    widocznie nie ma się czym chwalić.

> [...]
    > ilość
    > wypadków, dlatego podchodząc do sprawy wyłącznie ilościowo można dojść do

    Takich co mają ponad 4 promile, to praktycznie nie ma.
    Nie są w stanie wsiąść do samochodu, bądź podróż kończy się na pierwszej
    latarni.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 30. Data: 2014-02-04 16:18:53
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    wiadomości news:6583876.20140203181014@pik-net.pl.invalid...

    > Tak samo MZK decyduje, komu daje autobus. Tez mają zabierać autobysu?
    > Może też tramwaje?

    Firma to firma. W wielu innych dziedzinach życia, firma ma inne prawa i
    przywileje niż konsumet prywatny i nikomu to nie przeszkadza.

    > Ale to nie oznacza, że wprowadzenie chaotycznych i bezsensownych
    > zmian, które nie mają szans oprzeć się w TK cokolwiek zmieni.

    A jaki jest Twój pomysł na zmniejszenie ilości pijanych użytkowników dróg?
    Dobrze jest wszystko krytykować, nie mając samemu nic do zaproponowania.

    > Tusk chciał wprowadzić alkomaty - na szczęście ktoś mądry wybił mu
    > idiotyzm z głowy.

    Tu Cię popieram, bo pomysł był idiotyczny.
    Kto jest świadom, to sam we własnym zakresie kupi sobie alkomat.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski