  • 1. Data: 2015-02-14 00:37:01
    Temat: Znikajaca kieszen na 2 dyski 2.5".........
    Od: marek <q...@p...fm>

    Witam
    Po zakupie i podlaczeniu kieszeni ( backplane Chieftec ATM 13122-RD z kontrolerem
    Raid
    0,1,JBOD,Dual)
    do portu sata II i wlaczeniu komputera ..............bios jej "nie widzi".
    Natomiast podpiecie jej (podanie zasilania) juz po starcie komputera (czy to jeszcze
    w trakcie biosu
    czy pozniej w systemie) powoduje uwidocznienie jej. I wtedy dziala normalnie czy to w
    trybie dual czy
    raid0 czy raid1...
    Ale musze ja wlaczac zawsze po wlaczeniu komputera, co jak na szuflade hot-swap
    wewnetrzna
    zamontowana w zatoce 3,5" obudowy nie jest wygodne.
    Dlaczego sie tak dzieje ? Dlaczego jej nie widac w biosie odrazu po starcie komputera
    gdy jest
    normalnie podlaczona do portu sata i do zasilania ?

  • 2. Data: 2015-02-14 15:40:46
    Temat: Re: Znikajaca kieszen na 2 dyski 2.5".........
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 13/02/2015 23:37, marek wrote:

> [...]
    komputera gdy jest
    > normalnie podlaczona do portu sata i do zasilania ?

    Strzelam. Dla danego portu wyłącz "auto" i ustaw co trzeba ręcznie, albo
    jeśli jest taka możliwość (nie każdy BIOS/UEFI ma) ustaw dłuższe
    oczekiwanie na zgłoszenie się HDD.
    A tak poza tym, to czy nie jest w tym przypadku tak, że mimo nie
    wykrycia kieszeni przez BIOS to OS robi to prawidłowo? (IMO tak powinno być)
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 3. Data: 2015-02-14 18:49:29
    Od: marek <q...@p...fm>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote in

    > Strzelam. Dla danego portu wylącz "auto" i ustaw co trzeba recznie,
    > albo jeśli jest taka mozliwośc (nie kazdy BIOS/UEFI ma) ustaw dluzsze
    > oczekiwanie na zgloszenie sie HDD.
    > A tak poza tym, to czy nie jest w tym przypadku tak, ze mimo nie
    > wykrycia kieszeni przez BIOS to OS robi to prawidlowo? (IMO tak
    > powinno byc)

    Porty na plycie sa ustawione recznie jako; sata, ahci, EPG (do hot-swapu).
    Czasu oczekiwania na HDD nie mam.
    Probowalem wiokrotnie i zawsze jesli nie wykryl bios to i system nie widzial.
    Musze wlaczac zasilanie kieszeni zawsze po starcie kompa obojetne czy jeszcze w
    trakcie
    trwania biosu czy juz pozniej bedac w OS-ie. Gdy nie zrobie tego zalaczenia
    zasilania,
    szuflada z dyskami jest niewidoczna (ani Bios ani OS jej nie widzi) .
    Rowniez po wybudzeniu z uspienia w OS "dyski kieszeni znikaja" a wczesniej byly
    widoczne
    (trzeba podczas wlaczonego komputera wylaczyc i wlaczyc kieszen.......wtedy sie
    pojawiaja dyski)
    Restart "miekki" bez wylaczenia zaslania nie powoduje zaniku dyskow kieszeni ,
    natomiast
    reset komputera przyciskiem ==> dyski zas niewidoczne.