  • 11. Data: 2009-08-03 20:43:14
    Temat: Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 3 Sie, 18:31, "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    wrote:
    > Moim zdaniem bruździ tam jakaś
    > indukcyjność, którą sobie spokojnie uznałeś za nieznaczącą albo w ogóle
    > nie wiesz, że istnieje (może L tego dławika, może L rozproszenia trafa).
    > Prześledzenie przepływu prądu w tym układzie to podstawa, ale wyraźnie Cię
    > do tego nie ciągnie :) Dołączanie na chybił trafił kondensatorów albo
    > dwójników RC to chyba nie jest metoda...
    > Zamieść gdzieś kompletny schemat stopnia mocy, łącznie z trafem, może
    > jakiś błąd wyjdzie.

    Żadna indukcyjność tylko piki komutacyjne tyrystorów,
    przecież widać wyraźnie 6 regularnych zakłóceń.
    Jak nie masz pojęcia o temacie to nie pisz bzdur bo namieszasz
    gościowi w głowie jeszcze bardziej.
    A dołączanie elementów filtrujących jest jak najbardziej
    wskazane i tak się właśnie robi w przemysłowych rozwiązaniach
    wielkiej mocy. Inna sprawa że trzeba to albo konkretnie
    policzyć albo dobrać eksperymentalnie patrząc na wyniki.

    Pzdr.
    L.

  • 12. Data: 2009-08-03 22:03:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...

    > Żadna indukcyjność tylko piki komutacyjne tyrystorów,
    > przecież widać wyraźnie 6 regularnych zakłóceń.

    A te zakłócenia w przypadku obciążenia rezystancyjnego (takie podobno tam
    jest)biorą się z ?

    e.

  • 13. Data: 2009-08-03 22:39:31
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "entroper" napisał:
    > A te zakłócenia w przypadku obciążenia rezystancyjnego
    > (takie podobno tam jest)biorą się z ?

    impulsowego poboru prądu wymuszonego przełaczeniami tyrystoruf, rodzaj
    obciążenie ma tu guwno do znaczenia, co najwyżej można to trochę
    podfiltrować, ale problem/smród tak czy tak pozostaje

  • 14. Data: 2009-08-04 05:49:06
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 4 Sie, 00:03, "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
    wrote:
    > A te zakłócenia w przypadku obciążenia rezystancyjnego (takie podobno tam
    > jest)biorą się z ?

    Nieważne jakie obciążenie, komutację zawsze masz na tyrystorach
    i zawsze będzie siany syf, nieistotne czy podepniesz wirnik maszyny
    synchronicznej czy piec. Przypuszczalnie przy rezystancji będzie
    nawet gorzej bo odbiornik indukcyjny pewnie w jakimś niewielkim
    stopniu
    łagodzi stromość narastania prądu.

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2009-08-04 11:41:47
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > i zawsze będzie siany syf, nieistotne czy podepniesz wirnik maszyny
    > synchronicznej czy piec. Przypuszczalnie przy rezystancji będzie

    Trochę to mało konkretne, szczególnie to przypuszczenie co do
    rezystancji... Prawdę mówiąc oczekiwałem oświecenia mnie, jakie to
    zjawisko powoduje 100V-owe zapady napięcia na uzwojeniu wtórnym i jak jest
    związane z komutacją tyrystorów (bo że jest związane, to akurat widać, ale
    to samo w sobie niczego nie wyjaśnia). Mimo wszystko podtrzymuję tezę, że
    nie jest prawidłowo zamykany prąd z jakiejś indukcyjności (może z tego
    dławika) i stąd te szopki, a że jest to zsynchronizowane z komutacją to
    chyba oczywiste. Oczekuję, że Autor podeśle schemat stopnia mocy, bo mówił
    o jakiejś diodzie zwrotnej, ale jak ją włączył ?

    e.

  • 16. Data: 2009-08-04 13:42:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Tuesday, August 4, 2009, 1:41:47 PM, you wrote:

> [...]
    > chyba oczywiste. Oczekuję, że Autor podeśle schemat stopnia mocy, bo mówił
    > o jakiejś diodzie zwrotnej, ale jak ją włączył ?

    Ale ja nie mam pojęcia, co Cię tak zadziwia? Mało to indukcyjności po
    drodze? Kilka cm drutu potrafi wygenerować 5V pika przy wystarczającej
    szybkości zmian prądu. I jest to niestety normalne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2009-08-04 14:40:08
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Ale ja nie mam pojęcia, co Cię tak zadziwia?

    Chodzi właśnie o to, że nie mnie to zadziwia :) Autor twierdzi, że
    indukcyjności są tam bez znaczenia :)

    e.

  • 18. Data: 2009-08-04 19:04:42
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > chyba oczywiste. Oczekuję, że Autor podeśle schemat stopnia mocy, bo mówił
    > o jakiejś diodzie zwrotnej, ale jak ją włączył ?
    >
    > e.

    Podaje link do schematu stopnia mocy
    http://www.przeklej.pl/plik/moc-jpg-000338bviagh

    4305 (20090804) __________