  • 31. Data: 2024-07-17 14:14:50
    Temat: Re: Znieczulica w narodzie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.07.2024 o 13:42, J.F pisze:

    > Nazywa się LPG.
    > Ale jakos mi się ostatnio nie trafia, za mało zdeterminowany jestem
    > :-)

    A to prąd z paneli za darmo jest.

  • 32. Data: 2024-07-17 14:52:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No ale czemu plugshare ją pokazuje na brązowo, a po odfiltrowaniu tych
    > o mocy ponizej 50kW, wcale jej nie pokazuje?

    Przecież pisałeś, że ktoś kto ją dodał nie wpisał mocy.
    Nie filtruj po mocach, tylko po złączu, wszystkie z CCS to szybkie i
    wyświetlane na pomarańczowo.

    > No albo uczciwie piszemy, ze ładowanie trwa długo

    Nie ten wątek.
    Ten jest o długim tankowaniu.

    > Przy czym duża moc ponoć potrafi przyjąć "zwykła KIA"

    Zwykła nie, musi być już nieco lepsza.
    No i to nadal jeden z wyjątków w świecie bev.

    > Na tej stacji, czy na jakiejś innej, że tak hejtersko zapytam ? :-P

    Różnie bywa, zależy od tego gdzie masz abo, jaka jest promocja, w jakich
    godzinach i czy Twój abo ma roaming na danej stacji.
    Piszę tak ogólnie, nie mam potrzeby analizować konkretnej stacji w Mielnie.

    Ja ostatnio ładowałem się kilkadziesiąt km dalej, na MOL.
    Tam mają ryczałt, 69 zł, możesz załadować i 100 kWh jak masz odpowiednią
    dużą baterię.

    > Nazywa się LPG.

    Taaa, zwłaszcza do diesla się przyda.
    Już nie wspominając o tym, że wtedy o 7 l/100 możesz sobie pomarzyć.

    > No to powyżej jest wymieniony brak paliwa na stacji.

    Nie było założenia że coś ma się zdarzyć akurat Tobie.
    A jeśli było, to piszesz od rzeczy od wielu lat, bo brak prądu w aku
    trakcyjnym, ani wolne ładowanie bev też Ci się nie zdarzyło.

    Więc skończ z tym durnym hejtem.

    > Ciekawe, bo ja nie widzę.

    Boś nie dość że głuchy, to jeszcze ślepy w takim razie.

    > A przeciez u Ciebie zimy prawdziwej nie ma.

    Kilka dni w roku bywa.
    I diesle wtedy stoją, a elektryki jeżdżą.

  • 33. Data: 2024-07-17 16:05:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 14:52:09 +0200, Cavallino wrote:

    > Przecież pisałeś, że ktoś kto ją dodał nie wpisał mocy.

    Cos tam wpisał, ale chyba w złym miejscu.

    Tym niemniej skoro pokazuje na brązowo, to musi jakiś powód tego być
    :-)

    > Nie filtruj po mocach, tylko po złączu, wszystkie z CCS to szybkie i
    > wyświetlane na pomarańczowo.

    Ale mnie nie interesuje "z CCS". Mnie interesuje 350kW.
    Lub 200. Lub 100. Lub choc 50 :-)

    > Nie ten wątek.
    > Ten jest o długim tankowaniu.

    Które się zdarza raz na 10 lat :-

    > Zwykła nie, musi być już nieco lepsza.

    Ale ciągle tylko Kia :-P

    > No i to nadal jeden z wyjątków w świecie bev.

    Postęp ma to do siebie, ze postępuje.
    Będzie lepiej :-)

    > Różnie bywa, zależy od tego gdzie masz abo, jaka jest promocja, w jakich
    > godzinach i czy Twój abo ma roaming na danej stacji.
    > Piszę tak ogólnie, nie mam potrzeby analizować konkretnej stacji w Mielnie.

    Czyli chcesz mi napisac, że mogę na średnio szybkiej stacji w Mielnie
    naładować taniej, tylko wcale tego nie wiesz.
    Wypisz wymaluj - hejter :-)

    > Ja ostatnio ładowałem się kilkadziesiąt km dalej, na MOL.

    Ale dalej za Koszalinem, czy bliżej, od Poznania licząc ? :-P

    > Tam mają ryczałt, 69 zł, możesz załadować i 100 kWh jak masz odpowiednią
    > dużą baterię.

    Wow, taniocha :-)

    Tylko trzeba dobrze zaplanować postoje, żeby z taniochy skorzystać :-)
    Gdzie dokładnie ta stacja?

    No i mieć trochę szczęscia, żeby się nie okazało, że ryczałt się
    właśnie skończył, ładowarka zamknięta, albo w kolejce kilka samochodów
    z grubymi bateriami :-)

    No i dłuzszy postój jednak, ale po 300+ km nie będę bardzo narzekał.
    Od Ciebie to raczej 200 km ... ale Ty lubisz dużo obiadów :-)

    > Taaa, zwłaszcza do diesla się przyda.

    Angole montowali, ale to chyba akt desperacji.

    > Już nie wspominając o tym, że wtedy o 7 l/100 możesz sobie pomarzyć.

    A o 9/100 ?

    Za to marzenia o 2.50 ... nie takie nierealne :-)

    > Nie było założenia że coś ma się zdarzyć akurat Tobie.

    Jak jest częste, to powinno i mi sie przytrafić pare razy.
    Inaczej to jest ryzyko teoretyczne niczym te 20 minut w Mielnie :-)

    > A jeśli było, to piszesz od rzeczy od wielu lat, bo brak prądu w aku
    > trakcyjnym, ani wolne ładowanie bev też Ci się nie zdarzyło.
    > Więc skończ z tym durnym hejtem.

    No ale moge wyleciec na 2 tyg urlop i zostawic elektryka, czy nie
    mogę? :-)
    A na 4 tygodnie ?

    > Boś nie dość że głuchy, to jeszcze ślepy w takim razie.

    Wzrok miewam dość wybiórczy.
    Prowadzę samochod, to sie skupiam na drodze i innych uczestnikach
    ruchu.
    Auta w rowach mnie zasadniczo nie interesują :-)

    > Kilka dni w roku bywa.

    Raz na parę lat ostatnio :-(

    > I diesle wtedy stoją, a elektryki jeżdżą.

    Moje diesle zawsze ruszały, jak do tej pory, ale ja w Suwałkach nie
    byłem :-)

    Natomiast problemem okazywał się ... brak parkingów.
    Bo np panowie drogowcy drogę odsnieżyli, i teraz przy krawęzniku
    jest wał ze sniegu :-)

    J.

  • 34. Data: 2024-07-17 16:06:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 14:14:50 +0200, io wrote:

    > A to prąd z paneli za darmo jest.

    Ale panele nie są za darmo.

    Przyznaję, jest to opcja, ale zasieg elektryka ograniczony :-)

    J.

  • 35. Data: 2024-07-17 16:44:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.07.2024 o 16:06, J.F pisze:

    > Ale panele nie są za darmo.

    A samochód na LPG jest za darmo?

    > Przyznaję, jest to opcja, ale zasieg elektryka ograniczony :-)

    Tak, jak LPG

  • 36. Data: 2024-07-17 17:12:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 16:44:23 +0200, io wrote:

    > A samochód na LPG jest za darmo?

    Na benzyne i prąd tez nie jest za darmo.

    Więc raczej pytaj o koszt instalacji ... a ten potrafi być "za darmo",
    jak kupujesz używane auto.
    A nie wiem, czy nie było jakis promocji wśród nowych "instalacja LPG
    za darmo" ...

    > Tak, jak LPG

    Ale nie ma problemu z tankowaniem LPG w trasie.

    U nas natomiast jest problem z tankowaniem CNG ... no i takich
    pojazdów mało :-)

    J.

  • 37. Data: 2024-07-18 06:31:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-07-2024 o 16:05, J.F pisze:

    > Cos tam wpisał, ale chyba w złym miejscu.
    >
    > Tym niemniej skoro pokazuje na brązowo, to musi jakiś powód tego być
    > :-)

    > Ale mnie nie interesuje

    To nie szukaj na stronie, która polega na zbieraniu danych od
    użytkowników, znajdź sobie lepszą.

    > Ale ciągle tylko Kia :-P

    W Świecie bev, to nie takie "tylko", ale jeden z najlepszych producentów
    tego typu aut.

    > Czyli chcesz mi napisac, że mogę na średnio szybkiej stacji w Mielnie
    > naładować taniej

    Nie.
    Że możesz naładować taniej.
    A nie że na każdej stacji i w każdym momencie.

    > Ale dalej za Koszalinem, czy bliżej, od Poznania licząc ? :-P

    Na Szczecin.
    Ale każda ładowarka MOL jest w ten sposób opłacana.

    > Wow, taniocha :-)
    >
    > Tylko trzeba dobrze zaplanować postoje, żeby z taniochy skorzystać :-)
    > Gdzie dokładnie ta stacja?

    Ta akurat na S6.
    No i mają spierdzielone informacyjnie strony, bo nie można ich zbyt
    łatwo wyszukać, ja się dowiedziałem z Youtube przypadkiem.
    Nie wiem czy jedynym wyjściem nie jest aplikacja MOL Plugee.

    > No i mieć trochę szczęscia, żeby się nie okazało, że ryczałt się
    > właśnie skończył

    Tzn?
    Oni mają taki sposób obsługi ładowarek, więc nic się nie skończy.

    >, ładowarka zamknięta, albo w kolejce kilka samochodów
    > z grubymi bateriami :-)

    Nie było nikogo, 2 stanowiska, po drugiej stronie S6 tak samo.

    > No i dłuzszy postój jednak

    Coś za coś, jakbyś paliwo zatankował za 1/4 ceny, to z miejsca by Ci już
    nic nie przeszkadzało.

    > Od Ciebie to raczej 200 km ...

    Więcej, to była trasa wzdłuż Bałtyku.

    > A o 9/100 ?

    Też.
    Chyba że hybryda.

    > Za to marzenia o 2.50 ... nie takie nierealne :-)

    Ale nadal dużo drożej niż 20 x 0,69.

    > No ale moge wyleciec na 2 tyg urlop i zostawic elektryka, czy nie
    > mogę? :-)

    Nie możesz, bo nie masz.
    Więc Ci nie zdarzy.

    > Raz na parę lat ostatnio :-(

    Co roku ostatnio.

    > Moje

    j.w.

  • 38. Data: 2024-07-18 06:33:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale panele nie są za darmo.

    Instalacja LPG tym bardziej nie.
    Do nowoczesnych silników to z 10 tys.

    I zwraca się dużo dłużej niż panele, dzięki którym można też i chałupę
    ogrzać.

    > Przyznaję, jest to opcja, ale

    Nie ma ale.
    Ilość plusów likwiduje w ogóle temat minusów.

  • 39. Data: 2024-07-18 06:35:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-07-2024 o 17:12, J.F pisze:

    > Ale nie ma problemu z tankowaniem LPG w trasie.

    W Polsce.
    Spróbuj w Austrii.
    Zwłaszcza po 2,5.

    Za pół roku koniec eldorado, będzie jak na Zachodzie, czyli +1 zł/l.

  • 40. Data: 2024-07-18 06:45:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jak jest częste, to powinno i mi sie przytrafić pare razy.

    Realnie jest podobnie jak z brakiem paliwa, mimo że stacje są i paliwo mają:

    https://elektrowoz.pl/ladowarki/mit-elektryk-rozladu
    je-mi-sie-na-srodku-drogi-i-kaplica-dane-tylko-14-pr
    oc-wezwan-to-rozladowana-bateria-uk/

    "tylko 1,4 procent wezwań dotyczy rozładowanej baterii. Odsetek takich
    ,,awarii" ciągle spada."

    vs
    "prośby o interwencję związane z wyczerpaniem paliwa to 1 procent
    wszystkich przypadków"