  • 181. Data: 2014-07-12 16:31:23
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 15:33:21 +0200, Trybun napisał(a):
    > Nic mnie nie obchodzi technika przesyłu. Mam podobno 160 znaków do
    > wykorzystania, to chciałbym je wykorzystać za deklarowaną cenę w swoim
    > języku, i kropka.

    Nie, masz 160 znakow z alfabetu podstawowego do wykorzystania.
    Jak chcesz w swoim jezyku, to masz tylko 70. Nawet jesli sie wydaje ze
    to tylko jeden maly ogonek.

    J.

  • 182. Data: 2014-07-12 16:38:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 15:39:54 +0200, Trybun napisał(a):

    > Chyba jednak zauważyłeś że mam powody aby używać mocnych słów..
    > Za SMSa (bez polskich liter) płacę w sieci 5gr. I normalnie jestem
    > wściekły gdy użyję choć jedynej polskiej litery to za SMS mieszczącego
    > się w 160 znakach płacę 20 groszy.

    15gr. A jak nie uzbierasz 160 to tylko 10.

    > Przyznasz chyba ża mam powody zapytać dlaczego operator mnie tak traktuje?

    Ale dopiero teraz ? Wczesniej nie uzywales polskich literek czy jak ?

    Ja tam ma pelno powodow do pytan. Np jak wysylam 20 znakow, to czemu
    place jak 160. Albo czemu place 5gr, skoro pakiet 500MB kosztuje 5zl,
    to powinienem placic jedna milionowa grosza za kazda literke w sms ...

    J.

  • 183. Data: 2014-07-12 16:41:55
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Nie - chcę przesłać znak - polską literę.

    To już Ci wytłumaczono że koduje się je w UTF-16

  • 184. Data: 2014-07-12 16:43:33
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

> [...]
    > wykorzystania, to chciałbym je wykorzystać za deklarowaną cenę w swoim
    > języku, i kropka. I na dostatek sądzę że właśnie taka postawa zasługuje na

    To przecież napisano Ci, że 160 łacińskich a innych mniej.

  • 185. Data: 2014-07-12 16:44:33
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Wiem że kiedyś nawet nie było możliwości korzystania z słownika polskiego,
    > natomiast teraz jest.

    To przed wojną. Gdzieś tak 1025

    > Ale operator za korzystanie z niego każe sobie więcej płacić.

    Operator ? Twojego telefonu chyba

  • 186. Data: 2014-07-12 16:46:59
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Tak, i na używanie określeń typu gril, lancz itd. Dla mnie świadczy to
    > tylko o ich stadnym debilizmie*, który to nie pozwala im myśleć
    > konstruktywnie, zasłyszy taki osobnik coś i zaraz powtarza bez
    > zastanowienia.

    Jakbyś pracował w porządnej firmie to byś też tak gadał. Nic ze snobizmu.
    Zwykła potrzeba komunikacji.

  • 187. Data: 2014-07-12 16:48:15
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

> [...]
    > wściekły gdy użyję choć jedynej polskiej litery to za SMS mieszczącego się
    > w 160 znakach płacę 20 groszy. Przyznasz chyba ża mam powody zapytać

    Płacisz za tyle SMSów ile potrzeba do przesłania tekstu, który napisałeś.
    Inaczej się nie da.

  • 188. Data: 2014-07-12 17:18:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Jul 2014 15:34:20 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Nie - chcę przesłać znak - polską literę.

    No właśnie w poddtawowym zbiorze znaków dopuszczonych do używania w
    gsm NIE ma czegoś takiego jak polska litera, dlatego musisz płacić
    ekstra.

    Wszyscy Ci próbują tłumaczyć, że gdy powstawał standard kodowania
    znaków w "komputerach" ustalający ten standard nie uznali czegoś
    takiego jak "polska litera", bo mieli możliwość zakodowania tylko 128
    znaków, uznali ze znaki łacińskie a-z są na tyle uniwersalne, że
    muszą wszystkim wystarczyć. A jak ktoś chce inne znaki to jego
    problem, niech tworzy swój standard znaków i go używa w swoim wąskim
    zakresie.Współczesna technika ciągle oparta się na standardzie
    podstawowych znaków sprzed 50 lat, które odbijja się czkawką np. w
    przypadku sms z ąę.

    Gdyby Polacy określali od pół wieku standardy teleinformatyczne na
    pewno byłyby ąę w cenie jednego sma 160 znakowego, a przeciętny
    Amerykanin umiałby zanucić Mazurka Dąbrowskiego.

    --
    Marek

  • 189. Data: 2014-07-12 18:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > To wobec istniejącej sytuacji są tylko środki zastępcze. Tak więc nie
    > mów mi że gdy nowe auto mi się zepsuje to zawsze mogę skorzystać z
    > autobusu.

    To troche inaczej.
    Ty oczekujesz zeby rozwijano silniki dwusuwowe. A nikt tego nie bedzie
    robił, skoro są już dużo nowoczesniejsze konstrukcje.

  • 193. Data: 2014-07-12 18:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Proszę błagam, zacznij wreszcie myśleć samodzielnie!. Mówisz że ktoś
    > coś ci daje za darmo, to czy mógłbyś mi podać adres/namiary na tego
    > filantropa? Też bym chciał zaznać jego dobroci płynącej z dobrego
    > serca.

    Jeżeli gdzies pisałem ze za darmo (mozes wskazac) to był skrót myslowy.
    Nie za darmo - w nielimitowanych pakietach.