  • 1. Data: 2010-09-14 12:13:05
    Temat: Zmieniać operatora?
    Od: jQ <j...@g...com>

    Obecnie jestem w Erze, taryfa Nowa Era 200, czyli 500 minut za 200 zł.
    Do tego 2000 minut do wybranej osoby w Erze za 20 zł i BlueConnect
    50MB za 15 zł. W taryfie tej minuty do Play schodzą mi z abonamentu.
    Za miesiąc kończy mi się umowa z Erą. Z analizy dotychczasowych faktur
    widzę, że miesięcznie wydzwaniam w granicach 800 - 1100 minut, po
    różnych sieciach. Do tego ok. 20 - 30 MB internet. Z SMS - ów rzadko
    korzystam.

    W Erze mam możliwość wziąć pakiet Era Gold (Rodzina 330), z 2000 minut
    i BlueConnect 2GB za 200 zł. Ewentualnie Rodzina 170 za 134 zł z 1200
    minut i 100 MB BlueConnect za 5 zl.
    Ale są mankamenty: minuty do Play liczą się poza abonamentem, a ilość
    osób, do których dzwonię za darmo w ramach sieci jest ograniczona -
    odpowiednio 6 i 3 osoby.

    Kusi mnie oferta Play Premium: 1000 minut do wszystkich, wszystkie
    rozmowy w sieci w ramach abonamentu. 100 zł za pierwsze 12 miesięcy,
    potem 200 zł.Ewentualnie dodatkowo pakiet 2GB internetu za 30 zł.
    Ponadto w tym pakiecie za free dostaję złoty numer (testował to
    ktoś?).

    Interesuje mnie przy okazji wymiana telefonu. Potrzebuję:
    - Długo trzymająca bateria (3 dni minimum)
    - Wifi, HSDPA
    - GPS, najlepiej z możliwością wgrania map
    - prosty organizer: kalendarz, zadania
    - możliwość ściągania poczty
    Nie potrzebuję:
    - aparatu, walkmana, i innych multimedialnych gadżetów
    - dotykowego ekranu

    Na razie najbardziej przychylam się do przejścia do Play-a. Czy waszym
    zdaniem to będzie dobra decyzja, jeśli chcę dzwonić do różnych osób,
    nie zważając, w jakiej są sieci, a jednocześnie muszę być w stałym
    kontakcie z 2 osobami, z których jedna jest już w Play, druga
    najprawdopodobniej też przejdzie? Jak się sprawuje ta sieć, jej
    zasięg, niezawodność i obsługa klienta? No i jaki telefon by wybrać?
    Miałem już kilka, najbardziej zadowolony jak do tej pory jestem z Sony
    Ericsson D750i, którego używam do dziś. Miałem tez HTC Diamond, który
    mnie do szewskiej pasji doprowadzał i wolę drugi raz takiej wtopy nie
    zaliczyć ...
    Liczę, że coś doradzicie :)

  • 2. Data: 2010-09-14 12:39:29
    Temat: Re: Zmieniać operatora?
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Byłem w podobnej sytuacji, tyle, że nizsze rachunki. Złożyłem papiery do
    Play dostałem telefon nr a abonament (jeśli nie będe dzwonił z numeru który
    dostałem) w Play będe płacił dopiero jak przeniosą mi numer.
    Też nie podobała mi się ta opcja, że do Play mam płacić poza abonamentem z
    którego minut i tak mało kiedy wygadałem ponad przyznany liit.
    W Play na abo mam do wszystkich minuty w abonamencie w ilości, która mi
    wystarczy i tak jej nie wykorzystam. Do tego dochodzi tzw stan darmowy w
    Play (czyli faktyczne 30 dni ciągłego gadania - bo tyle dają darmowych
    minnut).

  • 3. Data: 2010-09-14 14:37:40
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał

    > Do tego dochodzi tzw stan darmowy w Play (czyli faktyczne 30 dni ciągłego
    > gadania - bo tyle dają darmowych minnut).

    Dokładnie to 25h/dobę. Tyle dają.

  • 4. Data: 2010-09-14 14:52:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie to 25h/dobę. Tyle dają.

    Co nie oznacza, ze nie da sie tyle wykorzystac.
    Konferencja z 5 rozmowcami, szosty zawieszony (rozmowa maklerska) a do tego
    jeszcze moga byc realizowane jakies przekierowania :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-09-14 14:59:25
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Co nie oznacza, ze nie da sie tyle wykorzystac.
    > Konferencja z 5 rozmowcami, szosty zawieszony (rozmowa maklerska) a do tego
    > jeszcze moga byc realizowane jakies przekierowania :)

    Zgadza się. Sam to testowałem na konferencji w grze online. Przy sprawdzaniu
    stanu widac nawet ile godzin i minut zostało do końca okresu rozliczeniowego.
    Np: 625h 34min

  • 6. Data: 2010-09-15 11:13:20
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

[...]

    Bez dotykowego ekranu GPS jest bardzo upierdliwy, jeli myslisz o GPS w
    telefonie to tylko z dotykowym ekranem

  • 7. Data: 2010-09-15 11:44:45
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "news..pl" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - dotykowego ekranu
    >
    > Bez dotykowego ekranu GPS jest bardzo upierdliwy, jeli myslisz o GPS w
    Mi w W995 nie przeszkadza brak dotykowego ekranu. Choć GPS służy głównie do
    zabawy w namierzeniu gdzie jestem.

  • 8. Data: 2010-09-15 12:29:50
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "news..pl" <p...@p...pl> napisał

    > Bez dotykowego ekranu GPS jest bardzo upierdliwy, jeli myslisz o GPS w
    > telefonie to tylko z dotykowym ekranem

    Bzdura. Obsługa taka sama jakbyś pisał sms-a. Bo jakiż to probem wpisać np
    Warszawa Koszykowa 28 i później Jedź do?
    Korzystam na e52, 6720 i n95 i wszystkie dają radę. Argument bez sensu IMHO.

  • 9. Data: 2010-09-15 13:55:44
    Od: "jQ" <j...@s...eu>

    > Bez dotykowego ekranu GPS jest bardzo upierdliwy, jeli myslisz o GPS w
    > telefonie to tylko z dotykowym ekranem
    Ok, nie upieram się, że telefon nie ma mieć dotykowego ekranu. Ale nie chciałbym
    znów trafić na coś takiego, jak HTC, którego ostatnio miałem, a raczył mnie
    takimi niespodziankami:
    - w trakcie rozmowy wystarczyło wcisnąć przycisk podgłośnienia, by uaktywnił się
    ekran. Kilka razy zdarzyło mi się zawiesić rozmowę uchem.
    - wyciągnięcie rysika odblokowywało ekran, więc gdy wyrobił się czujnik
    wysunięcia rysika, zablokowanie ekranu graniczyło z cudem
    - ekran odblokowywał się, gdy ktos dzwonił. A dzwonił np. w kieszeni...
    - wysłanie komuś sms - em kontaktu z książki to była masakra
    Więc jesli znacie jakiś telefon, który nie ma tych mankamentów, chętnie mu się
    przyjrzę
    Telefon ma być wygodny, a nie upierdliwy.
    A wracając do kwestii operatorów - myślicie, warto przejść przy takich
    rachunkach,jak moje, do play?

  • 10. Data: 2010-09-15 14:03:44
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-15 14:29, Tomek pisze:

> [...]
    > np Warszawa Koszykowa 28 i później Jedź do?
    > Korzystam na e52, 6720 i n95 i wszystkie dają radę. Argument bez sensu

    Obsługa nawigacji nie ogranicza się do jednokrotnego wpisania adresu:
    przesunięcie ekranu żeby zobaczyć drogi alternatywne w przypadku korka,
    zmniejszenie i powiększenie mapy, wskazanie adresu DO palcem, zamiast
    wpisywania długiego adresu, sprawdzenie co kryje się pod danym POI, itp.
    itd.
    Oczywiście MOŻNA korzystać wyłącznie z klawiatury, ale są lepsze
    sposoby. Bezpieczniejsze w trakcie jazdy.