  • 21. Data: 2010-09-14 10:07:46
    Temat: Re: Złodzieje z PZU
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Chlorek potasu wrote:
    > Rok temu kupiłem "samochód" - trupa z 1996 roku za 4k PLN. Ubezpieczony
    > był w gównianej firmie PZU. Kilka dni po terminie rozwiązania z nimi
    > umowy kupiłem OC w mBanku

    Ale po co nam informacja, że jesteś po prostu głupi?

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2010-09-14 10:14:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-13 22:14, Chlorek potasu pisze:
    > Rok temu kupiłem "samochód" - trupa z 1996 roku za 4k PLN. Ubezpieczony był w
    gównianej firmie PZU. Kilka dni po terminie rozwiązania z nimi umowy kupiłem OC w
    mBanku i od razu wysłałem pismo do PZU + kopia umowy z mBank. Oczywiście dostałem
    odpowiedź, że spóźniłem się o kilka dni z rozwiązaniem umowy i musze zapłacić za
    kolejny rok. Wysłałem więc pismo z prośba o anulowanie umowy bo ubezpieczenie już mam
    i nie stać mnie na opłacenie kolejnego. Jak sie można domyśleć, nic z tego nie
    wyszło, bo PZU to najbardziej syfiasta polska firma więc dyskutować z nią nie można.
    Zastanawiam się zatem czy ustawa, którą się podpierają nie jest w konflikcie z
    interesem obywatela. Zakupiłem samochód, a nie samochód z szeregiem opłat, które
    ma/miał na głowie były właściciel.

    Czyli próbowałeś rozwiązać kilka dni po terminie, mimo że przedtem miałeś na to
    miesiąc.
    Ale pewnie ci się nie chciało i myślałeś że jakoś to będzie? bo TU to takie fajne,
    przyjazne firmy?

    > Jak można pozwolić na takie okradanie obywateli przez PZU ? Czy UOKiK jest w stanie
    pomóc w tej sytuacji? Oni oczywiście zgodnie z prawem mogą wyłudzić ode mnie te
    pieniądze, ale nie mam ochoty bez walki puścić tego płazem i akceptować wybryków tej
    złodziejskiej firmy.

    O czywiście że nie pomoże żaden uokik itp.
    Owszem, mogli by być bardziej ugodowi, ale już wiesz, że nie są...
    Zwłaszcza ostatnio, gdy się walczy o przychody pazurami.

    > Nawiasem mówiąc, już zdążyłem namówić mamę na zmianę ubezpieczyciela, a nawet gdyby
    kręciła nosem to choćbym miał jej opłacić OC z własnej kieszeni to nie pozwolę jej
    kontynuować współpracy z PZU.

    I to był - być może - jedyny argument. Mogłeś im napisać np:
    "Nadmieniam, że w przypadku pozytywnego rozpatrzenia prośby, osoby X,Y,Z,
    ujęte Państwa postawą, będą kontynuowały polisy nr A,B,C w Państwa firmie..."
    Może by to coś dało?

  • 23. Data: 2010-09-14 10:22:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-13 23:26, ToMasz pisze:

    > 3. TEraz pytanie do grupowiczów. jesli wątkotwórca sprzeda auto, to moze
    > sie ubeigać o zwrot reszty kwoty ubezpieczenia?

    I to jest, być może, jedyne rozsądne wyjście: sprzedać np. mamie i odzyskać
    resztę składek. Całości nie zwrócą, ale za 10 czy 11 miesięcy się chyba uda.
    Zależy od kwoty tej składki - mnie by się tam nie chciało...

  • 24. Data: 2010-09-14 10:31:03
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 14 Wrz, 05:01, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Gdyby nie przepis o automatycznym przedłużaniu się ubezpieczenia, to
    > byś przez te kilka dni jeździł bez OC. Gdybyś spowodował wypadek i np.
    > kogos poważnie uszkodził, ten ktoś miałby nikłe szanse od ciebie
    > wyegzekwować odszkodowanie.

    Przepis (ten i okoliczne, zwlaszcza sam przymus OC oraz
    "przechodzenie" umowy na nabywce auta) jest czysto faszystowski, ale
    jak widac faszyzm cieszy sie w spoleczenstwie ogromnym poparciem
    (swiadomym lub nie).
    A kolega Chlorek potasu sie zgapil i gapowe musi zaplacic, takie
    zycie. Trzeba sie orientowac.

  • 25. Data: 2010-09-14 10:49:53
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Wrz, 10:06, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > W sytuacji kiedy Chlorek sam zawalił sprawę i swoją winą próbuje
    > obdzielić PZU, zapowiada że i tak pójdzie gdzie indziej, to niech PZU
    > zedrze z niego skórę w majestacie prawa, bo i tak już pożytku z niego
    > mieć nie będzie.

    Dobrze, zawalil, niech wiec zaplaci za jakis sensowny okres
    wypowiedzenia (np 30 dni). Ale za caly rok to juz zdzierstwo w czystej
    postaci.
    Nie twierdze, ze sam nie zawinil, ale nie widze powodu do
    wykorzystywania kazdej luki ustawowej do rzniecia klientow.

    Tobie sie nigdy nie zdarzylo zapomniec?

    >A że inni moga pojść gdzie indziej. Mogą, wszyscy
    > kiedyś gdzieś pójdą. Jedni z PZU do innych, drudzy od innych do PZU.
    > Przepływ klienteli będzie zawsze. Żadne TU nie jest dla wszystkich
    > najtańsze i każde znajdzie swojego klienta.

    Zauwaz, ze watkow z zalami na PZU jest jakos wyjatkowo duzo. Moze to
    kwestia ilosci ich klientow.
    Sam mam ubezpieczenie takze w PZU i nie moge narzekac. Niemniej moj
    brak podstaw do narzekania nie bierze sie z nikad - poprostu nigdy nie
    mialem okazji do rozliczania u nich zadnej szkody ;)

    Nie spodobalo mi sie jednak, gdy chcialem ubezpieczyc nowy pojazd, a
    mila pani mi rzucila formularz do wypelniania.
    W zadnej innej ubezpieczalni nie musialem robic tego sam. Zawsze robil
    to agent. Takie mocno PRLowskie podejscie do klienta maja...
    --
    amos

  • 26. Data: 2010-09-14 10:51:56
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Wrz, 10:22, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > I to jest, być może, jedyne rozsądne wyjście: sprzedać np. mamie i odzyskać
    > resztę składek. Całości nie zwrócą, ale za 10 czy 11 miesięcy się chyba uda.
    > Zależy od kwoty tej składki - mnie by się tam nie chciało...

    I zaplacic ponownie podatek ;))
    Moze juz lepiej darowizna jakas...

    --
    amos

  • 27. Data: 2010-09-14 10:57:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-14 10:51, amos pisze:

    > I zaplacic ponownie podatek ;))
    > Moze juz lepiej darowizna jakas...

    Od 4k nie majątek, ale darowizna mamie, faktycznie, chyba bezpłatnie.

  • 28. Data: 2010-09-14 11:01:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-14 10:31, choczsz pisze:

> [...]
    > "przechodzenie" umowy na nabywce auta) jest czysto faszystowski, ale
    > jak widac faszyzm cieszy sie w spoleczenstwie ogromnym poparciem

    Nie wiem czy wiesz, ale na usenecie porównanie z faszyzmem kończy dyskusję ;)
    Może lepiej napisać socjalistyczny? bo wszak narodowy socjalizm to był,
    a element o którym piszesz jest z ducha socjalistyczny, a nie narodowy.

  • 29. Data: 2010-09-14 11:06:45
    Od: badzio <b...@g...com>

    a...@4...com

    > Tego czasu to miał chyba nawet więcej. Pisze, że kupił rok temu auto. W
    > domyśle z aktualną polisą PZU. I pierwszy termin był faktycznie 30 dni,
    > drugi trochę mniej niż rok?

    A nieoplacona polisa przedluza sie z automatu? Wydawalo mi sie ze
    automatem przedluzaja sie tylko oplacone polisy.

  • 30. Data: 2010-09-14 11:10:11
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>

    W dniu 14.09.2010 09:10, P.H. pisze:

    > (...) chodzi Ci tu o datę opłaty składki, bo rozwiązywac umowę
    > próbowałeś później.
    > oczywiście jakbyś rozpierodlił komuś nowego merca w tym czasie to byś
    > siedział cicho i grzecznie zapłacił składkę
    >
    > głupi jesteś i tyle i brawo dla PZU

    Ani głupi, ani brawo dla PZU, tylko sztywniactwo
    i skutki praktyki oraz tradycji działania na zasadzie
    owczego pędu. Się kolega zagapił, to fakt, i gdyby
    go złapano bez OC podczas kontroli, zapłaciłby za to.
    Ale brawo dla PZU? Czym sobie zasłużyło na brawa?
    Że chcą skorzystać z wadliwej litery prawa? Warto
    pamiętać, że oprócz litery prawo ma swojego ducha.
    To nie jest pojęcie z dziedziny mistyki, to jest po
    prostu intencja ustawodawcy. Sąd ma prawo do interpretacji
    litery prawa, do oceny czy w danym przypadku stosowanie
    litery jest zgodne z duchem przepisu.

    Zwróćcie uwagę na terminy. Jeśli kolega wykupiłby
    OC poza PZU, ale PRZED upływem terminu wznowienia
    umowy w PZU, a potem wystraszony monitami zapłaciłby
    drugi raz w PZU, miałby opłacone OC w dwóch firmach.
    Czyli przepłaciłby, bo w myśl prawa ma obowiązek
    posiadania OC w jednej firmie ubezpieczeniowej.
    Czyli płacąc raz nie powinien być zmuszany do
    pow?órnej opłaty.

    To jest wewnętrzna sprzeczność litery przepisów,
    które jak najszybciej należy zmienić.

    Jan