eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimówki 225/40/R18?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 31. Data: 2010-11-04 15:47:42
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-04 14:38, moon pisze:
    > Dnia Thu, 04 Nov 2010 13:52:45 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
    >
    >> On 2010-11-04, moon<m...@y...com> wrote:
    >>
    >>>> Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyciąga
    >>>> przykład Antarktydy.
    >>>
    >>> bo tam jest SNIEG.
    >>> DUŻO ŚNIEGU.
    >>> ZIMA.
    >>> Są POJAZDY.
    >>> POJAZDY jeżdżą po ŚNIEGU.
    >>>
    >>> Słowa klucze dla matoła.
    >>
    >> Jak jakiś matoł się Ciebie posłucha to kaloszy będzie szukał w sklepie
    >> nurkowym, bo na Atlantyku jest dużo wody...
    >
    > masz logikę pięciolatka przyłapanego na wydłubywaniu kóz z nosa.

    Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego
    worka. Ale to w twoich przemyśleniach od dawna widoczne, rzekłbym - to
    twoja norma.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 32. Data: 2010-11-04 16:39:07
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 15:47:42 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > W dniu 2010-11-04 14:38, moon pisze:
    >> Dnia Thu, 04 Nov 2010 13:52:45 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
    >>
    >>> On 2010-11-04, moon<m...@y...com> wrote:
    >>>
    >>>>> Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyciąga
    >>>>> przykład Antarktydy.
    >>>>
    >>>> bo tam jest SNIEG.
    >>>> DUŻO ŚNIEGU.
    >>>> ZIMA.
    >>>> Są POJAZDY.
    >>>> POJAZDY jeżdżą po ŚNIEGU.
    >>>>
    >>>> Słowa klucze dla matoła.
    >>>
    >>> Jak jakiś matoł się Ciebie posłucha to kaloszy będzie szukał w sklepie
    >>> nurkowym, bo na Atlantyku jest dużo wody...
    >>
    >> masz logikę pięciolatka przyłapanego na wydłubywaniu kóz z nosa.
    >
    > Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego
    > worka. Ale to w twoich przemyśleniach od dawna widoczne, rzekłbym - to
    > twoja norma.

    koło, opona, śnieg...
    jakieś różnice ze względu na geografię?

    nasza śnieg - inna śnieg?
    a może nasza koło - inna koło?

    moon


  • 33. Data: 2010-11-04 16:39:58
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 15:46:08 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > W dniu 2010-11-04 02:42, moon pisze:
    >> Dnia Wed, 03 Nov 2010 13:53:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
    >>
    >>> On 2010-11-03, moon<m...@y...com> wrote:
    >>>
    >>>>>> Ale na Antarktydzie nie zakładają na pojazdy cienkich opon.
    >>>>>> A tam dużo śniegu leży.
    >>>>>> Może czegoś nie wiedzą?
    >>>>>
    >>>>> Ile razy jeździłeś samochodem osobowym na Antarktydzie?
    >>>>
    >>>> masz nagrodę przechodnią za najgłupsze pytanie tygodnia.
    >>>> wygrasz oponę do roweru, możesz ją sobie założyć do fiata.
    >>>
    >>> Mam jeszcze głupsze, może zrozumiesz: ile samochodów osobowych widziałeś
    >>> na Antarktydzie?
    >>
    >> a co magicznego jest w słowie "osobowy"?
    >
    > Uznana przez świat klasyfikacja odmian pojazdów samobieżnych, zwanych
    > samochodami.
    >
    >> przechodzisz może teraz jakieś leczenie?
    >> bo pierdolisz jak po lekach.
    >
    > Ty je chyba odstawiłeś, mimo, że psychiatra jednoznacznie zalecił
    > regularne dawkowanie.

    a pojazdami w rejonach arktycznych jeżdżą renifery?
    tak, tak... prowadzi santa claus.

    moon


  • 34. Data: 2010-11-04 16:42:58
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, moon <m...@y...com> wrote:
    >
    >> Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego
    >> worka. Ale to w twoich przemyśleniach od dawna widoczne, rzekłbym - to
    >> twoja norma.
    >
    > koło, opona, śnieg...
    > jakieś różnice ze względu na geografię?
    >
    > nasza śnieg - inna śnieg?
    > a może nasza koło - inna koło?

    Zaczynasz łapać.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 35. Data: 2010-11-04 16:53:53
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:39:07 +0100, moon na pl.misc.samochody napisał(a):

    > koło, opona, śnieg...
    > jakieś różnice ze względu na geografię?

    Miałem w sumie nic nie pisać. Ale wydajesz się lekko zdezorientowany, więc
    spróbuję wytłumaczyć Ci to tak prosto jak się da.

    > nasza śnieg - inna śnieg?

    W warunkach arktycznych, gdzie pokrywę śniegu liczy się w metrach, a i jego
    opady nierzadko też, chodzi o to, aby zminimalizować możliwość zapadnięcia
    się samochodu na nieubitym/niezmarzniętym śniegu, wpadnięcia w rozpadlinę i
    zachować możliwość przejechania przez przeszkody terenowe. Dlatego koła są
    szerokie, wręcz balonowate, z bardzo małym ciśnieniem - po to aby
    zmniejszyć nacisk na cm2 i zachować możliwość dużego ugięcia się opony. W
    naszych warunkach zimowych chcemy, aby ten nacisk był jak nawiększy, żeby
    zwiększyć tarcie między oponą a podłożem. Tam chodzi o sam fakt utrzymania
    się na powierzchi, u nas o zwiększenie trakcji.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Nie wystarczy urodzić się człowiekiem, trzeba jeszcze nim być."


  • 36. Data: 2010-11-04 17:03:59
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:53:53 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > W warunkach arktycznych, gdzie pokrywę śniegu liczy się w metrach, a i jego
    > opady nierzadko też, chodzi o to, aby zminimalizować możliwość zapadnięcia
    > się samochodu na nieubitym/niezmarzniętym śniegu, wpadnięcia w rozpadlinę i
    > zachować możliwość przejechania przez przeszkody terenowe. Dlatego koła są
    > szerokie, wręcz balonowate, z bardzo małym ciśnieniem - po to aby
    > zmniejszyć nacisk na cm2 i zachować możliwość dużego ugięcia się opony. W
    > naszych warunkach zimowych chcemy, aby ten nacisk był jak nawiększy, żeby
    > zwiększyć tarcie między oponą a podłożem. Tam chodzi o sam fakt utrzymania
    > się na powierzchi, u nas o zwiększenie trakcji.

    Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpośrednie zwiększenie trakcji,
    tylko o łatwiejsze "odciśnięcie" błota śniegowego spod kół - a w efekcie
    dopiero zwiększenie trakcji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 37. Data: 2010-11-04 17:12:28
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpośrednie zwiększenie trakcji,
    > tylko o łatwiejsze "odciśnięcie" błota śniegowego spod kół - a w efekcie
    > dopiero zwiększenie trakcji.

    Fizyka działania mechanizmu zwiększania trakcji w tym przypadku jest zbyt
    dużym skomplikowaniem sprawy. Miało być prosto i przystępnie. A i to błoto
    też nie występuje cały czas, czasem po prostu chodzi o "zgniecenie" warstwy
    zalegającego, luźnego śiegu po to aby jechać "po twardym".

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Istnieje pewien gatunek ludzi, wobec których trzeba mieć, jeśli nie
    poczucie humoru, co jest lepsze, to przynajmniej świętą cierpliwość. s.241
    Zofia Kucówna - Zatrzymać czas"


  • 38. Data: 2010-11-04 18:47:44
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel napisał(a):


    >
    > Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpośrednie zwiększenie trakcji,
    > tylko o łatwiejsze "odciśnięcie" błota śniegowego spod kół - a w efekcie
    > dopiero zwiększenie trakcji.

    to może uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
    inna koncepcja.
    a spece i tak się z was śmieją:
    http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-
    zime-sa-lepsze/?id=18

    moon


  • 39. Data: 2010-11-04 18:54:17
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 18:47:44 +0100, moon napisał(a):

    > to może uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
    > inna koncepcja.
    > a spece i tak się z was śmieją:
    > http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-
    zime-sa-lepsze/?id=18

    i co, wierzyć stronie która mówi "specjaliści obecnie skłaniają się ku..."
    i potwierdza to opiniami osób tak wiarygodnych jak "specjalista produktu"?
    Oczywiście, że producenci polecają droższe produkty, byłoby bardzo dziwne
    jakby było inaczej.
    Tacy właśnie "specjaliści" produktu wymyślili zimowe opony, słynną
    zeszłoroczną szczepionkę przeciwko grypie H1N1, pampersy które najpierw
    były unisex, później oddzielne dla każdej płci, później unisex, później
    oddzielne dla każdej płci.... (i każdą zmianę reklamowano jako genialny
    krok naprzód).
    Nie zdziwię się, jak za jakiś czas producenci opon wprowadzą nowe, genialne
    i zupełnie cudowne opony całoroczne. Oczywiście za cenę o 60% wyższą od
    obecnych opon, w końcu za rewolucyjne wynalazki trzeba płacić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 40. Data: 2010-11-04 19:25:57
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 18:47:44 +0100, moon na pl.misc.samochody napisał(a):

    > a spece i tak się z was śmieją:
    > http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-
    zime-sa-lepsze/?id=18

    Jasne. ABS i inne cuda działają tylko dobrze z jednym rozmiarem opony ...
    Panowie mylą drastyczną zmianę obwodu koła, od samej zmiany rozmiaru, z
    zachowaniem niewielkiej różnicy. Skoro producent mojego paścia homologowal
    trzy rozmiary : 225/45/17, 205/55/16 i 195/65/15 to systemy muszą działać
    tak samo, niezależnie od tego jaką akurat mam oponę. Oczywistym jest, że
    nie należy zmieniać dowolnie rozmiarów opon, a poruszać się w ramach
    określonych przez producenta. Ja letnie mam 225/45/17 a zimowe 195/65/15 -
    i obydwa rodzaje opon są optymalnie dobrane do warunków.

    Węższy rozmiar opony ma jeszcze jedną zaletę - większy profil, co przydaje
    się w warunkach kraterogennych - większa możliwość amortyzacji przez samą
    oponę.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Przejrzałem go na wskroś, wiem, kto za nim stoi. Stanisław Jerzy Lec"

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: