  • 21. Data: 2010-09-22 11:45:39
    Temat: Re: Zimowe opony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zośka" <Z...@...pl> napisał w
    > Moje pytanie odnośnie przydatności w zimnie letnich GY
    > wzięło sie stąd, że przeglądając Internet znalazłam
    > opinie, że zarówno letnie jak i zimowe opony bywają różne
    > i że czasami te letnie są całkiem wystarczające na zimę.

    Zdecydowanie tak wlasnie jest - jedne letnie daja rade na sniegu,
    inne nie daja.

    Problem jest jak sie dowiadujesz ze nie daja juz na latarni, albo
    na pieszym ..

    > Nie wiedziałam, że przy tych samych felgach mogą być
    > istotne różnice w szerokości opon.

    Opona jest z gumy - o pare mm sie ugnie :-)

    > Ktoś tu pisał, ze powinny być węższe niż letnie. To znaczy jakie?
    > (mój rozmiar wg opisu: 185/65/15)

    Na moj gust to wazniejsze zeby byly wyzsze - bo porzadna zima kazdy
    centymetr przeswitu sie liczy.
    A wysokosc profilu to jest 65%*185mm.

    Czyli jesli chcesz wezsze to raczej bym sugerowal 175/70/15. Nie
    wiem czy takie robia i czy to popularny rozmiar.
    W popularnym i wybor wiekszy i ceny potrafia byc lepsze.

    > Jeszcze problem z miejscem wymiany, a przede wszystkim
    > przechowywania.

    No to moze poczekaj do pierwszego sniegu i sprawdz na jakims placu
    jak sie zachowuje auto .. a na przyszlosc kup caloroczne.

    J.

  • 22. Data: 2010-09-22 15:42:35
    Od: " e^x/dx" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Radzę kupić dobre całoroczne (o ile masz budżet).
    Odpada cała masa problemów z wymianą i przechowywaniem.
    Tanie opony z czasem zmieniają właściwości i nie
    nadają się do niczego po ok. trzech latach.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 23. Data: 2010-09-22 20:43:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Sep 2010 07:03:46 +0200, w
    <4c983cb2$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>, Zośka <Z...@...pl> napisał(-a):

    > Witam!
    >
    > Proszę o rady w następujących sprawach:
    > 1) jakie zimowe opony kupić do samochodu osobowego
    > do spokojnej jazdy, głównie po mieście

    A jakiej spodziewasz się zimy? :)
    Jak takiej jak w zeszłym sezonie -- kup zimówki.
    Jak takiej jak dwa lata temu -- kup wielosezonówki.

  • 24. Data: 2010-09-22 23:58:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2010-09-22 20:43, r...@k...pl pisze:
    > A jakiej spodziewasz się zimy? :)
    > Jak takiej jak w zeszłym sezonie -- kup zimówki.
    > Jak takiej jak dwa lata temu -- kup wielosezonówki.

    Prognozują zimę stulecia .... :)
    Więc raczej zimówki ... i ja bym zainwestował w Nokiany

    --
    www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach
    www.just4fun.pl - wyszperane w sieci

  • 25. Data: 2010-09-23 06:47:46
    Od: Zośka <Z...@...pl>

    > Akurta pion czy poziom nie ma az takiego znacznia ...w fabryce nowe opony tez sa
    ulkadane w poziomie ....wazne aby nie lezalo na
    > sobie 15 sztuk ...ale zdecydowanie opony musza byc przechowywane w suchym miejscu

    Nie wiem czy było tam więcej czy mniej niż 15 sztuk jedna na drugiej.
    Ale z całą pewnością przez cały rok są pod gołym niebem, w deszcz,
    pod śniegiem i w słońcu w czasie upałów.

    Co do zakupu wielosezonówek, to w tej chwili odpada. Mam nowe opony letnie,
    chyba że te moje GY są wielosezonowe, ale raczej wątpię.. Dostałam je razem
    z samochodem.
    Nie wiem po czym można odróżnić opony letnie od wielosezonowych.

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 26. Data: 2010-09-23 09:23:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > Jak takiej jak dwa lata temu -- kup wielosezonówki.

    ta dwa i trzy lata temu przejezdzilem na letnich po warszawie