  • 161. Data: 2018-03-12 21:48:09
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Mar 2018 20:03:29 +0100, w <p83ui0$8u8$3@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Wydaje mi się, że wprost nie znajdziesz.
    >
    > Pośrednio IMHO wynika to z tego:
    >
    > Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    > pierwszeństwo przejazdu.
    >
    > Skoro mają pierwszeństwo nad znakami regulującymi _pierwszeństwo_ to
    > pośrenio wynika z tego, że je zmieniają.

    Czyli jeżeli masz STOP na zielonym, to zatrzymujesz się?

  • 162. Data: 2018-03-12 22:14:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-03-2018 o 21:48, r...@k...pl pisze:

    > Czyli jeżeli masz STOP na zielonym, to zatrzymujesz się?

    Czytasz na co odpowiadasz?
    Przecież pisał coś dokładnie odwrotnego

  • 163. Data: 2018-03-12 22:15:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-12 o 21:40, Shrek pisze:
    > To jest starsze nie UE, EWG czy nawet wspólnota węgla i stali. Nazywa
    > się Konwencja Wiedeńska.

    No więc o tej złożoności właśnie piszę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 164. Data: 2018-03-12 23:50:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 22:15, Marek S pisze:

    > No więc o tej złożoności właśnie piszę.

    Gdzie, o jaką złożoność chodzi?
    Przypominam, co twierdzi autor wątku w pierwszym poście: wjeżdżający na
    skrzyżowanie na czerwonym świetle ma pierwszeństwo przed zjeżdżającym z
    tego skrzyżowania na zielonym świetle.
    cytat:
    "Wjeżdzam na skrzyzowanie mając zielone i dochodzi do zderzenia, bo ktoś
    z ulicy poprzecznej po prawej stronie też wjechał.
    On miał pierwszeństwo bo był po mojej prawej."

    Trudno uwierzyć, że ktoś myślący może takie brednie brać na poważnie.
    Oczy przecieram ze zdumienia, bo widzę, że niektórzy zaczynają nad tymi
    niedorzecznościami dyskusję toczyć. Czyli oczywiste, jasne i proste
    prawo nie dla wszystkich jest oczywiste.
    Dla jednego czerwone oznacza pierwszeństwo na skrzyżowaniu, dla innego
    światła przed przejściem powoduję unieważnienie znaków na pobliskiej
    poprzecznej jezdni. Nic dziwnego, że mamy tyle wypadków... :/

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 165. Data: 2018-03-13 07:04:08
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przypominam, co twierdzi autor wątku w pierwszym poście: wjeżdżający na
    > skrzyżowanie na czerwonym świetle ma pierwszeństwo przed zjeżdżającym z
    > tego skrzyżowania na zielonym świetle.

    nigdy i nigdzie nie pisałem, że tam świeciło się czerwone swiatło.
    Światła kierujace ruchem nie daja pierwszeństwa.

> [...]
    > z ulicy poprzecznej po prawej stronie też wjechał.
    > On miał pierwszeństwo bo był po mojej prawej."

    Wiele razy juz udowodniłeś, ze nic nie rozumiesz z tego co czytasz.

  • 166. Data: 2018-03-13 20:56:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-12 o 23:50, Akarm pisze:

    > Gdzie, o jaką złożoność chodzi?

    O taką, że nie wiem skąd pochodzi przepis X i Y, który obowiązuje
    kierowcę i nic więcej.

    A'propos wcześniejszych wypowiedzi w tej dyskusji dotyczących
    zabezpieczeń sterowników świateł przed różnymi sytuacjami i włączania
    pomarańczowego migającego, gdy coś się zepsuje. Sytuacja z dziś stąd:

    https://www.google.pl/maps/@54.4286885,18.4947888,3a
    ,75y,350.11h,90.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1szSPxDUb2l_kj
    SEtVxhOHrw!2e0!7i13312!8i6656

    Sygnalizator, gdzie widzimy zielone działa normalnie. Sygnalizator dla
    jadących z lewej - ciemny. Żadne światła się nie świecą. Nie zadziałały
    żadne zabezpieczenia. Gdyby nie korek na Spacerowej, to na tym
    skrzyżowaniu byłoby co zbierać lawetą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 167. Data: 2018-03-14 01:07:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-13 o 20:56, Marek S pisze:

    > O taką, że nie wiem skąd pochodzi przepis X i Y, który obowiązuje
    > kierowcę i nic więcej.

    Przepisy obowiązujące kierowcę w zakresie zasad poruszania się po
    drogach pochodzą z ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 168. Data: 2018-03-14 01:21:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 20:03:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > Skoro mają pierwszeństwo nad znakami regulującymi _pierwszeństwo_ to
    > pośrenio wynika z tego, że je zmieniają.

    Nie zmieniają go, bo nie muszą go zmieniać.

    Tam gdzie dwa strumienie pojazdów mają zielone i ich tory ruchu się
    przecinają, tam istotnie obowiązują niezmienione ogólne zasady
    pierwszeństwa (np. skręcając w lewo na zielonym, puszcza się jadących z
    przeciwka).

    Tyle że sposoby organizacji ruchu na skrzyżowaniach gwarantują że mając
    zielone światło, żaden inny _poprzeczny_ kierunek jednocześnie nie ma
    zielonego.

    Pierwszeństwo sygnałów nad znakami oznacza tyle, że znaki (np. o
    pierwszeństwie łamanym na skrzyżowaniu) w ogóle nie obowiązują.
    Klasyczny przykład:
    http://gps65.prawynurt.pl/upload/upload/articles/20/
    2017/08/pierwsznstwo_lamane.jpg

    Natomiast jadąc tą osobówką z obrazka na zielonym prosto, jak z prawej
    strony ktoś wjedzie na czerwonym, to przyczyną wypadku nie jest
    nieustąpienie pierwszeństwa, a to że ten z prawej wjechał w sytuacji kiedy
    sygnalizator mu tego zabraniał.

    Podobnie mając zielone na sygnalizatorze w lewo, jeśli z przeciwka ktoś
    wjedzie na czerwonym i się zderzy, to on spowodował kolizję, bo wjechał
    pomimo czerwonego. Zasady pierwszeństwa nie mają tu nic do rzeczy.

    Jeśli jest zderzenie i nie wiadomo kto miał jakie światło, to sąd nie
    rozstrzygnie tej kwestii w ogóle. Nie ma takiej zasady żeby w razie jeśli
    nie wiadomo jakie jest światło, rozpatrywać sprawę tak jakby światła nie
    było wcale. Bo wiadomo że jakieś było, tylko nie wiadomo jakie.

  • 169. Data: 2018-03-14 08:31:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2018 o 01:21, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie zmieniają go, bo nie muszą go zmieniać.

    <cut>

    Mądrego to i miło poczytać.

    Shrek

  • 170. Data: 2018-03-14 09:14:03
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 10:46, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Mar 2018 19:41:00 +0100, Mateusz Bogusz

    > Nie ma takiego zapisu.

    > Która nie ma pierwszeństwa na czerwonym.

    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjas
    nia/jeszcze-raz-o-bezpiecznym-opuszczeniu-skrzyzowan
    ia