  • 41. Data: 2017-02-14 09:40:56
    Temat: Re: Zgubiony SIM - orange.pl
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-14 o 09:31, Trybun pisze:

    > Moim zdaniem to błąd, takich jak ja jest na pewno więcej.

    Takich dziwaków, którzy nie kupią telefonu, bo ma małą kartę, mimo że
    telefon im odpowiada? Wątpię.

    > Natomiast
    > wątpię aby ktoś kupował urządzenie ze względu na to że owo ma kieszeń na
    > mikroskopijne simkarty.

    Robisz błędne założenia i wnioski. Owszem, "nikt nie kupuje ze względu
    na mikroskopijne karty", ale też "nikt nie rezygnuje z zakupu ze względu
    na mikroskopijną kartę".

    A zaletą mikroskopijnej karty jest to, że jest więcej miejsca na bebechy
    telefonu, więc można dać więcej przy tej samej obudowie.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2017-02-14 10:10:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-14 o 09:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > A zaletą mikroskopijnej karty jest to, że jest więcej miejsca na
    > bebechy telefonu, więc można dać więcej przy tej samej obudowie.

    Powiem inaczej - zasadniczo chyba każdemu użytkownikowi wisi jaka karta
    jest w środku. Problem w tym że zdaje się mamy okres przejściowy, i w
    interesie użytkownika może być tylko możliwie największa kompatybilność
    między urządzeniami. Kompatybilność czyli pasująca karta do każdego
    urządzenia bez tracenia czasu na jej wymianę w serwisach. Na dzień
    dzisiejszy akurat tak się składa że najbardziej uniwersalne jest
    Mini-SIM,. I właśnie takiego standardu będę szukał przy potencjalnym
    zakupie nowego sprzętu.

    Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci
    telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

  • 43. Data: 2017-02-14 10:23:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-14 o 10:10, Trybun pisze:

> [...]
    > jest w środku. Problem w tym że zdaje się mamy okres przejściowy, i w
    > interesie użytkownika może być tylko możliwie największa kompatybilność

    Użytkownik używa danej karty sim tylko w jednym urządzeniu i wisi mu,
    czy karta będzie kompatybilna z 5 urządzeniami.

    > Kompatybilność czyli pasująca karta do każdego
    > urządzenia bez tracenia czasu na jej wymianę w serwisach.

    Po prostu nie potrzebujesz (nie chcesz) mieć telefonu, który przypadkiem
    działa na małą kartę i dorabiasz do tego ideologię. Jakbyś potrzebował
    (chciał) taki telefon, to byś w minutę przyciął kartę w dowolnym punkcie
    usługowym, albo zrobił to sam nożyczkami (jeśli rzeczywiście jesteś
    świadomym userem).

    > Na dzień
    > dzisiejszy akurat tak się składa że najbardziej uniwersalne jest
    > Mini-SIM,. I właśnie takiego standardu będę szukał przy potencjalnym
    > zakupie nowego sprzętu.

    A jak znajdziesz telefon, który chcesz, ale będzie miał nano sim, to go
    nie kupisz? Taaaaak...

    > Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci
    > telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

    No ba, a znasz jakiś element telefonu, w który producenci wkładają w
    miejsce zagospodarowane po wnęce pełnowymiarowej karty sim w urządzeniu
    - podobnie głupie pytanie.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2017-02-14 10:35:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 09:31:06 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    >m zdaniem to błąd, takich jak ja jest na pewno więcej. Natomiast
    > wątpię aby ktoś kupował urządzenie ze względu na to że owo ma kieszeń na
    > mikroskopijne simkarty.

    Raczej dla jakiś pojedynczych klientów decydujące będzie kryterium wielkości slotu na
    kartę. Tym bardziej że można kartę wymienić- praktycznie za darmo ew przyciąć samemu
    czy zlecić za parę złotych przycięcie w lokalnym serwisie GSM

  • 45. Data: 2017-02-14 10:40:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 10:10:14 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci
    > telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

    Drugie gniazdo sim?
    Zamiennie w takim gnieździe można używać albo sim albo kartę pamięci
    Generujesz problem który problemem nie jest
    Masz za dużą kartę to przytnij jak nie chcesz po serwisach łatać. Masz za mała kartę
    to kup adapter ew wykorzystaj ramkę z bylejakiego startera do powiększenia karty
    Banalnie proste

  • 46. Data: 2017-02-14 11:24:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-14 o 10:23, Liwiusz pisze:

    > Użytkownik używa danej karty sim tylko w jednym urządzeniu i wisi mu,
    > czy karta będzie kompatybilna z 5 urządzeniami.

    Ja Użytkownik używam, zaraz - będzie to - 1/ telefon, 2/ tablet, 3/modem
    gsm, 4/router gsm. Nie jest to typowa cykliczna żonglerka, ale od czasu
    do czasu jest potrzeba przełożenia karty do innego urządzenia.. A więc
    teoria że mu wisi - błędna.

> [...]
    > potrzebował (chciał) taki telefon, to byś w minutę przyciął kartę w
    > dowolnym punkcie usługowym, albo zrobił to sam nożyczkami (jeśli

    Wielkość karty nie miałaby żadnego znaczenia, gdyby tylko nie stanowiło
    to przeszkody w swobodnym użytkowaniu takiej karty.

    > A jak znajdziesz telefon, który chcesz, ale będzie miał nano sim, to
    > go nie kupisz? Taaaaak...

    Gdy jeszcze mam wybór to kupię taki najbardziej uniwersalny czyli na
    dzień dzisiejszy - na mini.

    > No ba, a znasz jakiś element telefonu, w który producenci wkładają w
    > miejsce zagospodarowane po wnęce pełnowymiarowej karty sim w
    > urządzeniu - podobnie głupie pytanie.

    Nie znasz odpowiedzi, a na Twoje Ci odpowiem - głupkowata moda uznanego
    (chyba HTC) producenta którą podchwytują inni producenci. Korzyści tego
    dla użytkownika praktycznie żadnych.

  • 47. Data: 2017-02-14 11:25:19
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-14 o 10:40, Kris pisze:

> [...]
    kartę to kup adapter ew wykorzystaj ramkę z bylejakiego startera do powiększenia

    Mam Acera na dwa minisimy + na kartę micro sd, i miejsca jeszcze tyle że
    weszłyby bez problemu dwa kolejne. Telefon gabarytowo wcale nie taki duży.

    Przytnij, kup itd. A co w zamian za te utrudnienia? Nie lepiej przy
    wyborze sprzętu wziąć pod uwagę uniwersalności kieszeni na karty?

  • 48. Data: 2017-02-14 11:26:25
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-14 o 10:35, Kris pisze:

> [...]
    samemu czy zlecić za parę złotych przycięcie w lokalnym serwisie GSM

    Jejku! A co ze swobodną żonglerką kartami? Co mam robić - w jeden dzień
    wymieniać na nano w drugiego z powrotem zamiana na mini czy micro, i tak
    w kółko?

  • 49. Data: 2017-02-14 11:29:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:24:29 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    > gsm, 4/router gsm. Nie jest to typowa cykliczna żonglerka, ale od czasu
    > do czasu jest potrzeba przełożenia karty do innego urządzenia.. A więc

    Dla takich użytkowników t-Mobile ma ofertę- karta główna do netu i rozmów+ dwie
    dodatkowe do netu(net wykorzystywany z limitu karty głównej)

    No i nie ukrywajmy że jesteś jakimś specyficznym użytkownikiem- chyba mało kto
    korzysta w ten sposób z GSM że przekłada karty pomiedzy 4 urządzeniami
    Ale jak tam kto lubi.

  • 50. Data: 2017-02-14 11:32:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:25:14 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

    > Przytnij, kup itd. A co w zamian za te utrudnienia? Nie lepiej przy
    > wyborze sprzętu wziąć pod uwagę uniwersalności kieszeni na karty?

    Nie
    Zdecydowanie lepiej ozywać uniwersalnej karty nano/micro/mini czy jak to się nazywe.
    Pełno tego teraz. Raz wymienisz/przytniesz i zapominasz o problemie. Problemie który
    zresztą sam tworzysz.
    Ale jak kto lubi