    From: "Maciek." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Zgoda sąsiadów na podwieszkę
    Date: Thu, 22 Nov 2012 20:05:04 +0100

    Cześć,
    a było to tak...

    31 sierpnia b.r. był ostatnim dniem działania (po ~35 latach) mojej linii
    tel. Tak się stało, bo numer przeniosłem do innego opa, więc linię trzeba
    było zlikwidować i wystąpić z wnioskiem o nową.
    6 września złożyłem wniosek. Po 2 dniach odpowiedź: BMT z powodu "brak
    podbudowy słupowej". Uzasadnienie niesamowite biorąc pod uwagę fakt, że 3
    września słup wymieniono na nowy a moją starą podwieszkę odcięto, jako
    nieaktywną.
    Oprotestowałem bodajże dwukrotnie ten brak podbudowy ale zostałem olany.

    13 listopada postanowiłem złożyć wniosek ponownie w nadziei, że słupy na
    mojej ulicy cudownie się odnalazły po ~35 latach bycia wkopanymi w glebę.
    Tym razem wystąpiłem z wnioskiem o Neostradę bez linii telefonicznej (no bo
    linii nie mam).
    I dziś rozmawiałem z monterem, który widzi same trudności a największa z
    nich, to konieczność uzyskania zgody sąsiadów na przeprowadzenie linii nad
    terenem ich posesji. Wiecie o co chodzi? "Bo na moje niebo wlata!" Do
    gościunia nie dociera, że przecież będzie to odtworzenie stanu sprzed
    wymiany słupa na nowy. Zaparł się i ch.

    Rozmawiałem z jednym sąsiadem i wspólnie doszliśmy do wniosku, że skoro tak,
    to i on i ja chyba poprosimy TP o pokazanie naszych zgód na przeprowadzenie
    linii do jeszcze innego sąsiada (tego "za mną").

    Przekazałem takąż uwagę mojemu monterowi a ten oczywiście nic nie będzie
    pokazywał, bo to nie jego sprawa, on ma procedury, takie jest prawo, bo mu
    później ktoś powie "a co to za kabel"... Chłopina najwyraźniej liczy na parę
    złotych do lewej kieszeni ale kiepsko trafił, bo ja w łapę nie daję. Tym
    bardziej, że sam dawno temu z powodzeniem wykonywałem takie a i dużo
    trudniejsze instalacje też.

    No i teraz czekam na kontakt od przełożonego montera i od kogoś przełożonego
    z 19393, kto poda mi podstawę prawną na okoliczność prowadzenia podwieszki
    przez posesję sąsiada, który najzwyczajniej w świecie nie ma nic przeciwko
    temu.

    I miej tu człowieku telefon albo internet w domu. W Warszawie, w środku
    jewropy...

    Maciek.