  • 41. Data: 2010-07-14 10:36:35
    Temat: Re: Zestaw do złożenia
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-07-2010 o 11:40 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie wydaje mi sie , żeby Chieftec był byle czym. Nie jest to również
    > "Bóg wie co" - ot całkiem dobry i niedrogi zasilacz. Wiadomo - są
    > lepsze. Ja np używałem GF8800GS (pobór mocy identyczny w zasadzie jak
    > wspominany w wątkach HD5750) - do tego jakieś 30% OC karty i procka (C2D
    > E6320). Luźno ciągnął taki config, mam ten zasilacz do teraz pomimo
    > kolejnej zmiany gratów... Wniosek nasuwa sie sam.

    Nie, no nie jest byle czym. Napisałem ogólnie. Te zasilacze królowały
    razem z Modecom MC i sobie całkiem dobrze pracują do dziś.
    Nie chodzi mi również, że są od niego lepsze zasilacze, tylko.. tańsze.
    Takiej klasy zasilacz Fortrona można znaleźć za 123,60 zł, to nawet z
    przesyłką wyjdzie taniej. Już nie wspomnę, że FSP ma większą sprawność :)
    http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=25258&idk=49

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 42. Data: 2010-07-14 10:50:53
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    WiesłaW pisze:

    > Nie, no nie jest byle czym. Napisałem ogólnie. Te zasilacze królowały
    > razem z Modecom MC i sobie całkiem dobrze pracują do dziś.
    Seria MC to Fortron (jak zapewnie wiesz) ;) W każdym razie ja zwykle
    doradzam Fortrona, Chiefteca lub ModeComa sereii MC właśnie. :)
> [...]
    > Takiej klasy zasilacz Fortrona można znaleźć za 123,60 zł, to nawet z
    > przesyłką wyjdzie taniej. Już nie wspomnę, że FSP ma większą sprawność :)

    Dlatego jeśli trafi, to nic tylko brać! :)I tym o to sposobem doszliśmy
    (tak myślę) do konsensusu. ;)

    Pzdr, OMSON

  • 43. Data: 2010-07-14 10:54:12
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-07-2010 o 12:50 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > Dlatego jeśli trafi, to nic tylko brać! :)I tym o to sposobem doszliśmy
    > (tak myślę) do konsensusu. ;)

    Też tak myślę. Tylko, podejrzewam, że obecny zasilacz wątkotwórcy, czyli
    BeQuiet Pure Power 350Watt jest lepszy od wspomnianych :).

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 44. Data: 2010-07-14 11:44:01
    Od: zenek <z...@o...pl>

    WiesłaW pisze:

    > Też tak myślę. Tylko, podejrzewam, że obecny zasilacz wątkotwórcy, czyli
    > BeQuiet Pure Power 350Watt jest lepszy od wspomnianych :).

    A ja wam powiem ze swojej dlugoletniej praktyki ze pierdolicie hipolicie
    i bele zasilacz z alledrogo 350W za 50zl da rade temu zestawowi.

  • 45. Data: 2010-07-14 12:01:29
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 14 Lip, 11:00, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:
    > Twoje stwierdzenie mija się z prawdą. Nie ma absolutnie żadnego związku
    > między mocą zasilacza, a poborem energii. Taką zależność określa
    > charakterystyka - "sprawność - obciążenie" dla konkretnego modelu.

    I praktycznie dla wszystkich zasilaczy sprawnosc nisko obciazonego
    zasilacza jest mniejsza niz w polowie (gdzie jest najwyzsza) czy mocno
    obciazonego. Fakt, ze beda to male roznice (rzedu kilkunastu W), ale
    zbyt mocny zasilacz bedzie "ciagnal" wiecej pradu z gniazdka niz
    dopasowany do zestawu.

    --
    Regards
    Matt

  • 46. Data: 2010-07-14 12:12:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia 13-07-2010 o 22:31 MC napisał na pl.comp.pecet:

    > Ile dysków twardych jesteś w stanie włożyć do komputera? Cztery? To daje
    > raptem 50 watów.

    A to mało?! Do tego jeszcze trzy napędy DVD i karta PCI-E :)
    ->
    Za mało, zeby napisać, że to przez dyski trzeba wymieniać zasilacz na
    mocniejszy. Ogon nie macha psem.

> [...]

    między mocą zasilacza, a poborem energii. Taką zależność określa
    charakterystyka - "sprawność - obciążenie" dla konkretnego modelu.
    Podaj przykład zasilaczy podobnej konstrukcji z których silniejszy zużywa
    mniej energii od słabszego albo nazwę cię kłamcą.

  • 47. Data: 2010-07-14 17:25:22
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 14 Jul 2010 14:12:06 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i1k9io$i25$1@node1.news.atman.pl>
    od "MC" <m...@g...pl> :
> [...]
    >->
    >Za mało, zeby napisać, że to przez dyski trzeba wymieniać zasilacz na

    Nie jest to do końca pewne, trzeba by prześledzić jak wygląda operacja
    spin-up przy większej ilości dysków(4-5 czy nawet więcej np przy
    budzeniu czy uruchamianiu systemu). Pobór prądu przy starcie dysku
    może być sporawy:
    http://www.storagereview.com/guide/spinPower.html
    Być może istnieje jakiś mechanizm dzięki któremu dyski będą wykonywać
    spin-up po kolei(chyba było coś takiego dla dysków ATA, remote-start).

  • 48. Data: 2010-07-14 18:20:10
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-07-2010 o 14:12 MC napisał na pl.comp.pecet:

    > A to mało?! Do tego jeszcze trzy napędy DVD i karta PCI-E :)
    > ->
    > Za mało, zeby napisać, że to przez dyski trzeba wymieniać zasilacz na
    > mocniejszy. Ogon nie macha psem.

    Wystarczająco. Im wartość obciążenia jest bliżej granicy, tym zasilacz
    bardziej się grzeje i traci na żywotności, a jak traci na żywotności
    to się jeszcze bardziej grzeje i kółko się zamyka. To jest proces "wolny".
    Ja zaliczyłem proces "szybki". Po włożeniu dysku, zjarał się dysk i
    zasilacz.Na więcej takich eksperymentów już nie mam ochoty. Ale nikomu
    nie bronię.

> [...]
    > Podaj przykład zasilaczy podobnej konstrukcji z których silniejszy
    > zużywa mniej energii od słabszego albo nazwę cię kłamcą.

    No i jak tu z Tobą dyskutować? Chcesz się czegoś dowiedzieć, czy się
    zaczniesz wymądrzać? Nie rozumiem dlaczego to ja mam cokolwiek udowadniać.
    Czy Ty poparłeś swoje twierdzenie jakimś dowodem?

    Gdyby było tak jak napisałeś, cała idea 80plus byłaby o kant potłuc.
    Sprawność zasilacza jest to stosunek mocy oddanej do pobranej i nie ma
    znaczenia jego maksymalna wytrzymałość prądowa.
    Prąd natomiast płynie o takiej wartości jakiej potrzebuje odbiornik,
    dlatego jest wartością zmienną. Mało tego. Słabych zasilaczy o niskiej
    sprawności jest zatrzęsienie. Wykaż trochę inicjatywy i znajdź zasilacz
    1000W o sprawności niższej niż 80+! A to są właśnie "jego potrzeby".
    Chcesz przykładów? Jakich? Każdy zasilacz o niższej sprawności będzie
    pobierał więcej prądu od tego z wyższą, nawet taki 5kW.

    Przedrukuję Ci może jeszcze z Wikipedii:
    "trzeba zwrócić uwagę, że mitem jest określenie, jakoby mocniejszy
    zasilacz pobierał więcej prądu. Jeśli weźmiemy dwa zasilacze o takiej
    samej sprawności a różnej mocy, np. 350W i 1000W i podłączymy do tego
    samego komputera to uzyskamy taki sam pobór prądu z sieci energetycznej.
    Abstrahując od tego przykładu warto zauważyć, że mocniejsze i droższe
    zasilacze cechują się często wyższą sprawnością."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_komputera

    A i dodam jakiś obrazek:
    http://i25.tinypic.com/qyvept.jpg
    http://www.purepc.pl/node/1186?page=0%2C4&pageNo=ALL
    I wypraszam sobie...

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 49. Data: 2010-07-14 18:21:54
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-07-2010 o 13:44 zenek napisał na pl.comp.pecet:

    > A ja wam powiem ze swojej dlugoletniej praktyki ze pierdolicie hipolicie
    > i bele zasilacz z alledrogo 350W za 50zl da rade temu zestawowi.

    Rozumiem. 500 lat w branży komputerowej i jakość zasilaczy mierzona w
    watach.
    Nawet się nie będę wysilał jak to nazwać :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 50. Data: 2010-07-15 19:17:34
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "zenek" <z...@o...pl> wrote in message news:i1k7ts$7rf$1@news.onet.pl...
    > WiesłaW pisze:
    > A ja wam powiem ze swojej dlugoletniej praktyki ze pierdolicie hipolicie

    BeQuiet Pure Power 350Watt zdecydowanie jest lepszy od wspomnianych
    (co do zasady a nie egzemplarza)

    > i bele zasilacz z alledrogo 350W za 50zl da rade temu zestawowi.

    oczywiscie, da rade, moze nawet sie uruchomi, moze pochodzi bez blue
    screenow jakis czas, potem sie wszystko fajnie sfajczy i bedzie mozna
    kupic nowy komputer, bo w zasilaczach za 50 pln to ukladow
    zabezpieczajacych normalnie od groma (;-)) daja

    nie ma co dyskutowac, obecny BQ bedzie lepszy od wszystkiego co autor
    watku moze kupic za sto kilkadziesiat zlotych i nie ma sensu go zmieniac