  • 61. Data: 2010-05-26 14:24:41
    Temat: Re: Zero wypadków w ciągu czterech lat
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    W dniu 2010-05-26 14:01, Pawel Ratajczak pisze:

    > Hmm czy aby na pewno tak jest na każdym rondzie? Pamiętam jak w
    > okolicach 1997 zostałem obtrąbiony na jednym z rond w oklicy Amsterdamu,
    > gdzie pierwszeństwo mieli wjeżdżający - brak odpowiednich znaków przed
    > wjazdem na rondo, który to fakt jakoś misnąłem ;-).

    Z tego co pamietam pierwszenstwo z prawej jest we wszystkich krajach
    sygnatariuszach konwencji o ruchu prawostronnym.
    Przed rondem w PL musi byc znak pionowy a-7 i ew powtorzenie poziome a w
    Holandi wystarczy tylko poziomy.

  • 62. Data: 2010-05-26 14:28:28
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    W dniu 2010-05-26 10:03, tom.krakus pisze:
    > Zero wypadków w ciągu czterech lat - w mieście bez znaków i sygnalizacji
    > świetlnej. Jak to możliwe?

    SharedSpace to już dość stary projekt

    http://www.youtube.com/results?search_query=SharedSp
    ace&aq=f

  • 63. Data: 2010-05-26 14:31:58
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Leszek \"QSi\" Pasoń" <c...@w...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:op.vdbaari3fq3tv0@32586787ae77465...
    Dnia 26-05-2010 o 13:34:12 Jan Cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl>
    co do przepisow to owszem, troche jestem zaniedbany,
    ale chyba logiki rozumowania dla ktorego bedacy na rondzie ma
    pierwszenstwo, mi nie odmowisz.

    N o tak, ale ja widzialem kilka razy rondo bez znakow.... Wtedy Twoj zdrowy
    rozsadek moze zawiesc i bedziesz mial duzo klepania :) A jesli chodzi o
    zdrowy rozsadek, to jak moja zona stala sie moja zona i przeprowadzila sie
    do mnie, to na poczatku miala problemy ze skrzyzowaniami z udzialem takich
    wlasnie zdroworozsadkowcow, na jej pytanie jak jezdzic na jakims tam
    skrzyzowaniu, odpowiadalem, ze to taki regionalny folklor...

    JArek

  • 64. Data: 2010-05-26 14:37:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote in message

> [...]
    > sygnatariuszach konwencji o ruchu prawostronnym.
    > Przed rondem w PL musi byc znak pionowy a-7 i ew powtorzenie poziome a w

    Doczytalem i rzeczywiscie masz racje, moj blad

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 65. Data: 2010-05-26 14:41:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Coaster" <m...@m...com> wrote in message
    > kamil wrote:
    >
    > Prawie same osly powiadasz:
    > http://www.cairochronicles.com/kaddee/wp-content/upl
    oads/2010/01/cairo_traffic_jam.jpg

    Tym bardziej nic dziwnego, ze stluczek mniej od Warszawy. Stojacy samochod w
    nic nie uderzy. :)

    > W LAT mozna przeczytac o 72 000 zabitych i rannych rocznie w Egipcie:
    > http://latimesblogs.latimes.com/babylonbeyond/2008/0
    4/egypt-chaos-war.html

    Zabitych _i_ rannych, na jednego zabitego przypada pewnie 50 z bolem
    nadgarstka. Zreszta co zrodlo, to inne liczby:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/7538114.stm

    Gdzies widzialem statystyki mowiace o 8000 zabitych rocznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 66. Data: 2010-05-26 14:53:44
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    > Użytkownik "arturbac"

    > Gdzieś twierdzę, że jest inaczej?

    Na czym polega bzdurność zasady prawej ręki ?
    IMHO bzdurą jest prawie całkowite zastąpienie jej w PL regulacjami
    znaków do tego stopnia że mało kto umie się zachować gdy brak jest
    znaków regulujących np na skrzyżowaniach równorzędnych coraz częściej
    stosowanych w centrach miast i osiedlach.

  • 67. Data: 2010-05-26 15:01:46
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Leszek "QSi" Pasoń pisze:

    > co do przepisow to owszem, troche jestem zaniedbany,
    > ale chyba logiki rozumowania dla ktorego bedacy na rondzie ma
    > pierwszenstwo, mi nie odmowisz.

    faktycznie rondo o takiej wielkości, że normalny TIR widzi swoje tylne
    swiatła ;), czyli tych najpopularniejszych, bez pierwszeństwa dla tych
    na rondzie zakorkuje sie w 2 min...
    Ale nie tak dawno obserwowałem w godz szczytu takie rondo:
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/LpkacpfNTwtceBsK
    E3laKQ?feat=directlink
    zero znaków 'ustąp pierwszeństwa', również zero linii wyznaczających pasy.
    I to działa - w dodatku bardzo sprawnie. Na ogólnych zasadach.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 68. Data: 2010-05-26 15:16:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Cytawa" <c...@h...umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości

    > Zdrowy, zapewnie, rozsadek powoduje, ze nie miales wypadku. Niestety w
    > sprawie ronda racji nie masz. W czasach mojej mlodosci rzeczywiscie
    > jadacy po rondzie mial pierwszenstwo. Ale dostosowujac przepisy do
    > ogolnoswiatowych przepisow i ogolnej zasady pierwszenstwa prawej reki
    > teraz wjezdzajacy na rondo ma pierwszenstwo. Chyba, ze znaki stanowia
    > inaczej. I dlatego przed prawie kazdym rondem takie znaki sie znajduja.
    > Dzieki temu rzeczywista sytuacja praktycznie sie nie zmienila i bedacy
    > na rondzie ma pierwszenstwo.

    Wnisek z tego jest własnie taki, że lepiej, kiedy znajdujący się na rondzie
    ma pierwszeństwo. I tak też bardzo często przerabiane są ronda, co powoduje,
    że przy współistnieniu rond o odmiennych zasadach ruchu tworzą się problemy
    z oceną. Kierowcy po prostu zaczynają mieć z tym problemy. Za czasów PRL był
    przynajmniej spokój i porządek na rondach, a przy tym bardzo wysokie
    bezpieczeństwo, a teraz na rondach bardzo często dochodzi do kolizji.

  • 69. Data: 2010-05-26 15:35:54
    Od: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>

    W dniu 2010-05-26 15:16, Plumpi pisze:
    > I tak też bardzo często przerabiane są ronda, co powoduje, że przy
    > współistnieniu rond o odmiennych zasadach ruchu tworzą się problemy z
    > oceną. Kierowcy po prostu zaczynają mieć z tym problemy.

    Moim zdaniem problem wynika raczej z nagminnego ignorowania wszelakich
    znaków włączając te informujące o organizacji pasów ruchu + nagminna
    jazda na pamięć.

    Pamiętam w Poznaniu parę akcji typu zmiana kierunku ruchu na
    jednokierunkowej lub konwersje na jednokierunkową z każdym razem stado
    "ślepoków" walących pod prąd.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 70. Data: 2010-05-26 15:38:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > zero znaków 'ustąp pierwszeństwa', również zero linii wyznaczających pasy.
    > I to działa - w dodatku bardzo sprawnie. Na ogólnych zasadach.

    Mowisz o ewenemencie na skale swiatowa, o ktorym wszyscy wiedza i wiecej
    stoja rozgladajac sie dookola, niz jada?

    Wedlug roznych statystyk na tym rondzie stluczka wypada srednio co 10-12
    minut.

    Pozdrawiam
    Kamil