  • 61. Data: 2019-12-28 22:39:36
    Temat: Re: Zepsułem telefon.. potrzebny nowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 22:00:12 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na pewno zalezy od tego gdzie sie kupuje :-)
    > https://youtu.be/BoKZU2ncUCc?t=84

    P.S. A chinczyk siedzi i mowi "nie z nami te numery" :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=KFJUPZ0pkog

    J.

  • 62. Data: 2019-12-28 22:45:56
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-28 o 20:56, heby pisze:
    > Moto G5. Szukałem długo i namiętne. W końcu zrozumiałem że jak mam mieć
    > szybki i wygodny android to ma być to możlwie waniliowa wersja. Chwilowo
    > uważam ten telefon za najlepsze co mogłem kupić w tych pieniądzach.
    > Barkuje mi tylko ładowania bezprzewodowego, ale przy NFC cieżko to
    > zrobić dobrze, więc może lepiej że nie ma.

    Ten telefon ma Dual SIM czy nie ma? W jednym miejscu piszą. że jest, w
    innym nic na ten temat. No i szkoda, że nie ma .mp4 i gniazda słuchawek
    jack. Do swojego telefonu Samsung (mam go już ze 6 lat) dostałam kiedyś
    takie słuchawki , że normalnie mi do uszu nie weszły bo wielkie. Kupiłam
    sobie potem pasujące do moich uszu.

    --
    animka

  • 63. Data: 2019-12-28 22:57:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-28 o 22:24, J.F. pisze:
    > update zrezygnować nie można bo niebezpiecznie

    Wyłączyłam aktualizację i nie ma niebezpieczeństwa. Jak się aktualizowal
    to pododawał jaaplikacji społecznościowych (wszystkie jakie tylko są) i
    musialam to powylączać.

    --
    animka

  • 64. Data: 2019-12-28 23:12:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 22:00, J.F. wrote:
    > No to powinien kupic taki aku, jakie ma czesci ... chyba, ze zaczal
    > wybieranie od aku :-)

    Zaczyna się od pojemności portfela ;)

    > Ale moze naprawde wiecej :-)

    Ależ nikt nie zaprzecza. Ale nie dlatego że jest na 20V to wkręci
    *wiecej* wkrętów, tym bardziej że to były dwie rózne wkrętarki róznych
    producentów i z róznymi objętościami akku i ta 20V była naprawdę duża
    ... problem w tym że tacy ludzie robią obecnie za ekspertów. Fizyka to
    przeżytek.

    > Akurat zarowka troche stabilizuje prad, a napiecia akumulatorow
    > olowiowych 12V sa praktycznie takie same.

    I dlatego mAh świetnie nadaje się do określania pojemności akumulatorów
    koperkowo-rosołowych skoro dla kwasowo-ołowiowych działa.

    > Wiec metoda bylaby dobra ... tylko kto bedzie czekal tych 50 godzin ..

    Henio poczeka, Henio ma czas. Metodę z żarówką 12W wyczytałem w jakimś
    poradniku z lat 80. Poradniki z tamtych lat mają czasem dar ignorowania
    trudności obiektywnych. I nigdzie w tym poradniku nie napisali co
    strasznego się stanie jak się przegapi zgaśnięcie ;)

    > W samochodach sa praktycznie jedne.
    > No dobra - z wapniem, żelowe, AGM .. ale to ciagle kwasowo-olowiowe

    Ale mu tu o przeniesieniu tej "jednostki" na telefony z inną chemią.

    > Cos tam sie zuzylo najwyrazniej.

    Kwasu brakło. Tak twierdził mój nauczyciel na warsztatach. Dolać cza bo
    wyparował. Do swojego dolewał ponoć. Sękowski się w grobie przewraca,
    cała robota na darmo.

    > Zastosuja wspolczynnik korekcyjny i napisza 4200mAh choc z pomiaru
    > wyszlo 4000 :-)

    O to na pewno. W zasadzie mogą przyjąc miernictwo chińskie jako
    standardowe, albo nawet mierzyc w basenach olimpijskich.

    > Sam pewnie chcialbys porownac z innym powerbankiem.

    Na poważnych powerbankach jest w Wh. Na 3 chińskie, drogie i "markowe"
    na dwóch jest w Wh. Lotnictwo prawdopodobnie wymusiło.

    > Jestes pewien ? Ale zalozmy, ze faktycznie szeregowo.

    Wszak rozebralem jak przestał działać ;) To powerbank "solarny" i być
    może to wyższe napięcie było potrzebne aby wybrać lepszy punkt pracy
    przetwornicy i panelu. Nie, nie działał w praktyce, ale miał fajny kolor
    i można było wyrywać laski ;)

    > Wytlumacz to Amerykanom, co ciagle stosuja cale, stopy, funty,
    > kamienie ...

    Ale to są akurat jednostki prawdziwe. A tutaj masz przeliczone. To
    troche jak podawanie średnicy rur w mm choć tak naprawdę to są 1/16 cala
    czy inne kretynizmy.

    Nigdzie już nie uczą. Bida.

  • 65. Data: 2019-12-28 23:32:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 22:24, J.F. wrote:
    > Otworz 50 stron w przegladarce :-)

    Nie ma takiej potrzeby praktycznej. Nie ograniesz ich, od tego są
    ulubione czy bookmarki.

    > www.msn.com - te sa fajne, szczegolnie pod Edge :-)

    Była kiedyś strona, kruk.pl, która potrafiła zjeść dwa rdzenie
    wypasionego C2D. Na "nicnierobieniu". Nie wiem czy dalej mają tak
    zdolnych programatorów JS.

    > To sie laduje wczesniej :-)

    O tak, tylko że trzeba pamiętać.

    > Poza tym zanim sie naladuje, to juz ta minuta nie przeszkadza :-)

    Wyciągsz z kieszeni, martwy. Podpinasz szybko do ładowarki czy
    powerbanka. Odpala się oczywiście z 5 minut diabli wiedzą dlaczego i na
    koniec już prawie witasz się z gąską i masz minutę na odpalenie chroma.
    Potrafi zdenerwować. No ale przecież nie będziesz jak jakiś leszczu
    zamykać kart w przeglądarce, nikt tak nie robi ;)

    > Bywa, ale tez widac dodatki jakos wyraznie nie informowaly, ze
    > zwalniaja.

    To był dodatek który ustawia na sztywno parametry odtwarzania takie jak
    jakość, tempo, rozmiar itd itp. I tylko do tego. Do FF chyba.

    > nie rozumiem - chcesz ubic "z systemu" ?

    Wyrzucam ją mechanizmie "stack" androida "poza ekran" co powoduje
    zwolnienie pamięci, przynajmnej częsciowe. Apliakcja znika. Przez
    większość czasu w tle nie mam ani jednej aplikacji, w sensie mechanizmu
    stack. Jedno kliknięcie i jeden gest kciukiem.

    > I co biedny elektryk zrobi ?

    Ale facebooka to ma a jak nie ma to żona ma. Ogólnie chodzi o to że
    telefon jest do telefonowania a nie opierdalania się. A najlepiej, jak
    wiadomo, telefonuje się z ajfonów.

    Kilka lat temu czytałem że coś koło 60% userów ajfona w USA *nigdy* nie
    zainstalowała niczego na telefonie. Nie ogarniają. Teraz pewnie
    statystyka jest lepsza, ale wtedy mnie poraziło.

    > A ja patrze na swojego ulefona: srednia zajetosc pamieci z 3h:
    > 1.5GB - system operacyjny Android
    > 459MB - system Android.
    > 6.5MB -Gboard.
    > To ile on potrzebuje tego RAM tak naprawde ?
    > bo watpie w te liczby :-)

    Nikt tego pewnie nie wie.

    > Dlatego ja o RAM.
    > Ale nastolatki ... zdolne. Chyba, ze po prostu film z imprezy ...

    A tam. Są aplikacje co ich nie ogarniam. Kilka GB jakieś prostactwo typu
    nakładanie fancy ramek do zdjęć. I te ramki to się osobno ściąga. Jak
    mówie, jak programista nie ogarniam. To powinno być karalne.

    > Widac byl :-P

    Były takie za 200zł.

    > Po 2 latach rekojmia sie konczy :-P

    Ale mam gwarancję 3 lata.

    > Roota ci nie obiecali, wiec rekojmi to nie narusza :-)

    Było by miło gdyby UE nakazała producentom uwalnianie sprzętu po
    określonej ilości lat. Np. poprzez udostępnienie kluczy do bootloaderów
    itd itp.

    > Ale ktorego, bo kiedys byly telefony z 2GB, i jeszcze sporo wolnego
    > zostawalo :-)

    Jakoś 3 lata temu. Nie pamiętam co to było, ale to nie był archaiczny
    sprzęt, ten sam adroid z trudem mi się mieścił na tablecie z 8GB więc
    zbierałem szczękę z podłogi.

  • 66. Data: 2019-12-28 23:35:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 22:45, Animka wrote:
    > Ten telefon ma Dual SIM czy nie ma?

    Mój ma.

    > No i szkoda, że nie ma .mp4 i gniazda słuchawek

    Mój ma.

    Wszystkie wspołczesne modele G i E motoroli są sensownym woborem. Nie
    dość że śmiesznie tanie to jeszcze nic nie muli bo to waniliowy android.

  • 67. Data: 2019-12-28 23:36:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/12/2019 22:57, Animka wrote:
    > Wyłączyłam aktualizację i nie ma niebezpieczeństwa.

    Po czym wnioskujesz że nie ma niebezpieczeństwa? To przeczucie? Intuicja?

  • 68. Data: 2019-12-29 00:34:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 23:32:37 +0100, heby napisał(a):

    > Nie ma takiej potrzeby praktycznej. Nie ograniesz ich, od tego są
    > ulubione czy bookmarki.

    A ja odczuwam taka potrzebe :-)

    > Była kiedyś strona, kruk.pl, która potrafiła zjeść dwa rdzenie
    > wypasionego C2D. Na "nicnierobieniu". Nie wiem czy dalej mają tak
    > zdolnych programatorów JS.

    Zajac procesor to i ja potrafie, szczegolnie, ze JS nie ma funkcji
    wait/sleep.

    Ale kazda ich podstrona to 200MB RAM zajete ... to juz trzeba umiec
    :-)

    > O tak, tylko że trzeba pamiętać.

    Nie trzeba, to jest nawyk :-)

> [...]
    > powerbanka. Odpala się oczywiście z 5 minut diabli wiedzą dlaczego i na
    > koniec już prawie witasz się z gąską i masz minutę na odpalenie chroma.

    Zdenerwowalem sie juz wczesniej, internet potrzebny, a tu bateria
    padla :-)

    > No ale przecież nie będziesz jak jakiś leszczu
    > zamykać kart w przeglądarce, nikt tak nie robi ;)

    Na szczescie nie ja jeden mam 100+ kart :-)

> [...]
    > większość czasu w tle nie mam ani jednej aplikacji, w sensie mechanizmu
    > stack. Jedno kliknięcie i jeden gest kciukiem.

    Ciekawe czy to je zamyka w grzeczny sposob.

    Ale ... przy okazji pozbywasz sie ich z listy ostatnio uzywanych
    programow.

    > Ale mam gwarancję 3 lata.

    Ale to bardziej rekojmia.
    Bo gwarancja ... w menu jest opcja "zresetuj telefon" i bedzie
    naprawiony :-)

    > Było by miło gdyby UE nakazała producentom uwalnianie sprzętu po
    > określonej ilości lat. Np. poprzez udostępnienie kluczy do bootloaderów
    > itd itp.

    Root to chyba od poczatku powinien byc dostepny ...

    J.

  • 69. Data: 2019-12-29 00:40:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-28 o 23:35, heby pisze:

    > Mój ma.

    Pisałam chyba, że gniazdo słuchawej jack.

    > Mój ma.
    >
    > Wszystkie wspołczesne modele G i E motoroli są sensownym woborem. Nie
    > dość że śmiesznie tanie to jeszcze nic nie muli bo to waniliowy android.

    Czyli w danych technicznych telefonu mają złe opisy, bo nie napisali o
    DualSIM.

    --
    animka

  • 70. Data: 2019-12-29 00:43:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-28 o 23:36, heby pisze:

    > Po czym wnioskujesz że nie ma niebezpieczeństwa? To przeczucie? Intuicja?

    To jest taka aktualizacja, że instaluje skype i wszystkie inne aplikacje
    tego typu, sklepy itp. Na co mi tyle aplikacji.

    --
    animka